Trage gasreactie Corsa B X16XE

Forumindex Forums Modellen Corsa Trage gasreactie Corsa B X16XE

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
  • Auteur

Ja pracht onderhoud van de vorige eigenaar, vind het wel grappig, leer ik weer wat van!
    Zolang de motorische problemen niet verder gaan als dit, vind ik het nog leuk.
    Ben nu 17 jaar, wordt in oktober 18, zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan ik eerder beginnen met lessen theorie halen.

Zoals je ziet: paaltje(?) geraakt met de voorbumper door vorige eigenaar.
    Best wel veel roest, ga hem ook een nieuw verfje geven (zit te denken aan mat-rood).
    160.000 gelopen, loopt verder netjes, ondanks al de smerigheid.
    Dorpels & balken hard, alleen gek genoeg, aan de linkerkant geen roest, rechts best veel.
    Komt rechts een andere deur in, een ander spatbord op, en de dorpel moet 1 klein stukje gezandstraald worden.

De vorige eigenaar spoot alles wat niet meer rood was opnieuw rood (vogelpoep ook volgens mij).
    Trof op het dak 2 plekken aan waarvan ik dacht dat het roest was,
    motip-verf er af geschuurd, toen iets wits & kom ik ineens de originele lak weer tegen…
    Aan de zijkant ook zo’n plek van 20 bij 4 cm…

Linkerkoplamp zit verf, op het rechterwielboogje zat verf, op m’n spiegels zaten lopers, op dat rubber tussen de deur zat verf, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Is mijn leuke projectje, heb nu vakantie tot september en zal naast m’n werk ook vrij veel met de corsa bezig zijn, de roest er af, verf er op en het blokje netjes laten lopen.

:jerry

radiateur balk ook flink krokant? Bij mij zitten er hier en daar al gaten in, ken overigens meerdere b’s waar de gaten in de balk vallen.

Krokant wil ik het niet noemen, lichtjes bruin getint.
    Nog láng niet door.
    Veel roest, weinig gaten bij mij, alleen rechter achterspatbord kan ik door heen koekeloeren naar m’n achterlicht… :jerry

die is goed vies heb je nog wat te doen haha

john,

Houd me van de straat,
    misschien íets te letterlijk… :jerry

Weet ik straks ook hoe alles zit, geeft een goed gevoel als je weet wat er goed en niet goed is aan je voertuig, vind ik.

Ga nu weer verder, moest vanochtend geld verdienen voor al die liters remmenreiniger en wd-40 haha.

‘k Heb geen uitwendige torxdoppen… moet ik maandag nog even kopen dus…

Kun je ook een normale dop overheen doen.

Gaat dat goed, zonder dat ik ’t sloop?

voor je egr en dergelijke wel, zitten niet zo heel vast. Als je toch besluit ze te gaan kopen, zorg dan dat je iet te brede doppen koopt, anders krijg je de egr nog niet los. Ik zou er gewoon een normale dop overheen zetten.

Ik ga het morgen proberen, bedankt in ieder geval!

gewoon een setje doppen halen aangezien je die nog veel vaker tegen gaat komen!

werkt 10x makkelijker

Heb de zooi er af, een nachtje laten weken, 3 bussen remmenreiniger op leeg gespoten en hij blinkt bijna weer!
    Ben nu bezig met het half strippen van de motorruimte, kan nergens bij met m’n worstenpoten…
    Morgen de EGR er af, afdoppen, alles weer aansluiten en weer naar de schuur rijden hoop ik i.p.v duwen :cry

Ik heb een vraagje:
    De buis die van mijn luchtfilter naar mijn gasklephuis loopt, zit hier de luchtmassameter in?
    Zoja: Zit hier alleen de luchtmassameter in, of nog meer sensoren of tirelantijntjes?

Alvast bedankt!

Alleen maar de luchtmassameter als ik het goed heb

Zijn er mensen die dat kunnen bevestigen? :jerry

Dat ding (luchtfilterhuisbuis) heeft wel een beetje een K. vorm vind ik…

Van ’t luchtfilter, onder je inlaat langs, zit er onderaan nog een gevaarte waarvan ik niet weet wat het is, en dan naar je inlaat.

jij hebt GEEN luchtmassameter maar een luchtinlaat tempmeter.

das dat 2 polig stekkertje in de buis net na je luchtfilterhuis

okee, is dat dan het enige in mijn luchtfilterhuisbuis?
    Doe dat ding erg veel?

ja is het enige.

en ja dat ding doet veel!! die meet de temp van de lucht die erlangs afkomt en aan de hand daarvan (onder andere) past hij de mengsel verhouding enzo aan.

dus ja die doet veel, je kan echt niet zonder rijden

Had al een beetje een vermoeden dat het de afstelling deels zou regelen.

Waarom ik deze vraag stel: ik ben van plan zelf een luchtfilterbuis te bouwen, als ik die sensor overzet op die nieuwe buis, werkt dat gewoon toch?

ja zolang hij ertussen zit is het goed

Okee bedankt dan!
    Weet ik genoeg ga ik weer verder met de corsa!

Niet veel gedaan, heb alleen een probleem.
    Krijg deel 2 van de inlaat er niet af, hij is los maar gaat er niet af.

Die dus.

Iemand een idee?

Niemand? :(

tikje met een hamer en schroevendraaier?
    wrom haal je die los dan?
    kun je niet beter gelijk kijken voor een Mantzel? king:

@trashmetal wrote:

kun je niet beter gelijk kijken voor een Mantzel?

+1 :jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.