TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling TR, voor de 3e keer wederopbouw. Update 15-09-2011

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 262)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373744

    strak bezig daaro Max:thumbup

    #17373745

    Eindelijks.
    zou tijd worden daar in de mof :D:D:D

    Denk dat wel volgend weekend komen kijken max :P

    #17373746

    Helaas dan ben ik er niet….

    #17373747

    origineel gepost door max
    Helaas dan ben ik er niet….

    we bellen wel even, en dan de agenda’s naast elkaar.
    Anders wordt het weer zo’n drama haha..

    #17373748

    origineel gepost door corsaboy

    origineel gepost door max
    Helaas dan ben ik er niet….

    we bellen wel even, en dan de agenda’s naast elkaar.
    Anders wordt het weer zo’n drama haha..

    doe mij straks ff je adres enzo per u2u …..heb iets voor je king:

    #17373749

    Vorige week even kwaad gemaakt, alles ligt nu uit elkaar.
    Blok ziet er netjes uit, geen stootrand.
    Oorzaak van de olielekkage is in ieder geval gevonden.
    Keering van de oliepomp lag er uit en daar gooide hij dus alle olie langs.
    Ook was de krukas keering niet dicht meer dus die wordt ook nieuw.
    Nu alles schoonmaken, opnieuw afdichten, spuiten en opbouwen.




    #17373750

    Looks good

    :afro

    #17373751

    lekker bezig daar in DE

    #17373752

    dat gaat wel wat worden die TR:wors

    veel succes verders.

    groeten nick

    #17373753

    origineel gepost door max

    Bekende handschoentjes :jerry:jerry

    maar goed bezig, leuk project :wors

    #17373754

    Niet te geloven dat Max in het begin nog kwam vragen hoe ik dat had gedaan met mijn Corsa 2.0 16v. ;)
    En kijk hem nu eens :thumbup

    Wederom een mooie wagen :thumbup

    #17373755

    @ Jerk, Jep dat was een lang lange tijd terug op Bodegraven :P
    Later bij die van jou de bedrading nog gedaan :thumbup

    Update van de TR:
    Alle vettigheid en roest is er nu wel af. roterende staalborstel in de haakse slijper, motor daarna compleet reinigen en als laatste 2 lagen Hammerite. Zo kan het weer een tijdje mee.

    Zonder motor staat ie best wel hoog :(

    Motor na dik uurtje met de staalborstel behandelt te zijn.

    1e lak laag

    #17373756

    origineel gepost door max
    @ Jerk, Jep dat was een lang lange tijd terug op Bodegraven :P
    Later bij die van jou de bedrading nog gedaan :thumbup

    Update van de TR:
    Alle vettigheid en roest is er nu wel af. roterende staalborstel in de haakse slijper, motor daarna compleet reinigen en als laatste 2 lagen Hammerite. Zo kan het weer een tijdje mee.

    haha juistem, roterende staalborstel heb ik ook gebruikt in de haakse slijper:

    Mooi karretje !! Succes met je motorruimte+blok

    #17373757

    die achterkant mag ook nog wel iets zakken max..
    Verder net werk. :agent

    #17373758

    Een TR blijft moeilijk te verlagen, ik vraag me af wat eronder die cleaned TR van die belg zit…:hmmz

    #17373759

    bijna geen vering.

    een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk

    #17373760

    blijft altijd een probleem met die ronde wielkastjes he, heb dat ook met me 5deurs haha, je ligt wel laag maar lijkt niet laag…

    maar lekker bezig max!:thumbup

    #17373761

    origineel gepost door Tyrese
    bijna geen vering.

    een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk

    vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.

    maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).

    veren napersen zal t worden denk ik.

    #17373762

    Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door Tyrese
    bijna geen vering.

    een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk

    vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.

    maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).

    veren napersen zal t worden denk ik.

    Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!

    #17373763

    Heey max heb je nog update’s ?

    #17373764

    origineel gepost door NovaTR
    Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door Tyrese
    bijna geen vering.

    een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk

    vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.

    maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).

    veren napersen zal t worden denk ik.

    Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!

    er zijn wat opties:

    speciale schroefset (Duur, maar machtig spul gewoon)

    tigra schroefset achterveren (tieg is hoger, dus zou meer zakken op een A zeggen ze, maar gewicht lijkt me ook mee te spelen)

    of na geperste veren, waar ik voor ga, ik laat een set naar -80 napersen voor de achterkant, ik heb een hb dan, maar ik wil gewoon plat op z’n bek rondom, en niet nose down.

    #17373765

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door NovaTR
    Goed bezig Max. Een hele verbetering. Zie hem nog zo staan voor de dam hiero, wat een gatenkaas. Super bakkie geworden!

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door Tyrese
    bijna geen vering.

    een gigantische schroefset en op standje laagst waarschijnlijk

    vmaxx set ryd ie mee, en 13 inch.

    maar een schroefset corsa A is klote aan de achterkant, ik lig lager met 60-60 aan de achterkant dan youri met schroefset rondom (beide vmaxx).

    veren napersen zal t worden denk ik.

    Ben ook nog op zoek naar een oplossing. Zit nu 60-60 onder bij mij maar achter is dat niet echt te zien. Is wel een Cupline setje (zou ook niet mijn keuze zijn geweest)!

    er zijn wat opties:

    speciale schroefset (Duur, maar machtig spul gewoon)

    tigra schroefset achterveren (tieg is hoger, dus zou meer zakken op een A zeggen ze, maar gewicht lijkt me ook mee te spelen)

    of na geperste veren, waar ik voor ga, ik laat een set naar -80 napersen voor de achterkant, ik heb een hb dan, maar ik wil gewoon plat op z’n bek rondom, en niet nose down.

    Ja dat laatste hebben ze me ook al meer verteld ja. Denk dat dat hem toch moet worden. Is ook de goedkoopste optie lijkt me :D:D:D:D

    Wil hem gewoon recht hebben staan. Voor staat ie netjes naar mijn zin, maar achter gewoon veel te hoog!

    #17373766

    Originally posted by freek corsa
    Heey max heb je nog update’s ?

    Beetje rustig geweest hier qua updates de laatste tijd, maar er is intussen het nodige gedaan.

    Kop laten vlakken 0,3 mm. Kop voorgemonteerd met klei op de zuigers om te kijken of de kleppen niet tegen de zuigers komen. Na deze check alles weer uit elkaar, zag er goed uit.
    Koppakking van een Z20LET gemonteerd (bestaat uit 4 lagen staal).
    Alle stoters schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien.
    Motor verder opgebouwd, nokkenassen, oliepomp, distriebutie, carterpan etc….
    Gepoedercoat zwart inlaatspruitstuk van een maat van me gehad en gemonteerd.
    Dynamo is uit elkaar gehaald helemaal gereinigd, gespoten en voorzien van nieuwe lagers.
    Startmotor is gespoten maar moet nog een keer, was te koud en de verf is mat uitgeslagen.
    Versnellingsbak is ook gereinigd, gespoten en van nieuwe keeringen en pakkingen voorzien.
    Kleppendeksel word op dit moment gespoten (wit), distributie kap is al gedaan (ook wit), ziet er lekker fris uit.

    Nu nog alle kleine dingetjes en dan zit de motor weer in elkaar.
    Rottigste klusje word het monteren van ee helicoil in de kop voor de distributiekap steun. Die tussen de 2 nokkenastandwielen. Was destijds afgebroken, daarna uitgeboord, scheef helaas en voorzien van schroefdraad wat nu ook alweer uitgelubbert is….. Maar eens zien of ik hier op een of ander manier een draadbus recht in kan krijgen.

    Moet ook nog een andere SFI vervanger bouwen want ik wil de inlaat de andere kant op.

    Daarna is de motorruimte aan de beurt. Wordt komleet in de steenslag gezet.

    De velgen moeten ook nog ontroest en gespoten worden, verbreed zijn ze al. Heb alleen de wieldopjes nog niet kunnen halen op de sloop.

    Zal binnenkort eens foto’s maken..

    #17373767

    die inlaat is echt nice, en de rest van de motor zag er ook super uit max..
    Binnenkort maar weer eens een bakkie komen doen daar..

    #17373768

    Zou je de SFI vervanger die je zelf gaat maken willen fotograveren ?

    Ik ben ook al een tijdje zoiets van plan :P ik kan beter goed jatten dan slecht bedenken :P

    Ik verlang nu al naar de :kewlpics van je vorderingen :D :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 262)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.