Torx carterplug Vectra bj 2000

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Torx carterplug Vectra bj 2000

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258759

    Hey iedereen,
    Heb ik voor mijn carterplug een T45 nodig of een T40? Thnks.

    #18154611

    t45 gok ik zo. Gewoon even passen.

    #18154612

    Ik kan deze niet passen: ik moet deze bestellen, heb enkel losse bits (waar geen markering op staat), maar kan daar niet genoeg kracht op zetten. De plug zit te vast. Daarom dat ik er een ga bestellen met een vierkant van 1/2″.

    #18154613

    T45

    #18154614

    Bedankt!

    #18154615

    Gewoon een standaard bout bestellen, die krijg je na een jaar ook nog los, zit niet vol troep, draait niet door en heb je geen speciaal torks bitje voor nodig. ;) Heb die torks zelf met veel problemen eruit weten te krijgen na 2,5 uur noeste arbeid. Daarna meteen een gewone aftappplug gehaald. Torks op die plek heeft weinig (lees: helemaal géén) meerwaarde behalve dat het extra moeite kost het ding bij een oliewissel los te krijgen.

    #18154616

    ik heb er al zo een “shuifstuk met wringstaaf” in 1/4″ op kapot gemaakt deze morgen :-s Vervangen door een gewone plug van 17 of 19 is een goed idee.

    #18154617

    Eigenlijk nooit problemen met de torkx bout van de Carterplug..

    Willem

    #18154618

    @wim-v6 wrote:

    Eigenlijk nooit problemen met de torkx bout van de Carterplug..

    Willem

    +1

    #18154619

    Hier same story

    Met goed gereedschap is zo.n plug no problem

    Om hem om te wisselen voor een gewone
    Zal die er toch ook eerst uit moeten

    Beter dan goed setje torxen halen
    Kun je veel meer zelf sleutelen aan je auto

    #18154620

    In mijn kist zitten ook alle maten torx inwendig en uitwendig
    Nog nooit een probleem geweest.

    #18154621

    torx besteld :D

    #18154622

    LET OP aanhaal moment is maar 10nm!
    Sommige staan de douwen op die sleutel maar is totaal niet nodig.

    #18154623

    Goed om weten, al denk ik dat mijn garagist bij het vorige onderhoud de boel heel wat vaster heeft gezet :???:

    #18154624

    Ieder z’n ding natuurlijk. ;) Heb destijds voor € 35 een Hazet torks dopje gehaald. 1x proberen te gebruiken, te moeten constateren dat de plug compleet rondgedraaid werd van binnen en daarna meteen afgezworen. Met veel pijn en moeite aan twee zijkanten een rechte kant gevijld en toen met een bahco ’t ding eruit kunnen krijgen.

    Paar weken terug nog een oliewissel gedaan. Gewoon boutje losgedraaid, nieuw koperen ringetje erop, uit laten druppelen, terug erin. Fluitje van een cent. Nooit meer torkse carterplugjes voor mij. ;)

    #18154625

    Rond draaien van de plug redt je alleen als iemand torx 40 gebruikt heeft ipv 45.

    Heb het zelf ook al gehad dat ik m aan gort draaide. Had de verkeerde dop gepakt.

    #18154626

    Jup, dat gebeurt alleen met mishandeling.

    en deze stoppen gaan ondanks je ze haast niet vast zet, knap vast zitten met der tijd (ivm warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud)

    #18154627

    Mishandeld was ’t plugje zeker. Ook voordat ik eraan ging. ;)

    #18154628

    als die bij auto’s vast zit , 10 van de 10 keer dat ik hem met een beitel en hamer loskrijg ,

    #18154629

    Pas iig op met uitslaan van de plug. Normaal als ie rond is kun je er een andere torx in tikken….maar die pannen van tegenwoordig zijn van alu. Daar ram je zo een scheur in

    #18154630

    Of je draait er gewoon een normale 6 kant bout in…? ;) king: :jerry

    #18154631

    Gaat hier niet om een normale 6kant bout, gaat om het los halen…
    je slaat er met gemak een groter maatje torx in als ie mishandeld is, door bijvoorbeeld een vorige eigenaar, of een Prutser van een garage..
    Ik gaat er geen 6kant in draaien als het niet nodig is..

    Tis geen porum (ik ga mij daar serieus aan storen, hoort daar niet!!).
    + ik heb met die stalen 6kanten al 3x het schroefdraad van de pan er mee uit gedraait met los halen van een door iemand geplaatste 6kant stop, Helicoil tijd dus).
    of ze zetten die 6kanten veel te vast, of het is verkeerd materiaal.

    Willem

    #18154632

    met de T45 op 1/2″ kreeg ik ‘m er zonder problemen uit!
    De rubberen dichting heb ik opnieuw gebruikt. Misschien dat ik de volgende keer wel best vervang?

    #18154633

    Ik vervang ze alleen als de ring gescheurd is of de plug zelf nio..gaat gewoon goed

    #18154634

    @Fearless wrote:

    Rond draaien van de plug redt je alleen als iemand torx 40 gebruikt heeft ipv 45.

    Heb het zelf ook al gehad dat ik m aan gort draaide. Had de verkeerde dop gepakt.

    ik heb dus speciaal een torx 45 opgehaald vanochtend maar bij mij is die dus wel rond gedraaid :( hoe krijg ik deze er nu uit ?
    garage al gebeld maar is geen optie, kost mij te veel geld want ze willen niet mijn filter en olie gebruiken dus dat komt er dan nog overheen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.