topsnelheid calibra 2.0 8v automaat

Forumindex Forums Modellen Calibra topsnelheid calibra 2.0 8v automaat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235061

    Hoi, ik heb de topsnelheid van m’n calibra 2.0 8v automaat uitgeprobeerd en ik kwam niet boven de 193 op de gps, nu heb ik wel aftermarket velgen (205/50/16) de oorspronkelijke opgave is 200km/h maar originele ismaat 195/60/14. De maat die ik nu heb heeft wel dezelfde diameter als de standaard 16v maat (205/55/15)

    als ik de originele velgen er weer op zet zou ik dan wel de 200 halen of is het verschil te minimaal?

    #17848074

    Kwestie van proberen.

    topsnelheid is ook eg verschillend van de auto’s onderling, zo is de staat van iedere gebruikte motor anders.

    Dat verschil in topsenlheid is vooral bij de V6en erg aanwezig.

    de een loopt zomaar 250km/u, en de ander wil echt met moeite zijn opgegeven snelheid halen.

    Willem

    #17848075

    waar kun je je druk om maken…:P

    #17848076

    haha
    ja liever een cali met een frisse gezonde motor die 190 wil dan een gare die 240 wil……even

    #17848077

    De mijne is niet gaar maar heb wel de 240 aan kunne tikke maar daarna liet ik gas gelijk los zo’n snelheden vind ik niks:angel

    #17848078

    neeeeeeee maar ik bedoel wat maakt die laatste paar kilometertjes extra nou uit
    als ie maar lekker gezond en betrouwbaar is toch?
    8v houd rond de 220(op de teller)wel ongeveer op

    btw als je op de gps rijd dan maakt het niks uit wat voor setup en velgen je der onder hebt
    193 is dan 193 al heb je 13 inch of 20

    #17848079

    193 lijkt me erg netjes.
    teller wijkt altijd heel erg af op die snelheid.
    meen dat ik 220 op mijn teller had gehad met mijn 8v en dat zal rond de 200 echt km’s zijn geweest.

    #17848080

    Ach uit eindelijk is het maar 7lkm verschil, gezien de leeftijd van de auto niets mis mee toch? En als hij echt sneller moet zijn. Tja dan is een 8v automaat niet een goede keus (is de langzaamste Calibra)

    #17848081

    [rquote=1905405&tid=145652&author=corres]neeeeeeee maar ik bedoel wat maakt die laatste paar kilometertjes extra nou uit
    als ie maar lekker gezond en betrouwbaar is toch?
    8v houd rond de 220(op de teller)wel ongeveer op

    btw als je op de gps rijd dan maakt het niks uit wat voor setup en velgen je der onder hebt
    193 is dan 193 al heb je 13 inch of 20[/rquote]

    maakt wel uit, als je totale wieldiameter kleiner is dan de originele totale wieldiameter zal de top lager zijn.

    #17848082

    [rquote=1905519&tid=145652&author=whoacali][rquote=1905405&tid=145652&author=corres]neeeeeeee maar ik bedoel wat maakt die laatste paar kilometertjes extra nou uit
    als ie maar lekker gezond en betrouwbaar is toch?
    8v houd rond de 220(op de teller)wel ongeveer op

    btw als je op de gps rijd dan maakt het niks uit wat voor setup en velgen je der onder hebt
    193 is dan 193 al heb je 13 inch of 20[/rquote]

    maakt wel uit, als je totale wieldiameter kleiner is dan de originele totale wieldiameter zal de top lager zijn. [/rquote]
    Ook dat ligt er maar net aan. Met iets kleinere wielen heeft ie meer kracht, en daardaaor zou die ook net iets sneller kunnen zijn omdat de auto net wat meer kracht bovenin heeft.

    #17848083

    Ik heb een calibra uit 1991 2.0i 8v
    Heb op de gps 244 km/u gereden! (255 op de teller)

    motorisch niks aan verandert alleen een andere einddemper!

    #17848084

    Dat lijkt me erg sterk. Met een standaard versnellingsbak zal je dan al rond de 8000 toeren moeten maken om dat te halen

    #17848085

    @Jorass wrote:

    Ik heb een calibra uit 1991 2.0i 8v
    Heb op de gps 244 km/u gereden! (255 op de teller)

    motorisch niks aan verandert alleen een andere einddemper!

    Kan ik me niet voorstellen.

    #17848086

    De fabrieksopgave is 205. Op GPS heb ik precies 205 km/h gehaald met een passagier en bagage.

    Ik dacht dat einddemper tuning altijd onzin was, maar kennelijk werkt het wel king:

    #17848087

    8v lijkt me sterk..
    had mijn getunede 16v eens op de testbank en uit de berekeningen kwam er uit dat mijn top meen 243 zou zijn.

    #17848088

    @Jorass wrote:

    Ik heb een calibra uit 1991 2.0i 8v
    Heb op de gps 244 km/u gereden! (255 op de teller)

    motorisch niks aan verandert alleen een andere einddemper!

    Bewijs :thumbup

    #17848089

    Knap met een motor welke op 6600 toeren begrensd is…

    Daar haal je inderdaad de 244km/u niet mee…

    Willem

    #17848090

    Natuurkundig gezien is het ook heel moeilijk(bijna niet mogelijk) om zo een snelheid te bereiken met zo weinig vermogen! :hmmz
    Tenzij je een auto hebt die nog geen 200 kilo weegt en helemaal platgeslagen :roll: :lol:

    #17848091

    maar 193 ? snel genoeg als je het mij vraagt

    #17848092

    een goeie C20NE komt wel over de 200km/u heen (GPS), heb wel al een keer 220km/u gehaald met een Calibra met 20SEH motor op C20NE draadboom en Computer..

    Oja, de SEH motor niet eens met opzet erin gehangen, die gast had een Vectra-A 2.0i GT gekocht voor de motor, bleek een SEH te zijn, de C20NE in de Calibra was overleden namelijk, was toeval dus..

    Willem

    #17848093

    Misschien bedoelde hij wel dat hij wel eens 244 kilometer heeft gereden in een Calibra 8v :hmmz

    #17848094

    Heb vorig jaar ook en calbra 2.0 8 V automaat gehad en kon hem goed met de astra F gsi c 20 ne van mijn zoon en mijn omega C 20 ne.
    Het was met afstand de langzamste van de drien.
    In begin 170 op de gps dan de duitse autobaan op 30 km in de s stand goed doorgeblazen en dan zat de top al op 190 km/h.
    Gr. Peter

    #17848095

    ik heb des tijds ook een 2.0 8v gehad en die tikte de 220a 225 aan en daar hield ie echt wel bij op.en waar mag je hier op de snelweg deze snelheid nog halen.150 vindt ik wel de max hoor.

    #17848096

    Hier niet, Bij de Osterburen nog wel…. :D :D :D :D :D

    #17848097

    Met mijn A Omega C20NE handbak heb ik op de teller een aantal keer 190 met moeite gehaald, lijkt me niet dat je 240 eruit haalt.

    Misschien een Corsa A met een C20NE, bergaf, wind mee.

    Gr Colin

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.