Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

Forumindex Forums Modellen Kadett Toerentalbegrenzing VRAAG (NIEMAND?)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215982

    Hallo,

    Ik ben momenteel bezig met mijn cursus van verbrandingsmotoren te leren, en ik zit met een probleem. Ik kan mij niet meer herinneren hoe de toerentalbegrenzing bij een conventionele benzine-motor gebeurt?!? :hmmz
    Bij de Motronic (leerstof waar ik mee bezig ben) gebeurt dat door het onderbreken van de inspuiting…

    Iemand een idee? :angel

    Grtz

    #17587187

    Hoe conventioneel? Met carb?

    #17587188

    Door de ontsteking te laten onderbreken? teminste neem aan dat je dat bedoeld.

    en bij oudere motoren zoals op een c kadett 1.2 zit niet eens een toerenbegrenzer op.
    Als je mr hard genoeg trapt krijg je zwevende kleppe( moet je wel goed je best doen)

    #17587189

    Ja ik bedoel idd met carbu’s

    #17587190

    volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
    Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

    #17587191

    origineel gepost door asconahobbyist
    volgens mij zit er dan een stift in je rotor,die te tegen een veerdruk aanzit.
    Door de middelpuntvliedende kracht zal bij een bepaald toerental de veerdruk niet meer voldoende wezen en zal de stift de veer indrukken,door de verplaatsing van de stift zal de rotor de stroom niet meer doorgeven naar de bougiekabels en valt dus eigenlijk je ontsteking weg,tot het toerental weer omlaag gaat en dan pakt weer op.

    Dit is idd de meest gangbare manier en ook de makkelijkste. Er is alleen een rotor voor nodig. Ook het makkelijkste te verwijderen.

    Maar een carb motor kun je alleen maar begrenzen op de ontsteking, je hebt immers een vlotterkamer met benzine en de brandstof afsluiten voor de carb heeft dus geen zin, je hebt een vlotterkamer vol als reserve.

    #17587192

    Ja ik dacht wel aan zoiets, leek mij ook de enigste mogelijkheid
    was gewoon niet zeker dat ie bestond…

    Bedankt!

    #17587193

    Mijn dettje 1.8S zit een Pierburgh 2EE op met electronische aansturing. Volgens mij heeft die geen vlotterkamer, maar electronisch geregelde brandstofdruk. Denk dat die ongeveer zoals de Motronic wordt begrensd, is meen ik ook zo ongeveer de voorloper van Motronic, maar nog wel technisch gezien een carburateur…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.