Toch maar de Astra G gekocht

Forumindex Forums Modellen Astra Toch maar de Astra G gekocht

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Nadat eerder op de dag een stel handelaren met pijn in het hart de F meenamen voor een prikkie maar ja zo is het.
    http://auto.marktplaats.nl/opel/527235713-astra-1-6i-16v-club-stationwagon-99-incl-historie-apk-2013.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

deze gekocht. Wordt professioneel gereinigd van binnen en van buiten netjes. Met 4000 km max per jaar zal hij niet veel te lijden hebben.
    PReventief toch maar distributie laten vervangen binnenkort. Weet iemand wat dat kost ongeveer.
    Historie wel bekend bij deze vanaf het begin.

Gekke vraag maar koppelingen bij dit type zijn hydraulisch, kunnen die slijten !!? bij de F was die nog mechanisch, maar hoe zit dat hierbij, en waar moet je verder op letten in het gebruik bij dit model.

Als er iemand uit Almere is of contrijen die onderhoud doet op dit type voor de toekomst, dan hoor ik het graag. Hopelijk kan mijn vrouw hier even mee vooruit

mooie auto,
    alleen nog eem paar leuke wielen en het vrouwtje
    heeft er nog jaren plezier aan.

viewtopic.php?f=55&t=162515

Gr Tinus

Een hydraulisch bediende koppeling kan zeker slijten, net als een mechanisch bediende koppelingsplaat.
    Uiteindelijk is het eenzelfde plaat met dezelfde werking, het verschil tussen de twee is dat de één door een staalkabel bediend wordt en de andere met een druklager…

Gefeliciteerd met de aankoop !

Ik heb je trouwens een prive bericht gestuurd ivm onderhoudsbeurten ed.

@RISL wrote:

Een hydraulisch bediende koppeling kan zeker slijten, net als een mechanisch bediende koppelingsplaat.
    Uiteindelijk is het eenzelfde plaat met dezelfde werking, het verschil tussen de twee is dat de één door een staalkabel bediend wordt en de andere met een druklager…

:?: Nou ik heb een auto met koppelingskabeltje nog, maar die heeft ook gewoon een druklager hoor :jerry
    Alleen bij mechanisch bediend (koppelingskabel) zit er een hevel op de bak, aan een asje, die in de bak dmv een vork het druklager tegen de drukgroep aanperst. Bij hydraulisch is de hevel en de vork in de bak erniet, dan is het druklager zelf compleet hydraulisch.

Inderdaad,

Mechanisch bediende koppeling
    – aan het koppelings pedaal zit een kabel, welke door dit pedaal bediend word.
    – aan de andere kant van de kabel zit een hevel aan de buitenkant van de bak, deze kabel trekt aan de hevel bij koppeling intrappen
    – de as aan de hevel gaat draaien, en druk de hevel in de bak weer richting koppeling
    – aan die hevel in de bak, zit het mechanisch druklager, welke de veren van de diafragma weer indrukt en zo het contact tussen de motor en versnellingsbak onderbreekt

Bij Hydraulische koppeling werkt het weer anders, maar toch hetzelfde
    – aan het koppelings pedaal zit een hydro cilinder, welke gevoed word door remvloeistof van het remmenvaatje
    – deze vloeistof word bij indrukken van het pedaal, naar de koppelings cilinder in de bak gedrukt.
    – deze koppelings cilinder zit op de voet van het mechanisch druklager, en druk dit mechanisch druklager tegen de diafragma veren aan.
    – hierdoor word de verbinding tussen de motor en versnellingsbak onderbroken.
    > Dit druklager word vaak een Hydraulischdruklager genoemd omdat de hydraulische cilinder er direct opzit. (aan vast dus)

Voordeel van mechanisch is dat het vervangen van de koppeling een stuk goedkoper en veelal eenvoudiger is.
    nog een voordeel is de bedienings snelheid van een mechanisch druklager.
    Nadeel is, er zijn meer bewegende delen.

Voordeel van een Hydraulisch druklager is het bedienings Comfort, gaat vaak wat soepeler
    nog een voordeel is, dat er minder bewegende delen zijn.
    nadeel is dat het vervangen van delen van het hydraulicxh drulager vaak lastiger is, en de onderdelen een stuk duurder.
    nog een nadeel is dat een hydraulisch bediende koppeling meer tijd nodig heeft om te werken..

Hydraulisch druklager:

Willem

Goede uitleg Willem :thumbup

@Jerremy wrote:

@RISL wrote:

:?: Nou ik heb een auto met koppelingskabeltje nog, maar die heeft ook gewoon een druklager hoor :jerry
    Alleen bij mechanisch bediend (koppelingskabel) zit er een hevel op de bak, aan een asje, die in de bak dmv een vork het druklager tegen de drukgroep aanperst. Bij hydraulisch is de hevel en de vork in de bak erniet, dan is het druklager zelf compleet hydraulisch.

Wim en Jerremy, bedankt voor de correctie, gelijk ook weer wat geleerd.
    In mijn post bedoelde ik met druklager het hydraulische druklager… zo ken ik ‘m. Ik wist niet dat je het bij een mechanisch bediende koppeling ook een druklager noemde.

ja druklager is het gedeelte dat tegen de Frictie plaat drukt.

alleen word de een door een hevel aangedrukt, en de ander door een hydraulische cilinder..

het lagertje is hetzelfde…

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.