Tips kopen vectra v6 3.2 bouwjaar 2003

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Tips kopen vectra v6 3.2 bouwjaar 2003

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251183

    Hallo ik ben nieuw hier.
    Ik sta op het punt een Vectra 3.2 v6 te gaan kopen van 2003
    Proefrit gemaakt van circa 10 km
    Naar mijn idee loopt ie heel goed.
    Even onder de kap gekeken,blok gaf veel warmte af en van sloeg aan.
    Is dit normaal.

    Ik ga zo de auto kopen,heeft iemand tips
    Zal me later nog even netjes voorstellen etc

    #18054159
    #18054160
    #18054161

    Ow, shit ja, ik heb alleen naar de eerste post gekeken, niet gekeken of er wel reacties op zijn gekomen :P
    Ach ja, gelukkig zit er toch nog iets nuttigs tussen.

    #18054162

    Dat van veel warmte klopt wel,fan slaat erg snel aan en is verder geen probleem.Als je de ecc in gebruikt hebt draait de fan ook.

    Gr. Gts32v6

    #18054163

    Is een fijne en betrouwbare auto. Heb pas 1 keer een dure reparatie gehad dit betrof het vernieuwen van alle pakkingen die met het koelsysteem te maken hadden i.v.m. lekkage.
    Verder nooit niets eraan gehad en loopt als een kanon.

    greetz,

    #18054164

    Mag het, met zo’n Dikke 6pitter..

    Mijn 2.5 v6 is op de hoek van de straat al uit het blauwe van de meter…

    Willem

    #18054165

    Tsja vind sowieso dat de fans veel vaker draaien bij de Vectra B V6 tov een Corsa B met C20LET.
    Maar ja zelfs op een Corsa D 1.4 Twinport draaien ze al vaker.

    Is hier een verklaring voor of is het gewoon vooruitgang :hmmz

    #18054166

    Turbo draait op lager compressie en word daardoor minder snel warm…
    Daar komt bij dat die Bigblock motoren van opel toch niet warm te stoken zijn….
    Dat apparaat van Carlo duurde ook een eeuweigheid dat ie warm was. met nieuwe thermosstaat..

    Willem

    #18054167

    @wim-v6 wrote:

    Turbo draait op lager compressie en word daardoor minder snel warm…
    Daar komt bij dat die Bigblock motoren van opel toch niet warm te stoken zijn….
    Dat apparaat van Carlo duurde ook een eeuweigheid dat ie warm was. met nieuwe thermosstaat..

    Willem

    Station is erg vlot warm bij ons hoor…

    1 km rijden en blaast al watm en na 5 km is metertje ook al uit min.

    #18054168

    Jup, een 6 cilinder diesel, met een Compressiedruk van rond de 20bar, als het niet meer is, En dan nog een Klein fluitje erop, dat wil wel warm worden..

    Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.