Time Attack Kadett Turbo

Forumindex Forums Modellen Kadett Time Attack Kadett Turbo

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 886)
  • Auteur
    Berichten
  • #17613020

    Duidelijk!!

    #17613021

    Echt gaaf wat hier weer gebeurd, laatst dit topic doorgebladerd echt respect voor het werk wat aan deze kadett al gedaan is…. En dan toch weer wat nieuws weten te bedenken..

    Ga zo door en ik zal het zeker blijven volgen, en hopelijk kan ik hem eens in het echt bewonderen. :wub :wub

    #17613022

    mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …

    wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter

    ben benieuwd naar het resultaat ;)

    #17613023

    @patrick1986 wrote:

    mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …

    wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter

    ben benieuwd naar het resultaat ;)

    Right….. :jerry :jerry

    #17613024

    haha, die andre.
    ga je toch door met de middenmotor.
    je had het er toen wel over, maar vond het veel werk.
    ben reuze benieuwd hoe hij er straks bij staat als hij klaar is.
    ga lekker door, en houd ons vooral op de hoogte.

    groeten.

    #17613025

    Hehe wat rij jij dan?
    @patrick1986 wrote:

    mocht je nou zover zijn met het verbouwen van de achter wiel aandrijving …

    wil ik het wel een keer proberen tegen je , met name de 400 meter

    ben benieuwd naar het resultaat ;)

    #17613026

    wat een super project weer zeg!
    Nu snap ik waar al die tijd naar toe gaat Andre haha!!

    hopelijk binnenkort weer nieuwe foto’s

    #17613027

    omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

    doe me best maar weet niet
    mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)

    mooie calibra BTW , mooi kleurtje

    #17613028

    @patrick1986 wrote:

    omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

    doe me best maar weet niet
    mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)

    mooie calibra BTW , mooi kleurtje

    Kan je wel vergeten………..
    Botter heeft ongeveer 500 pk en de auto weegt denk ik rond de 1000 kilo (als het niet nog minder is) ;)

    #17613029

    ja dan ga ik het idd niet redden
    heb hem volgens mij ook zien rijden op assen

    was ook een oranje

    mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)

    #17613030

    Haha ik ken dat gewicht, mn Calibra weegt evenveel als je omega hehehe, voordeel van mij is wel mn 4×4 ;) of heeft die omega dat ook!?

    Bedankt voor de compliment ;)

    Mja die kadett van Botter is moeilijk snel :D

    Groetjes Ram

    @patrick1986 wrote:

    omega 3000 12V turbo (Garret Gt40) rond de 395 pk en 530 k/nm

    doe me best maar weet niet
    mijn omega is natuurlijk wel zwaar met zijn 1380 kilo ;)

    mooie calibra BTW , mooi kleurtje

    #17613031

    Welk voordeel heeft die 4×4? Dat is alleen de eerste paar meters maar dat je voordeel hebt en zelfs dat is betrekkelijk. De 4×4 is veel kwetsbaarder en zal veel zwaarder zijn voor de koppeling e.d. met wegsprinten uit stilstand. En als je eenmaal grip hebt zal de rwd veel minder verlies in de aandrijflijn hebben als een 4×4.

    #17613032

    @giuliettaevo wrote:

    Welk voordeel heeft die 4×4? Dat is alleen de eerste paar meters maar dat je voordeel hebt en zelfs dat is betrekkelijk. De 4×4 is veel kwetsbaarder en zal veel zwaarder zijn voor de koppeling e.d. met wegsprinten uit stilstand. En als je eenmaal grip hebt zal de rwd veel minder verlies in de aandrijflijn hebben als een 4×4.

    ben ik niet helemaal met je eens.
    ik heb toch al meerdere stoplicht sprintjes gewonnen met de 4×4, met redelijk vergelijkbare auto,s zonder 4×4.
    zou het veel zwaarder voor je koppeling zijn, zou die van mij er door heen zijn gevallen.
    en ziet er na 6 jaar nog goed uit.
    als een fwd of rwd geen wielspin meer heeft, kan hij het volle vermogen gaan gebruiken.
    met 4×4 heb jeeigenlijk geen wielspin, op uitzonderingen na dan.
    ga je met sper en sliks werken, dan zal er weinig verschil inzitten.
    velgmaat doet ook al veel.
    maar zo zullen er altijd wel discussies blijven, maargoed.

    groeten.

    #17613033

    Stoplichtsprintjes duren ook meestal niet zo lang.. Vandaar dat ik ook zeg de eerste meters. ;)

    Zet jouw kadett langs een normale fwd kadett met dezelfde motor en hij komt je waarschijnlijk toch echt wel voorbij in de III.

    En omdat je nauwelijks wielspin hebt gaat er vaker iets kapot bij een 4×4 zoals een koppeling of bak oid. Je gaat er dan namelijk wel het volle koppel opzetten omdat je grip hebt terwijl bij een rwd/fwd de krachten dan te groot zouden worden voor de grip van de banden en de belasting op de aandrijflijn dan wegvallen omdat er geen grip meer is.

    Volgens mij ben ik overigens een van de weinige hier die het jammer vind dat er een middenmotor-kadett wordt gebouwd. :( Ik had liever gezien dat de motor 90 graden gedraaid werd en er gewoon een rwd kadett van werd gemaakt. :agent En dan met een mooie achteras eronder, geen starre.

    #17613034

    @patrick1986 wrote:

    ja dan ga ik het idd niet redden
    heb hem volgens mij ook zien rijden op assen

    was ook een oranje

    mis mijn kadettj nu ook wel beetje al ik deze zo volg ;)

    Ik heb nog wel een leuk autotje waar je tegen kan racen :wors

    @guilettaevo Ach het is weer eens wat anders he’, altijd hetzelfde is ook zo saai, en een E kadett met motor voor in, en achterwielaandrijving word ook al gemaakt(wat ik zo hoorde :D )

    Ik vind het wel cool, ben benieuwd hoe het er straks allemaal uitziet dus Botter post effe wat foto’s :thumbup :thumbup

    Groeten nick

    #17613035

    als jou avatar jou auto is dan geef ik het op ;)
    ben wel aan het kijken in engeland voor een lotus zijn daar niet zo heel erg duur in vergelijking met hier

    ben alleen bang voor de maandelijkse kosten;)

    #17613036

    update????

    #17613037

    te gekke shit zeg

    ben er echt super benieuwd naar

    #17613038

    Zeer vet project maar had ook niks anders verwacht van je andre
    Hopelijk lukt het om alle technische kinderziektes er uit te krijgen voordat de auto het circuit opgaat in 2012

    #17613040

    Nou de auto staat al weer op 4 wielen, achter nog wel op twee thuiskomer’s :hmmz
    De spoorbreete is wat toegenomen :D :D :D
    Nu nog schokbrekers inmeten en bij PROFLEX laten maken.
    En dan nog.
    1. motor afdekking maken.
    2. bedrading.
    3. slangen / koelvloeistof.
    4. schakel stang/kabels.
    5. Tank voor in maken + pompen.
    6. chargecooler.
    7. carrosserie uitbouwen.
    8. Achterremmen.
    9. enz enz

    #17613041

    @Andre Botter wrote:

    7. carrosserie uitbouwen.

    Wordt hij nog breder?

    #17613042

    Jep hij word flink breder . Heb de velgen gezien.

    Greetz

    Marcel

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

    #17613043

    het geluid en de warmte zal wel flink toenemen nou in de auto.
    raampje open, en oordopjes in.
    ben benieuwd naar het beestje als hij klaar is.

    groeten.

    #17613044

    @chopperbob wrote:

    Jep hij word flink breder . Heb de velgen gezien.

    Greetz

    Marcel

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

    Hopelijk blijft de strakke lijn die de Botter-Kadett had wel een beetje behouden…

    #17613045

    Wordt weer zeer lekker!
    OP en top racen zo met de motor achterin. MOet je ook maar durfen zon ombouw :vertag

    king: :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 886)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.