Time Attack Kadett Turbo

Forumindex Forums Modellen Kadett Time Attack Kadett Turbo

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 886)
  • Auteur
    Berichten
  • #17612749

    [rquote=1842632&tid=120646&author=black champion][rquote=1841605&tid=120646&author=paganiproductions]Andre wat zijn je verdere plannen voor je kadett?
    Het inlaat en uitspruitstuk ziet er goed uit
    [/rquote]

    weet niet waar jij een inlaatspruitstuk ziet??

    ziet er netjes uit andre:thumbup[/rquote]
    Ik zie wat jij niet ziet lol
    Ik bedoelde uitlaat spruitstuk

    #17612750

    [rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]
    die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]

    Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry

    Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors

    Groeten bas[/rquote]

    Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.

    Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup

    #17612751

    [rquote=1843872&tid=120646&author=Fearless][rquote=1843091&tid=120646&author=Sebbe GSI][rquote=1842293&tid=120646&author=bd.]
    die stuurbekrachteging, heb je dat gemaakt van een corsa b/c of astraf stuurkolom/pomp icm. kadett stuurhuis? of totaal iets anders?[/rquote]

    Om het maar even te verklapen hoop niet dat botter nu weer boos wordt:jerry:jerry

    Hij heeft kaddett/astra f stuurhuis en daar een astra G stuur pomp opgebouwt ziet er zeer netje uit ga het ook zo doen bij me mattig vandaag wezen kijken ziet er weer toppie uit allemaal:wors:wors

    Groeten bas[/rquote]

    Zoals de zafira dat ook heeft? met een elecktrische pomp met reservoir er op.

    Zou ik ook wel willen, die pomp vreet zo geen motorvermogen meer:thumbup[/rquote]

    Ja idd pomp met reservoir er boven op maar dan van 1 astra g maar zal wel het zelfde zijn als in een zafira

    #17612752

    Jullie maken je druk om vermogen dat een stuurpomp vreet? Bij vol vermogen ga je meestal rechtuit en wordt de stuurpomp nauwelijks belast. Als je gaat beweren dat je het verschil kunt voelen vind ik dat een erg sterk verhaal…:hmmz Een elektronische pomp trekt overigens stroom en daardoor wordt de dynamo zwaarder belast wat op zijn beurt ook weer vermogen kost..;)

    Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.

    Spruitstukje ziet er leuk uit, maar ik ben meer benieuwd wat je met de inlaat gaat doen.:)

    #17612753

    [rquote=1844576&tid=120646&author=giuliettaevo]
    Dat je van al die zooi met slangen en pomp afbent is wel mooi meegenomen natuurlijk.

    [/rquote]

    het is idd. gewoon dat je van de zooi af bent :) dat sleutelt weer wat makkelijker, en ziet er weer wat netter uit :)

    #17612754

    is het ook niet zo dat die stuurbekrachtiging alleen werkt tot een bepaalde snelheid waar je dus bekrachtiging nodig zou kunnen hebben?
    met parkeren bv??
    denk dat een electronische pomp uitgeschakeld is als je gewoon op gang ben zeg maar en dat het dus wel vermogen oplevert omdat die poulie van de stuurbekrachtigingspomp altijd mee draait.

    je hebt geen bekrachtiging nodig als je eenmaal rijd.

    of denk ik dit nu verkeerd??

    #17612755

    :o

    #17612756

    De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
    Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
    maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

    #17612757

    Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D

    #17612758

    [rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
    Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
    maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

    [/rquote]

    Dat de auto zwaarder stuurt als de pomp niet draait komt doordat de olie dan wel verplaatst moet worden wat bij een onbekrachtigd stuurhuis niet van toepassing zou zijn…;)

    #17612759

    [rquote=1855851&tid=120646&author=Keesjr]Ga je nu onder de twee minuten op Assen? :D
    [/rquote]Ik hoop het wel als ik de uitbouw klaar heb en de andere banden er onder dan zeker wel:D

    #17612760

    Zo we zijn weer even lekker bezig geweest met het inlaat spruitstuk bouwen:D:D:D





    #17612761

    Ziet er stoer uit :D

    Daar komt dus 1 joekelige gasgklep op?

    #17612762

    Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
    Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag

    #17612763

    Mooie inlaat hoor weer een stukje vak werk :thumbup

    #17612764

    erg nice dit :P

    #17612765

    [rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
    Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]

    :thumbup

    Helemaal top deze inlaat. Qua ontwerp en uitvoering zit je wel goed.:afro Toch leuk als je dat zelf kunt maken.:)

    #17612766

    blijft toch een mooi iets, een race wagen tevens show wagen.
    is toch al jaren lang, een favoriet van mij.
    ben er zuinig op.

    groeten.

    #17612767

    [rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
    Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]

    dus hoe of wat nu dan ?

    #17612768

    [rquote=1846781&tid=120646&author=Andre Botter]De stuurbekrachtiging werkt altijd als hij uit staat stuurt hij zwaarder dan een auto zonder stuurbekrachtiging.
    Dus ook al rij je al harder heeft het zeker wel nut dat hij werkt.
    maar met de elektrische pomp zal hij minder vermogens/brandstof verlies hebben dan met de normale pomp.

    [/rquote]Zou je hier eens foto’s van willen posten, vind dit wel een zeer interessante oplossing namelijk :hmmz

    #17612769

    [rquote=1859941&tid=120646&author=Andre Botter]Nee dat heeft geen nut als je lucht aanvoer pijp rond 55 is heeft het geen nut om er een grote gasklep op te zetten.
    Sterker nog het kan zelfs nadelig zijn.:vertag[/rquote]

    zou je mij willen uitleggen waarom het nadelig is?
    en wat voor gasklep ga je hierop zetten dan?

    #17612770

    Gewoon een 60mm gasklep en pijp 55mm binnen diameter de aan sluiting van de interkoeler zijn ook 55mm binnen.
    Als je een dikke 63mm pijp monteert is alleen maar volume wat je weer moet vullen.

    Ja de 60mm gasklep is kleiner dan de origneel maar dat maakt niet uit de pijp is ook niet groter dus alles blijft gelijk kwa diameter tot na de gasklep:cool:

    #17612771

    ja dat is ergens ook wel zo als je het zo bekijkt, was zelf namelijk opzoek naar een grotere gasklep voor me c20let maar nu ik er zo over nadenk is het wel logisch.

    maar de meeste intercoolers die je ziet hebben allemaal 60 tot 70mm aansluitingen,

    is het dan trouwens ook zo dat je de pijpdiameter niet groter moet maken dan de diameter van de uitgang van de turbo?

    in dat geval zou het onzin zijn 60mm pijpen te monteren op een standaard k16 turbo.

    #17612772

    maar is een 60mm gasklep dan niet kleiner dan een standaard gasklep? die 2 gaskleppen zijn toch het zelfde als 1 gasklep van 69mm ongv?

    #17612773

    [rquote=1859727&tid=120646&author=Andre Botter]

    [/rquote]

    :wors:wors:wors:wors:wors:wors

    Gruwelijk weer!

    We zien mekaar binnenkort!

    Groet, Ravi

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 886)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.