Forumindex › Forums › Modellen › Astra › tikken z16se
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2011 om 19:37 #17240213
opel vrienden,
sinds aankoop 2 jaar terug met 98000 tikte de motor al een beetje, eigenlijk alleen toen die koud was na het starten.
nu, 2 jaar later en met 146000 tikt hij nog onvermindert door, alleen nu ook soms als die warm is, niet erg, maar als je je oor bij de moterkap houdt, hoor je het wel.
mits ik een uurtje rijd, dan hoor je geen getik.nu weet ik dat dit nouwelijks tot geen schade kan geven, maar ben nu eigenlijk wel benieuwt hoe dat tikken kan, wat er precies tikt, en wat er tegen te doen is.
gewoon, puur uit intresse en kennis vergaren.alvast bedankt.
gr, robert
17 augustus 2011 om 21:12 #17906496het kan misschien iets heel anders zijn, maar ik had ook getik onder mijn kap.
Toen de pakking tussen het blok en het uitlaatspruitstuk vervangen en weg was de tik.18 augustus 2011 om 07:37 #17906497zal eens een filmpje maken eerdaags
18 augustus 2011 om 13:05 #17906498eeeeeeeeeeeeeeh tikken bij een z1.6se kunnen 2 dingen zijn dat je olie bijna op het minimum is (dan wil hij ook gaan tikken net voordat je een melding krijgt op boordcomputer)dat is 1 offff waar alle z1.6se tjes last van gaan krijgen is een versleten nokken as en dat is eenkwaal van die blokken
ik heb het zelf ook nog niet gehad hoor maar een maatje van mij werkt bij een opel garage en die heeft er al heel veel vervangen zegt hij
maar als oplossing kon je volgens hem elke nokkenas van een 1.6 8v erin doen want die van de z1.6se schijnen van mindere kwaliteit te zijn zeggen ze
maar die van mij heeft er nu 82000 op staan en die tikt ook als hij koud is hoor en ook alleen als hij koud is
ergste wat ik gehad aan de astra is mijn versnelingsbak aan stront met 80000 kilometer lager kapot gelopen in de bak daar was ik wel goed ziek van had de auto nodig en dat was dus afgelopen winter
maar voor de rest probleem loos
succes verder
ferry18 augustus 2011 om 15:00 #17906499mijne rijd nu 2 jaar rond, zonder problemen, altijd starten en lopen.
tikken wordt niet noemens waardig erger, was puur uit intresse.
nokkenas zelf te vervangen? of speciaal gereedschap nodig?misschien als het zover is, andere in doen. meteen snellere o.i.d.
18 augustus 2011 om 18:23 #17906500zou je even de experts moeten vragen maar zowiezo uitwendige torx doppen wim v6 zou het goed kunnen uitleggen denk ik voor de rest zou ik het zelf niet weten nog nooit zelf gedaan
op mijn versnellingsbak na dan
succes verder19 augustus 2011 om 21:54 #17906501Torkx doppen set
officieel moet je de koppakking mee vervangen, maar ons is het al meerdere keren gelukt zonder de kop losgewrinkt te hebben de nokkenas met huis te vervangen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.