tikken kleppen astra 1.4 sedan 1994

Forumindex Forums Modellen Astra tikken kleppen astra 1.4 sedan 1994

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

vraag mijn astra heeft wat last van tikken van de kleppen vooral als hij koud staat naarmate hij warmer word is het minder kan dit kwaad en kan je deze kleppen stellen of niet:hmmz

Kleppen kun je altijd stellen, alleen weet ik de waardes voor deze motoren niet dus daar kan ik je niet mee verder helpen..

Bij sommige blokjes blijf je altijd wel wat getik horen..

Jammer joh, kleppen zijn helaas niet te stellen, deze worden gesteld door hydraulische klepstoters, dit word gedaan met de motoroliedruk.

tikken kan komen door:

– Versleten nokkenas
    – ernstig vervuilde stoters (slecht ondrhoud / lang doorrijden zonder verversen
    – te laag oliepeil.

willem

[rquote=1892189&tid=144599&author=Step-han]Kleppen kun je altijd stellen, alleen weet ik de waardes voor deze motoren niet dus daar kan ik je niet mee verder helpen..

Bij sommige blokjes blijf je altijd wel wat getik horen..[/rquote]

Tis geen japanner!!!!!

Bij auto’s met hydraulische klepstoters valt er niks te stellen.

(hele oude Opel motoren met hydraulische stoters uitgezonderd (CIH-motoren))

Willem

olie blijf mooi op peil staan,had wel eens iets gelezen van willem dat je eventueel je olie kan verversen en iets kan toevoegen zodat het je stotters reinigt,mischien een optie voor mij om te doen,
    olie zelf ziet er nog goed uit

[rquote=1892198&tid=144599&author=wim-v6][rquote=1892189&tid=144599&author=Step-han]Kleppen kun je altijd stellen, alleen weet ik de waardes voor deze motoren niet dus daar kan ik je niet mee verder helpen..

Bij sommige blokjes blijf je altijd wel wat getik horen..[/rquote]

Tis geen japanner!!!!!

Bij auto’s met hydraulische klepstoters valt er niks te stellen.

(hele oude Opel motoren met hydraulische stoters uitgezonderd (CIH-motoren))

Willem[/rquote]

Okey, bedankt Wim.. weer wat geleerd.. Ik sleutel voornamelijk alleen met oude auto’s af en toe en daar kan het nog wel, tegenwoordig dus helemaal niet meer?

Hoho Wim,ik heb Japanner gereden (ook uit ’94) maar die had ook gewoon hydraulische klepstoters hoor. ;)

Ik zou zeggen,eerst eens olie verversen.
    En misschien zo’n wondertoevoeging van Forté gaan gebruiken??

haha, een bijzondere japanner dan waarschijnlijk.

De meeste (niet alle) toyota’s mazda’s en nissans mag je gewoon stellen om de zoveel km’s,

Willem

(off topic mode on) Heheheh,nee hoor gewoon een Swift GTi. :agent (off topic mode off)

Dat is ook een van de Weinigen die dat heeft uit die tijd.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.