Tigra vermorgen

Forumindex Forums Modellen Tigra Tigra vermorgen

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238180

    Hoi,

    ik heb een tigratje uit 1995 een 1.4
    en eigenlijk vind ik hem voor een 1.4 erg sloom optrekken
    weet iemand hoe dit kan?
    en hoe ik dit zou kunnen veranderen?

    tnxxx king:

    #17884427

    De vraag is:

    Waar vergelijk je het mee en waar baseer je op dat je hem sloom ervaart?

    Wat is het recent onderhoud aan de auto geweest? Is er überhaupt recent onderhoud aan gedaan?

    #17884428

    nou als je t gas intrapt.. dan gaat hij best wel sloom naar de 100..
    mijn moeder haar 1.0 is volgens mij nog sneller..

    ik heb hem nog maar 3 maanden..

    #17884429

    ik HAD het zelfde probleem…

    nu niet meer :)

    ben toevallig net nog bezig geweest :D

    van 1 tot 100 binnen 9 sec.
    1 tot 50 binnen 3 sec (net nog niet met piepende banden)

    Wat toe doen:

    1: verwijder de kat/stofzuiger
    2: blaas de dumpvalve tot uitlaat schoon

    dan zal je al meteen merken dat hij een heeeeel stuk sneller op trekt

    Waar woon je eigenlijk? (misschien kan ik helpen)

    grz

    #17884430

    @xanquezer wrote:

    ik HAD het zelfde probleem…

    nu niet meer :)

    ben toevallig net nog bezig geweest :D

    van 1 tot 100 binnen 9 sec.
    1 tot 50 binnen 3 sec (net nog niet met piepende banden)

    Wat toe doen:

    1: verwijder de kat/stofzuiger
    2: blaas de dumpvalve tot uitlaat schoon

    dan zal je al meteen merken dat hij een heeeeel stuk sneller op trekt

    Waar woon je eigenlijk? (misschien kan ik helpen)

    grz

    de stofzuiger verwijderen zal je echt geen vermogen opleveren,
    dumpvalve???? weet niet welke motor jij onder de kap hebt zitten maar een 1.4 dan wel zeker niet.

    #17884431

    @x_joelle wrote:

    nou als je t gas intrapt.. dan gaat hij best wel sloom naar de 100..
    mijn moeder haar 1.0 is volgens mij nog sneller..

    ik heb hem nog maar 3 maanden..

    Maar dan is nog steeds de vraag wat het recente onderhoud is ;)

    Vieze, kansloze lucht filters geven minder zuurstof en dus geen vermogen.
    Oude uitlaten/verstopte uitlaten ‘begrenzen’ een motor zoals je ook bij een brommer hebt.
    Oude Bougies: Zeeeeerrr slechte ontsteking
    Oude brandstof filter: Te weinig brandstof & Zeer arm mengsel en dus geen vermogen.

    Wel vraag ik me nog steeds af: Wat in jou beleving ’traag’ is, ik begrijp dat je het met een 1.0 vergelijkt en voor het gemak ga ik er vanuit dat je een Corsa bedoeld.

    Tigra 1400 16v:
    Topsnelheid 190 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 11.5 s

    Opel Corsa 1.0 12v
    Topsnelheid 155 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 17 s

    Alternatief: Daihatsu Cuore 1.0 12v (RTi versie)
    Topsnelheid 140 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 12.8 s

    Alternatief: Peugeot 107 1.0 12v
    Topsnelheid 157 km/h
    Acceleratie 0-100 km/h 13.7 s

    Zoals je ziet zit er wel enige verschillen tussen bij 1.0 (3 cilinder) motoren.

    Dus: wat is er aan recent onderhoud gepleegd aan de auto? ;)

    En met alle respect maar toch een puntje van kritiek tegen xanquezer: Doe ons een plezier en stop met zulke onzin posts als je geen enkel idee hebt waar je het over wil. Daar heb je geenstijl.nl of andere soort gelijke lul in de ruimte websites voor.

    dumpvalve zit op turbo motoren en komt niet voor op de fabrieks standaard x##xe motoren

    Dank u.

    #17884432

    @1985 wrote:

    En met alle respect maar toch een puntje van kritiek tegen xanquezer: Doe ons een plezier en stop met zulke onzin posts als je geen enkel idee hebt waar je het over wil. Daar heb je geenstijl.nl of andere soort gelijke lul in de ruimte websites voor.

    dumpvalve zit op turbo motoren en komt niet voor op de fabrieks standaard x##xe motoren

    Dank u.

    begon me er toch ook aan te ergeren hehe

    #17884433

    Uit een 1.4 krijg je toch niet veel meer. Ik had een 1.6 en 200 was net te redden op de teller, wil je snel? Dan moet je toch al snel denken aan een c20ne of een c20xe. Als je dat zou willen/doen dan zul je aan een motorombouw moeten denken. Een heel karwei voor een onervaren iemand.

    #17884434

    en anders hier een bezoekje aan brengen met een flinke zak geld :P

    klikkie naar Dbilas

    #17884435

    Een 1.4. 16v is best rap, maar je kan het niet met andere merken gaan verglijken, deze motor heeft maar 90 pk op ongeveer 900 kilo, zal mischien wel wat meer wezen kwa kilo’s, en onderhoud is ook wel belangrijk, filters olie bougie’s.
    ;)

    #17884436

    @tigra-tim wrote:

    @xanquezer wrote:

    ik HAD het zelfde probleem…

    nu niet meer :)

    ben toevallig net nog bezig geweest :D

    van 1 tot 100 binnen 9 sec.
    1 tot 50 binnen 3 sec (net nog niet met piepende banden)

    Wat toe doen:

    1: verwijder de kat/stofzuiger
    2: blaas de dumpvalve tot uitlaat schoon

    dan zal je al meteen merken dat hij een heeeeel stuk sneller op trekt

    Waar woon je eigenlijk? (misschien kan ik helpen)

    grz

    de stofzuiger verwijderen zal je echt geen vermogen opleveren,
    dumpvalve???? weet niet welke motor jij onder de kap hebt zitten maar een 1.4 dan wel zeker niet.

    Dumbvalve noemen ze dat vreemde tuutje… of zilver kleurig ding…. geen idee wat het is.. eerst kwam er zand uit in zwarte drek…. :???:

    #17884437

    @DeMeistah wrote:

    @1985 wrote:

    En met alle respect maar toch een puntje van kritiek tegen xanquezer: Doe ons een plezier en stop met zulke onzin posts als je geen enkel idee hebt waar je het over wil. Daar heb je geenstijl.nl of andere soort gelijke lul in de ruimte websites voor.

    dumpvalve zit op turbo motoren en komt niet voor op de fabrieks standaard x##xe motoren

    Dank u.

    begon me er toch ook aan te ergeren hehe

    Wat beginnen jullie hooghartig te worden… :swear
    is het dan zoooo verkeerd om wat suggesties in de groep te gooien? :wtf

    #17884438

    Kan iemand mij ook helpen ik heb dit ook :D

    #17884439

    @Kimmes B. wrote:

    Kan iemand mij ook helpen ik heb dit ook :D

    Zoals ze hier boven zeggen moet je het doen.

    Misschien kost het klauwen vol met geld… (advies van 1985)

    Zelf ervaring van niks tot goed zonder een duit uit te geven… alleen wat uurtjes werk…

    #17884440

    Dat Zilveren potje noemen ze een onderdeel van je secundaire luchtinlaat.. Dat is absoluut 100% iets anders dan een dumpvalve zoals wel erg tof is :wub
    Het verwijderen cq schoonmaken van de secundaire luchtinjectie zal je niets opleveren.

    Als je de auto als sloom ervaart zal je toch echt moeten kijken naar onderhoud.
    Luchtfilter, bougies, EGR, gasklephuis, uitlaat.
    Is het vies verstopt of kapot, dan zul je het moeten schoonmaken of vervangen.

    #17884441
    Looney wrote:
    Dat Zilveren potje noemen ze een onderdeel van je secundaire luchtinlaat.. Dat is absoluut 100% iets anders dan een dumpvalve zoals wel erg tof is :wub
    Het verwijderen cq schoonmaken van de secundaire luchtinjectie zal je niets opleveren.

    Quote:

    Wel als je flink even de stofzuiger erop zet ;) (roet, zand, viezigheid etc..)

    #17884442

    @xanquezer wrote:

    @Looney wrote:

    Dat Zilveren potje noemen ze een onderdeel van je secundaire luchtinlaat.. Dat is absoluut 100% iets anders dan een dumpvalve zoals wel erg tof is :wub
    Het verwijderen cq schoonmaken van de secundaire luchtinjectie zal je niets opleveren.

    Wel als je flink even de stofzuiger erop zet ;) (roet, zand, viezigheid etc..)

    zal je nog steeds niks opleveren, maar jij hebt dus een V16 in je tigra weten te krijgen? doe je goed
    ik heb maar 4 cilinders dat zijn er toch 12 minder :wors

    #17884443

    @xanquezer wrote:

    @Looney wrote:

    Dat Zilveren potje noemen ze een onderdeel van je secundaire luchtinlaat.. Dat is absoluut 100% iets anders dan een dumpvalve zoals wel erg tof is :wub
    Het verwijderen cq schoonmaken van de secundaire luchtinjectie zal je niets opleveren.

    Wel als je flink even de stofzuiger erop zet ;) (roet, zand, viezigheid etc..)

    Lever geen *fluit* op. Dat potje is een soort van terugslag klep en zorgt dat er alleen ‘extra’ lucht via de secundaire luchtpomp (ong boven de versnellingsbak) extra lucht in de uitlaat word geblazen. Hier mee probeerde opel ‘vroeger’ de katalysator sneller warm te laten worden bij een koude start… (meer lucht er door is meer wrijving en meer wrijving = meer warmte)

    Dat het schoon is kan nooit kwaad, maar het zal op je vermogen geen enkele *fluit* uit maken. Dus hoe Hartelijk DeMeistah en ik ook zijn nog maals het verzoek: Stop alsjeblieft met die onzin als je niet weet waar je het over hebt.

    Dank u!

    #17884444

    Wat je ook kunt proberen, ik weet namelijk niet hoelang je de auto al hebt, en wie hem ervoor heeft gehad, maar het kan goed zijn dat je motor lui is, daarbij kan je alleen maar een proberen stevig door te rijden waardoor het luie rij gedrag wel eens weg moet gaan, doe dit wel met maten, en de stevige bergjes niet vergeten ;)

    #17884445

    wat er idd al gezegd is, probeer je brandstoffilter, luchtfilter bougies ed. eens te checken. Het kan natuurlijk nooit kwaad om deze te vervangen. Er zijn diverse webshops die dit in 1 pakket aanbieden. Ik geloof dat je om en nabij de 8-9 tientjes kwijt bent voor een onderhoudspakket. En houd alsjeblieft onzin prulletjes als een open lucht filter/helicopter-ventilator-turbospinner uit je auto. Er zijn diverse upgrades die je uit kunt voeren om meer vermogen te krijgen, alleen kost dit uiteraard de nodige centen.

    #17884426

    Mijn tigra was ook een 1.4 16v en vondt hem wel redelijk rap.

    vriend van me heeft een astra G 1.6 16v en trok hem vanaf stilstand er al uit..en kwam meniet voor bij..

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.