TID Display uitbreiding

Forumindex Forums Modellen Corsa TID Display uitbreiding

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 75 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 403)
  • Auteur
    Berichten
  • #17325005

    Origineel gepost door Honza

    Origineel gepost door MicroGSI
    Alleen een TID heeft die optie niet, ik bedoelde niet voor de MID namelijk benzine verbruik maar voor de TID… ;)

    Ik wilde je er alleen op wijzen, dat de MID dat heeft.
    En dat als je in de TID iets van verbruik wilt verwerken, dat je hier eigenlijk ook iets voor moet verzinnen, om dit bij te stellen…

    Maar dat kan je vast wel :thumbup

    Ja dat is geen probleem :angel. Maar heb wel wat informatie nodig. Als goed is komt de informatie over het verbruik (ook van de MID) van de injectoren. Dan misschien via de ecu gekoppeld maar denk via injectoren, hoeveel die inspuiten.

    Nu heb ik daar informatie over nodig. Weet niet alsof ze 12V pulsen krijgen of bijv. geregeld worden met bijv. 4v en dan 5v (afhankelijk hoeveel benzine ingespoten moet worden) of bijv. 4x 12v puls of 1x 12v puls. Als iemand dat weet zou het :thumbup zijn. Bedankt alvast..:wors

    Trouwens heb paar mensen een U2U gestuurd, wie me heeft gestuurd ligt nu een antwoord klaar.

    #17325006

    Origineel gepost door Honza
    Bij de x14xe en x16xe kan je een pin van de ECU pakken voor het verbruik. (Weet ff t nummer niet meer)
    Deze is NIET bezet.

    Ik had toen een pin geregeld en op de draad gemaakt en er in de stekker bijgestoken.

    Maar geen idee wat voor signaal die af geeft.
    Kan je evt wel van de ECU pin af meten lijkt me? :)

    Ohw, dat zou ideaal zijn (Heb zelf X16XE) maar kijken voor mensen met een C16XE ook een oplossing voor is? Als iemand pin weet post het aub, ik zoe het ook op in het electrisch schema. Ja signaal zou ik dan moeten meten maar heb ik toch een knooppunt nodig aangezien ik niet weet wat ie stationair zuipt, of iemand me dat kan zeggen). Is pas gereviseerd en goed onderhoud dus zuipt niet overbodig..

    #17325007

    ik zal het zo ff nakijken, maar nu eerst ff mijn nieuwe MID ophalen….king:king:

    Uit mijn hoofd is het pin B12 bij een X14XE/X16XE

    #17325008

    Volgens counterstrike gaat het niet via de ecu.. kan iemand dit me bevestigen?

    Volgens hem gaat berekend de MID het vanuit de toerental en snelheid. Weet iemand de waardes? Iemand contact met opel of iets dergelijks?

    Het zou me ontzettend helpen, want dan is het makkelijk te regelen…

    #17325009

    check deze link…… is de ombouwhandleiding ( duits )

    Hierin staat veel info…..

    klik

    Astra G inbouw staat in het 2e gedeelte, 1e gedeelte is voor de Astra F MID

    #17325010

    ik had het niet goed!!

    De MID krijgt het verbruikssignaal van de ECU, deze meet de openingstijden van de derde injector en verwerkt deze met de andere gegevens! Data betreffende de toegepaste formule en signaaldetails heb ik helaas niet. Wat ik wel weet is dat er veel variabelen zijn om dit exact te meten!

    Dit is inderdaad bij X14XE/X16XE motoren pin B12 van de ECU

    #17325011

    Dus is het op de C motoren niet mogelijk om het verbruik te berekenen?

    #17325012

    ja dit is ook mogelijk! Maar vraag me niet hoe….. ;)

    #17325013

    Origineel gepost door Counterstrike
    ja dit is ook mogelijk! Maar vraag me niet hoe….. ;)

    hoe dan? :thumbup

    #17325014

    ik heb de schemas vergeleken van de x14xe en x16xe.

    voor de c14sel en de c16sel zijn ze gelijk

    voor beide ben je pin b12 nodig

    voor de c14nz en de s14se zit een groot verschil in de schemas en zal een stuk moeilijker terelaiseren zijn

    b

    #17325015

    Nou ok dan weet ik dat het pin B12 is. Ik denk dat deze pin direct het verbruik doorgeeft op 1 of andere gemoduleerde manier (l / volt of iets dergelijks). Bij een C motor die deze aansluiting niet heeft is het ook mogelijk om direct bij de injector te meten, hierbij heb je de gegevens nodig hoeveel bezine per seconde door de injector loopt als deze open staat. Injector opentijd in sec * constante is je verbruik in liter / sec. Dan omrekenen naar per uur. Evt combineren met snelheids signaal en dan kom je bij een waarde met l / 100km

    Als iemand meer info hierover weet laat het me weten. Het verbruik wil ik via de ECU doen omdat dit betrouwbaarder is. Dit combineer ik in het menu. Als er voor de C versie een verbruik meter moet komen doe ik dit apart en heeft voor mij helemaal geen prioriteit..

    #17325016

    Origineel gepost door MicroGSI
    Als iemand meer info hierover weet laat het me weten. Het verbruik wil ik via de ECU doen omdat dit betrouwbaarder is. Dit combineer ik in het menu. Als er voor de C versie een verbruik meter moet komen doe ik dit apart en heeft voor mij helemaal geen prioriteit..

    Voor mij heeft dit juist de hoogste prioriteit :thumbup
    nee neem maar lekker de tijd die jij er voor nodig hebt je bent echt super goed bezig. Waar in zulke informatie over de injectoren te verkrijgen?

    #17325017

    Origineel gepost door FutureCow

    Origineel gepost door MicroGSI
    Als iemand meer info hierover weet laat het me weten. Het verbruik wil ik via de ECU doen omdat dit betrouwbaarder is. Dit combineer ik in het menu. Als er voor de C versie een verbruik meter moet komen doe ik dit apart en heeft voor mij helemaal geen prioriteit..

    Voor mij heeft dit juist de hoogste prioriteit :thumbup
    nee neem maar lekker de tijd die jij er voor nodig hebt je bent echt super goed bezig. Waar in zulke informatie over de injectoren te verkrijgen?

    welke merk en type injectoren zou al heel stuk helpen, als iemand dat weet van een c16xe.. de x16xe gaan we van de ecu aftappen en dat ga ik deze week opmeten hoe het zit…

    olie druk en olie temp is even wachten tot ik me sensoren binnen heb… binnenkort ook :)

    bedankt iedereen nog voor de info

    #17325018

    mooi want ik heb een x16xe :P maarre je bent nog goed op dreef lees ik hier zo! :thumbup

    #17325019

    Niemand weet welke type injectoren erin zitten?

    Ik heb wel het opel OEM nummer, als iemand daar wat mee kant. Wat ik weet zijn het geen bosch injectoren, ze staan niet op de site. Wel van de X16XEL, of zijn het dezelfde? Kan iemand me dit bevestigen? Of hebben ze ook verschillende motronics?

    #17325020

    zou de dealer dit zo weten/vertellen anders ga ik zo wel ff er langs

    #17325021

    dealer kan dit opzoeken :P iedereen die EPC heeft trouwens :cool:

    #17325022

    Zoals ik al zei, heb wel het Opel catalogus nummer (oem nummer). (Ja ook uit EPC :o) Maar daar staat verder niets bij, van welk merk of type ze zijn….

    Edit: Hmm, kan het niet eens in EPC vinden, wie wilt me helpen… Ik vraag morgen ook even bij de dealer, moet daar toch zijn

    #17325023

    niet? sorry dan heb ik niks gezegt….denk dat het toch even bezoekje dealer word…

    #17325024

    Dit is de injector als het goed die in het blok zit.. Ik kan er niets van uit opmaken. 5chaap2k is er toen mee bezig geweest (zijn site namelijk)… Als je er bent laat wat van je horen heheh

    Edit: Ben wat wijzer geworden nu, na aardig wat zoeken is het een Multec systeem en geen motronic systeem. Multec is van GM zelf en Motronic is van Bosch. De ECU is een Multec dus ga ervan uit dat de injectoren ook daarvan komen.. Nu verder met zoeken dus :hmmz

    De injectoren van zowat alle corsa motoren staan in EPC behalve van de 1.6 blokken..:swear

    #17325025

    Ben net even langs de opel dealer geweest, maar deze konden mij niets verder vertellen. Ze konden in het systeem(EPC) alleen het opel bestelnummer achterhalen. Hij zei dat het ook wel verschilde per keer welk merk ze binnen kregen. Soms van bosch soms ook een andere. Dus hij kon mij daar helaas niets meer over vertellen.
    Er schijnt hier nog wel een bedrijf te zitten die injectoren etc. reviseerd, misschien dat die meer kunnnen vertellen?

    #17325026

    Hmm, mij wisten ze ook niets te vertellen bij de dealer. Had revisie bedrijf gemaild en die zei ja we hebben tester en deed beetje kortaf vond ik maarja. Even andere proberen dan…

    Ik gok dat het zo’n 300 cc / min is. Weet iemand dat pin B12 van de ECU de injectortijden zijn of dat de ECU het verbruik al berekend en dat door stuurt? Wegens tijd gebrek heb ik het vandaag niet kunnen meten…

    #17325027

    Sorry dat ik je niet kan helpen maar heb wel interesse als hij klaar is wat voor functie’s zitten er tot nu toe op?
    en wat word daar het prijs kaartje van?
    en is dat dan straks gewoon plug en play?of veel kabeltjes trekken?

    #17325028

    bladeofdarkness

    he ook uit venray :thumbup toppie maar heb je zelf ook interesse er in?

    #17325029

    300 cc/min per injector??

    dat lijkt mij zeer stug! :o

    Bron: Migweb

    black injectors (std on x14xe)
    grey injectors (std on c16xe)
    blue injectors (std on c20xe)
    cream injectors (std on c20xe)

    Een X14XE heeft dus zwarte injectoren, dat is wat ik tot nu toe gevonden heb!! De injectoren op bovenstaande foto stammen dus uit een C16XE ( grijs ), maar werden ook gebruikt op een X14XE en X16XE. Lastig huh….;)

    Je moet dus ff weten welke kleur injectoren iemand heeft alvorens je de flow rates kunt programmeren

    Wat ik wel weet is:

    20XE Blauwe injectoren leveren 241 cc/min@3bar

    20XE Beige injectoren leveren 235 cc/min@3bar

    Mijn conclusie is dan ook dat een X14XE/C16XE injector een kleinere flowrate heeft dan de 20XE injectoren!

    Ik gok nog altijd zo rond de 180 cc/min

    Het verbruik wordt volgens mij gewoon door de MID berekend op basis van de injectortijden die de ECU doorgeeft!

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 403)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.