Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Thermostaatwijzer Astra G, defect?
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2013 om 14:01 #17256354
Beste mensen,
Ben nieuw hier, dus bij deze hallo allemaal :)
Ik weet niet waar ik moet beginnen dus bij deze leg ik het probleem voor.
De wijzer van mijn Astra G Z1.6XE is helemaal naar rechts gevallen (zo gekocht, dus geschiedenis ervan weet ik niet)
Alleen bij het aanzetten doet hij een heel miniscuul tikje omhoog en thats it.
Dus wat is de stappenplan om het probleem te vinden?Ik ben bij de opel dealer geweest en die zegt de hele unit vervangen dat neerkomt op €300,- plus het programmeren van de km-teller etc.
Wie oh wie, kan me helpen…. Bedankt !
Edit: hierbij een foto”tje
20 maart 2013 om 14:20 #18118148Thermostaat vervangen
Kosten zijn nog geen 50 euro
Kijk eerst eens of hij omhoog komt bij stationair draaiende motor
Dus start je auto kachel uit laat hem een tijd lopen en kijk eens of hij omhoog komt
Als hij dan omhoog komt dan is het 100% je thermostaat20 maart 2013 om 14:25 #18118149@marijnl1988 wrote:
Thermostaat vervangen
Kosten zijn nog geen 50 euro
Kijk eerst eens of hij omhoog komt bij stationair draaiende motor
Dus start je auto kachel uit laat hem een tijd lopen en kijk eens of hij omhoog komt
Als hij dan omhoog komt dan is het 100% je thermostaatHij komt helemaal niet omhoog, dus helemaal naar rechts toe ligt hij plat, alleen bij aandoen geeft hij een miniscuul tikje omhoog?
Dus wat je aanraadt is , aanzetten, kachel op 0 en kijken of er dan wat gebeurt.
20 maart 2013 om 15:13 #18118150Het kan idd goed je thermostaat zijn. Ik had hier ook last van ik heb mijn thermostaat vervangen + tempratuur sensor. Nu doet ie het weer.
Werkt jou verwarming wel ?20 maart 2013 om 15:31 #18118151Wijzer naar rechts? Dus op z’n heetst?
Kan ook dat je wijzer stuk is, anders zou hij links in de hoek blijven staan gok ik.20 maart 2013 om 15:46 #18118152Excusses. Ik las niet goed. Dat ie rechts is…hmmm geen ideee
20 maart 2013 om 15:48 #18118153@Astragz16se wrote:
Het kan idd goed je thermostaat zijn. Ik had hier ook last van ik heb mijn thermostaat vervangen + tempratuur sensor. Nu doet ie het weer.
Werkt jou verwarming wel ?Jah, verwarming Werkt wel, dus Wat je hebt vervangen was de thermostaat in je unit (kan je Deze los vervangen) en de sensor die gekoppeld is aan je moter, totale kosten?
20 maart 2013 om 15:51 #18118154@HarrieAstra wrote:
Wijzer naar rechts? Dus op z’n heetst?
Kan ook dat je wijzer stuk is, anders zou hij links in de hoek blijven staan gok ik.Jah helemaal naar rechts, niet eens op Zen heetst gwn helemaal rechts tot de bodem.
20 maart 2013 om 18:17 #18118155Uhm.. Helemaal rechts wil toch echt zeggen op zijn heetst.
Maar als je kachel het wel nog naar behoren doet (goed heet wordt), zou ik het probleem in je teller gaan zoeken. Misschien blijft de naald hangen.20 maart 2013 om 18:57 #18118156@HarrieAstra wrote:
Uhm.. Helemaal rechts wil toch echt zeggen op zijn heetst.
Maar als je kachel het wel nog naar behoren doet (goed heet wordt), zou ik het probleem in je teller gaan zoeken. Misschien blijft de naald hangen.Oke Jah hij is dan zegmaar op zijn “heetst” , hmm de naald blijft hangen, wat is je suggestie om dit te verhelpen, doorzichtige plastic weghalen en dan proberen terugzetten of heel de unit eruit halen en van achteren opereren? Eventueel een How-to?
21 maart 2013 om 06:10 #18118157Wanneer je de temperstuur sensor lostrekt blijft de meter dan op het zelfde punt staan?
Welke richting slaat hij uit als hij een klein beetje beweegt? Wat zou kunne is dat de meter niet helmaal vast zit gedrukt op hetmotortje of juist te vast zodat het motortje niet kan draaien.
Demonteren van je tellerunit en dan eens de kap eraf klikken en heel voorzichting met een vorkje de wijzer eraf drukken.
Niet aan de wijzer maar helemaal onder het zwarte deel schuiven en dan rustig drukken. Dan komt deze los.
Dan unit terug doen zonder plastic kap. Even contact aan en weer uit. sleutel uit het contact halen.
Dan wijzer terugplaatsen niet te hard terugdrukken maar eerst rustig op 0 stand en kijken of deze wijzer dan uiteinlijk op het juiste punt komt te staan. Wat je ook kan doen is de wijzer controleren via de opcom kun je hem in % bedienen.21 maart 2013 om 07:09 #18118158Plastic kap kan je ook zonder te demonteren ervan halen.
Je hoeft alleen maar de voorste kap te demonteren.Onder boven en links /rechts zit die plasticplaat geklikt , als je op enkele plaatsen die lipjes wegdrukt en dan naar je toe schuift
komt die plasticplaat naar voren toe. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.