Thermostaat kapot?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Thermostaat kapot?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Vandaag voor het eerst op weg naar het werk, de nieuwe Vec even goed kunnen testen. Nu de allereerste nieuwigheid er een klein beetje af is, gaan letten op andere dingen en het valt mij op dat de naald van de motortemperatuur nauwelijks van zn plek komt.

Het wordt wel warm in de auto, maar volgens de BC (CD70 in testmodus) wordt het koelwater niet warmer dan 74 graden, terwijl ik 100 km/h rij.

Nu is dit voor het eerst dat ik in een diesel rij, dus misschien is het heel normaal, maar ik had toch wat hogere waardes verwacht…

Wat zeggen jullie? Thermostaat kapot?

Werktemp. van een diesel is rond de 84 graden.

Hou hem eens een tijdje in de gaten , meestal is ie pas stuk als je voor het stoplicht staat er je metertje zakt/schommelt flink in temperatuur !

Dan denk ik dat ie stuk is… Hij bleef namelijk wel een half uur gewoon liggen op zn plaats. Pas toen ik hem iets meer intrapte kwam hij iets omhoog, maar als ik dan weer langzamer ging rijden, zakte hij weer.

Nou, gebeld met de verkoper en even moeten lullen als Brugman. De auto namelijk zonder garantie gekocht, maar hij adverteerde er mee dat de auto technisch in orde is.

Nu splitten we de prijs en betalen ieders € 100,00 voor een nieuwe thermostaat.

Is dit een Vectra kwaaltje ofzo? Had ik met mijn vorige Vectra ook al!

Laat ze dan meteen je PDC meenemen en in orde maken. Is het minste wat je mag verwachten van een auto die “technisch” in orde is.

groet,

Nourdine

Goed idee, maar dat wist ik bij voorbaat al. ;)
    Heeft hij ook niet mee geadveteerd.

Heb de advertentie nog even nagekeken. Er staat: “Al onze auto’s worden technisch goed nagekeken.” Dat ze goed nagekeken worden, wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze ook goed zijn. Maar goed, toch redelijk geregeld zo, al baal ik er wel van dat ik nu weer € 100,00 kan lappen.

Een thermostaat+huis+sensor kost bij de dealer 74 euro ! Wie gaat hem er dan voor 130 euro inzetten? want zo’n uurtarief wil ik ook wel ! king:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.