The Vec project

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum The Vec project

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur

@Seth wrote:

En :wtf is een Halfords Vec? :D

Seth

:hmmz

Luister nou maar naar Bas

Jan

De persoon die ik nu heb gesproken is geen prof maar iemand dat dat wel eens een keertje meer doet voor vrienden.

De persoon die ik nu vrijdag ga contacteren zou een prof zijn. Als die zegt nee, is het ook nee. Maar daar zou ik het niet bij laten. Je steekt geld in iets dat niet past terwijl het wel zo zou moeten. Wat zouden jullie doen als je je bumper kreeg en die past niet? Daar ga je toch ook niet zomaar mee akkoord? Er staat letterlijk in de winkel: “Bevestigingspunten aanwezig en Goede pasvorm” Dat is een kwestie van principes. Zo kan ik ook Devil eyes van een Vectra B voor een Vectra A verkopen. :D

Mocht het dan zijn dat ze zeggen dat er aan de wielkastverbredingen een beetje gewerkt moet worden (wat eigenlijk niet anders kan want er zijn zelfs bodykits van Veilside die niet 100% aanpassen.) ga ik het toch laten doen. Maar er zit een bocht van 30° in waar het recht zou moeten zijn, dat duidt gewoon op een productiefout.

Grtz Seth

Gewoon mee terug gaan en… ze moeten maar een goede bumper mee geven met goeie ophangpunten! Daar betaal je toch ook voor ;)

Succes

Inderdaad! Ben ik nou net mee bezig :D Great minds think alike :afro

Ben op dit eigenste moment een mail aan het versturen naar de verkoper om mijn klacht te laten horen en vragen wat hieraan kan gedaan worden. Ik ben zelfs bereid om van Kapellen naar de winkel te rijden (weet zelfs niet waar het zou zijn) om het hem te laten zien.

We zullen zien wat de verkoper antwoordt.

Seth

Ok dan lezen we het wel.

Update,

Dit is de email die ik heb teruggekregen. Dit lijkt mij wel een deftig antwoord dus dan gaan we dat ook doen hé. :thumb

Beste Seth,

Bedankt voor je email.
    Naar dat je tot deze conclusie bent gekomen.
    Ik weet dat door warmte en wat druk de wielkastverbredingen kunnen buigen.
    Een ervaren spuiterij weet dat dit te verhelpen is door deze te verwarmen en rustig aan wat druk erop te zetten.

Maar stuur maar alvast het fotomateriaal. Dan ga ik kijken wat de producent voor een antwoord geeft.
    Wel weet ik dat de bodykit vaker is verkocht zonder problemen of met wat kleine aanpassingen (wat altijd geldt voor tuning-artikelen)

Met vriendelijke groet,

Sebiet ineens foto’s maken van die handel en doorsturen. Hopenlijk kan ik dan binnenkort terug echt van start gaan :)

Groetjes Seth

Heb bericht terug gekregen en wou jullie mening even weten.

Hij heeft me aangeraden om naar Carloco te gaan omdat die veel met zijn materiaal werken. Ook het spuiten en monteren voor een complete bodykit zou maar €650 zijn.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Seth

Update:

Vandaag mijn custom made verf opgehaald bij de autoshop. Heb vandaag mijn embleemloze grill gespoten en gemonteerd.

Op het vuil van de rest van de wagen niet letten aub hij is nog niet deftig gewassen sinds ik van vakantie terug ben. :???:

Grtz Seth

Vandaag een afspraak gemaakt met de garagist. Donderdag komt ie hem halen want er scheelt wel wat en ik maak graag gebruik van mijn garantie :thumb
    – Er scheelt iets met de schakelbak: hij pakt precies niet zo goed want als ik hem in zijn 3e versnelling wil schakelen schuurt ie altijd…
    – Ook komt er een getik uit de motorblok net boven de collecteur dus dat gaat ook nagekeken moeten worden.
    – En mijn sturen gaat heel zwaar, wat ik niet had in mijn vorige Vec dus het kan of aan de pomp liggen of nieuwe olie inkappen.

Ben hem dus een kleine week kwijt :cry maar als ie terug is ga ik zijn achterlichten opnieuw spuiten maar wel deftig deze keer en ipv zwart, wordt het carrosseriekleur met getint glas. Ook ga ik proberen mijn interieur te spuiten als ik mijn middenconsole binnen heb die ik (dankzij Wim V6 en Erwin1987) heb besteld.

Ook ga ik de raad van sw_reijnders opvolgen en gewoon voor een voorbumper, achterbumper en een paar sideskirts gaan omdat nog carrossiers me hebben verteld dat ze het wel willen doen maar ze niets kunnen garanderen.

Grtz Seth

Na lang afwezig te zijn geweest dankzij de rekeningen die allemaal tegelijk zijn binnengekomen en dan met enkele onvoorziene kosten heb gezeten eindelijk beetje bij beetje terug.

Na het lange denken heb ik besloten om het bumpergeval even opzij te zetten. Nu volop bezig met het interieur en lampjes.

Heb heel het interieur, alles wat plastiek was, uitgebroken en klaargemaakt voor het spuiten (aanpassen en schuren). Wil deze in de kleur 53940 van Motip spuiten omdat ik dit toch een zeer mooie kleur vind. Samen met echte blauwe LED’s moet dit wel goedkomen.

Ook ga ik de luchtroosters in het midden uitbreken om daar mijn GPS vast in te bouwen omdat ik altijd mijn GPS kwijt speel en zo dus niet meer. De TID wordt eruit gehaald en omdat deze toch de ziekte van ‘dode pixels’ heeft ga ik hier een andere functie voor in de plaats steken: een scherm voor een achteruitrijcamera.

Ook de bijrijdersairbag is eruit gehaald en na opmetingen te doen kan ik hier een 10,1″ netbook insteken om deze aan te sluiten aan een headunit met aux-in lang achter. Met wat aanpassingen zodat ik de cover met een duw-sluitsysteem (zoals bij de asbak) kan openen en sluiten.

Heb hier nog een 4kanaals-versterker die ik wil inwerken en aansluiten op mijn 4 boxen die ik mettertijd ga kopen zodat ik toch zuiverder geluid ga creëren bij mijn audio. Ook ga ik kist in hout maken waar ik mijn subwoofers en versterker proper in kan wegwerken in de koffer. Ook wil ik hier een 2e sigarettenaansluiting en een stopcontact in kwijtspelen maar dit moet ik nog even bezien hoe ik dit proper ga aanpakken.

Foto’s komen zsm :)

Foto’s:

Blauwe stadslichtjes

Achterdeur uitgebroken

Dashboard etc toen uitgebroken, aan de pook zie je de kleur al :)

Blauwe LED in teller

Blauwe LED’s in centerconsole

Interieurverlichting in blauwe LED

Mistlampen aangesloten, nu enkel nog een bumper voor deze in te bouwen :D

Achterlichtverstralers geïnstalleerd

GPS-toestel uiteengevezen en vastgemaakt aan de plaats van de middelste luchtroosters. Dank je pap :)

Nog boxen die werken samen met mijn oude versterker, wil ze inbouwen aan de bovenkant van mijn achterraam maar dit ga ik nog zien hoe :)

Nu nog enkel wachten op mijn plasmatellerplaat en mijn achteruitrijcamera :)

achterlichtverstralers :wtf

Ben ’s nachts bijna zo blind als een mol en met dit zie ik tenminste waar ik ’s nachts achteruit tegen rij :jerry
    Echt een lifesaver :)

Grtz Seth

@Seth wrote:

Ben ’s nachts bijna zo blind als een mol en met dit zie ik tenminste waar ik ’s nachts achteruit tegen rij :jerry

“waar ik s`nachts achteruit tegen rij” :wtf

zonde van je mooie vec :???:

Jan

Ja is maar een flauwe grap hoor :thumbdown

Eerlijk moet ik bekennen dat ik iemand ben die altijd, sinds ik mijn 1e Vectra heb gehad, ZEER secuur is met mijn wagen(s). Al kan dat niet altijd van de rest van de samenleving gezegd worden. :evil:

Mijn eerste Vec hebben ze ingereden terwijl hij geparkeerd stond, mijn 2e zijn kabelboom is opgebrand (mijn eigen stomme schuld: teveel afgetakt + zwaardere zekering = brandbaar), mijn 3e is slecht gemaakt door een Opel-dealer en deze 4e wil ik ECHT volop in ere houden, maar ze hebben er al tegen gezeten (links voorscherm is klein beetje beschadigd).

Volgens mij rust er echt een vloek op maar ik geef niet op. De eerste keer dat ik mijn eerste eigen Vectra startte was ik verliefd en de liefde is nooit overgegaan, integendeel… ;)

Seth

Onderdelen zijn gespoten, ik kan ze er enkel nog niet allemaal insteken omdat ik nog moet wachten op mijn plasma-tellerplaat en mijn achteruitrijcamera.

Maar niettemin hier al foto’s (GSM-kwaliteit):

Tellerbehuizing

Luchtrooster

Airbag cover

Boxrooster

Handschoenkastje

Ben zelf heel tevreden met het resultaat. Nu trekt het precies nog op geen fluit maar ik moet nu nog wachten tot morgen zodat alles is uitgehard en alle afplaktape eraf kan. Dan zal ik er al zoveel mogelijk van alles insteken en zal ik nog foto’s maken. Enkel mijn verwarmingsconsole is mislukt maar er is reeds een reserve die wordt gespoten. Spijtig van het wortelnoothout voor de liefhebbers maar het moet :)

Grtz Seth

Tis wel erg blauw Seth, kleur van Halfords haha :D

Jan

Eey mijn 2e lievelingskleur ni gaan beledigen éh of we gon gin vriende blijve :jerry

Ik wou eerst metallic-flashy-oranje maar mijn vriendin zag dat niet echt zitten :D

Maar tis echt mooi hoor. Zal normaal morgen al veel insteken en dan ineens schoon foto’s pakke :)

Seth

Na weken van wachten, knutselen en prullen heb ik alles terug in elkaar gestoken. Wat is er veranderd?

– Vervangen van originele 2-delige middenconsole naar sport-edition
      – Spuiten van alles wat nog maar een beetje kunststof was
      – Het vervangen van mijn kapotte TID naar een scherm voor achteruitrijcamera
      – Het vervangen van middenste luchtroosters door GPS
      – Vervangen van originele tellerplaat naar plasma
      – Blauwe LED’s overal ingestoken

Voor de fans onder ons:

Er is nu een Whitehooker WH-0125 uitlaat onderweg samen met dubbele alu geborstelde ruitenwissers. Volgende keer wil ik eigenlijk een nieuwe bumper kopen maar wil eerst van mijn oude bumpers vanaf geraken. Wie wil mag zijn prijs noemen en ik denk erover na :)

Grtz Seth

mooi blauw is niet lelijk :thumb

:kewlpics

Update:

Gisteren plank op maat gezaagd om versterker en woofer er vast in te steken. Het is maar tijdelijk want er komt er andere installatie in en dan ga ik ineens heel de koffer verbouwen :D Ook heb ik (omdat mijn verlichting kapot was er neon in gestoken en aangesloten op de kofferverlichting die niet enkel vast brandt maar ook op de beat van de muziek.

En wat heb ik vandaag aangekregen:

– Whitehooker WH-0125 uitlaat (!!! EINDELIJK !!!)
      – Sportpedalen en daar heb ik ineens stickers op geplakt zodat ze €40 meer waard zijn :lol: (leuk als je zelf stickers kan plotten :))

:kewlpics 4 u:

Koffer met neon en woofer

Interieur

Sportpedalen

Uitlaat

Hopen dat de uitlaat er vant weekend op kan…

Grtz Seth

UPDATE:

Ga ik nog hier eens wat typen want het is weeral even geleden en intussen heb ik niet stil gezeten. De personen die ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra’-topic lezen zullen dit wel beamen ;)

Wat heb ik intussen nog allemaal gedaan:

– US-light module geïnstalleerd
      – Blauwe neon in de grillen vooraan geïnstalleerd en aangesloten op de voorste mistlampen
      – Blauwe interieurneon aangesloten op nieuwe verzekerde draad die is getrokken van de batterij met een NOS-knop
      – Kist op maat gemaakt en geïnstalleerd
      – Uitlaat eronder gestoken
      – 18″ velgen gekocht en gestoken
      – Wielkasten laten uitrollen voor de 18″ zodat ze kunnen gepaard gaan met een (hopelijk) binnenkort komende verlagingsset
      – Achterlichten aangepast zodat ik nu dubbele rode pinkers heb (zowel mijn standaard achteruitrijlichten als mijn pinkers fungeren nu als pinker en zijn rood)
      – Gaas gestoken in grill en bumper (de originele waren kapot dus was een simpel excuus om dit te doen)
      – Sportpedalen geplaatst

:kewlpics

Racegaas vooraan

Uitlaatje achteraan

Interieur met pedalen (enkel de asbak moet nog worden afgemaakt, hier komen de NOS-knoppen vast in te steken)

Kist gemaakt op maat van de koffer (onze woef wou persé mee op de foto :D)

En zo in de koffer

Interieur ’s nachts met interieurneon (call me nuts maar ik vind dit toch vele plezanter rijden met meer licht dan enkel de tacho en middenconsole)

US-lightmodule by day

by night

Mijn 18″ velgjes :wub

Heb intussen nog een verlagingsset gekocht KW-variant 2 en deze wordt binnenkort gestoken :thumb
    Ook moet ik nog even een pitstop laten doen omdat de koppakking van mijn spruitstuk tikt, deze moet worden hersteld. Kan op zich geen kwaad maar hoor liever niets tikken als ik start :D

Wat word er binnenkort nog gekocht:
    – Rieger voorbumper infinity II
    – Race sideskirts
    – Rieger achterbumperopzetstuk (icm Vectra B2 bumper)
    – Lichtgrijze velours bekleding voor de koffer.

Serieuze boterham maar als je dit helemaal gelezen hebt ben je weer up-2-date ;)

Grtz Seth

waar heb je je randjes nog laten rollen?
    past het nu?

Ik had de personen gebeld die jij me aanraadde en die konden me vertellen dat dit een kleine €150 voor 2 wielkasten was. Een vriend van me (die veel met opel bezig is) vertelde me dat hij dit ook ook en heeft dit gedaan voor €150 voor alle 4 de wielkasten.

Dan was de keuze ook rap gemaakt. Die persoon woont achter mijn hoek en doet het goedkoper met de verlagingsgarantie. Mocht dit ook uittesten en ben supertevreden met het resultaat :D Kan nu met 50 km/u over mijn snelheidsdrempels met 18″ wat ik daarvoor niet kon met mijn originele 15″ :jerry

Grtz Seth

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.