Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › The Vec project
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 14:31 #17233228
Hey iedereen,
Eindelijk heb ik enkele weken geleden een Vec naar men hart. Het gaat om een Opel Vectra B1 van 1999 (overgangsmodel), een mooie 2.0i met 136 pk’s erin. Afkomstig van onze eigen federale politie.
Heb nog op de platen moeten wachten dus ging ik al op onderzoek uit. Wat kreeg ik te zien? Een nasty olielek. Na veel slap geouwehoer heb ik die lek laten maken met ineens een groot onderhoudsbeurt. :vertag
Daarna terug op onderzoek uit en ik zag dat er een paar dingen niet werkten:
– verwarmde zetels. De knoppen van de verwarmde zetels zijn gewoon puur voor de show waarschijnlijk want daarachter steekt geen stekker :D
– sigarettenaansteker + gaten in middenconsole. Dan heb ik maar bij de sloophandel een middenconsole met armsteun gekocht voor een paar euro’s, mijn middenconsole eruit geflikkert en het asbakgedoe ook om alles te kunnen herstellen. Dankzij alle how-to’s die ik heb verzameld van hier en Opelvectra.infoDe draden van de sigarettenaansteker waren gewoon doodleuk doorgeknipt en aan elkaar gebonden, puik idee als je een auto wil kwijt geraken, dus heb ik die maar ineens opnieuw hersteld dmv lusterklemmen. Nu doet ie beter als nooit tevoren en steekt de nieuwe middenconsole er ook ineens in.
Bij de uitleg horen natuurlijk ook :kewlpics dus onthou ik jullie niet langer.
Aflevering van de garagist:

Na de wasbeurt:

De sigarettenaansteker:

De middenconsole:

Wat staat er nog allemaal op het menu voor deze wagen:
– Bodykit + spoilers + motorkapluchtinglaat + motorkapverlenger + grill
– Pinkers in spiegels
– Zijpinkers + gardebou’s cleanen
– Interieur spuiten
– Whitehooker uitlaat
– Andere koplampen
– Woofer inbouwen
– 4 kuipzetels erin
– 18″ velgen
– Blauwe neon
– Blauw interieurverlichting
– Interieur (Deurpinnen, pookknop, handrem, pedalen, sportstuur, tellerplaat, …)
– Ipad of andere computer erin + camera’s voor beveiliging
– Tracking Device erin
– Nieuwe remblokken, -schijven, veerpootbrug, openluchtfilter
– Herspuiten in het lime-groen metallicHopelijk komt het allemaal uit.
Groetjes,
Seth
5 juni 2011 om 15:14 #17822634Leuke plannen..
Willem
6 juni 2011 om 05:01 #17822635Afgeleverd door de garage.. had in mijn ogen toch wel wat beter gekunnen puinhoopbak :puke :vertag Na de wasbeurt ziet het er hij er weer een stuk mooier uit!
Succes met de plannen en voor zie ons met veel :kewlpics
nova
6 juni 2011 om 07:25 #17822636Nou wat een zwijnenstal zeg :shock:
Maar hij is wel lekker veranderd na die wasbeurt :wors
Leuke plannen , ga dit topic in de gaten houden :thumb6 juni 2011 om 12:31 #17822637Hey iedereen,
Heb me al een klein beetje kunnen bezighouden met de Vec: nl woofer ingebouwd samen met de radio en de achterlichten :) Allemaal ook dankzij de how to’s ;)
Achterlichten eraf gevezen

Ook mijn pinkers moesten eraan geloven

Nog origineel

Afgeplakt langs beide zijden op evenwijdige wijze

Mes genomen en evenwijdig uitgesneden

5x gespoten

Resterende plakband eraf en nog 1 maal overspoten voor het zwart(er) geheel

En zo steekt ie in de auto

Moet niet op de smerigheid van de wagen letten, toen was ie nog niet gewassen :P
Het volgende wordt de DRL’s (die ik nog had liggen) op de achterbumper vijzen en aansluiten op de achteruitrijlampen (heb liever meer licht achteraan in het donker)Grtz Seth
6 juni 2011 om 14:36 #17822638Hobbyen is altijd leuk..
maar nu zie je verschil in achterlicht en das nou jammer ;) Ik zeg zo doe dan alle bij het zelfde dan zie je ook geen verschil.6 juni 2011 om 14:55 #17822639nice vec alleen ik zie er geen overgangs model in het is gewoon een b1. verder leuke plannen en laat die foto,s maar komen :jerry
6 juni 2011 om 16:25 #17822640@ teungts: De mijne heeft een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling geintegreerd in de sleutel en heeft een 3x 3-puntsgordel achteraan. De rest is zoals een B1 idd :)
@ nova: Je hebt gelijk en ik moet eerlijk toegeven: het is eigenlijk snel gedaan omdat het een test om te zien of ik zo eigenlijk wel zichtbaar ben voor de openbare weg. Als dit nu goed komt ga ik deze wel opnieuw doen maar dan echt proper afwerken met voorgemaakte plakband en de 2 cm afplaktape zodat de scheidingen ook zwart-zwart zijn en het een mooier zicht wordt en dus geen verschil meer ziet. Is dit nog steeds slecht zichtbaar ga ik gewoon andere achterlichten kopen. Onze pa zit er al over te zeveren dat het zicht minder is dus volgens mij wordt het een no-go maar wel het proberen waard. ;)
Deze achterlampen vindt ik wel machtig maar ik zou graag willen weten of je het zwart kan overspuiten (morette-stijl)

Anders vindt ik deze ook lekker

Zou ook ineens graag info willen over mensen die bij een carrosserie werken of die kunnen spuiten. Wie goede adressen kent voor een goedkoper prijsje mag me altijd contacteren :)
Grtz Seth
6 juni 2011 om 16:59 #17822641@Seth wrote:
@ teungts: De mijne heeft een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling geintegreerd in de sleutel en heeft een 3x 3-puntsgordel achteraan. De rest is zoals een B1 idd :)
…
Grtz Sethdat had de mijne ook en het was gewoon een B1 ;)
vanaf ’98 zijn die uitgegeven. Mijn B1 was ook een 98’er.optie 2 van die achterlichten vind ik wel een heel stuk mooier overigens hoor.
die lexus style vind ik totaal niet bij een vectra passen.Maar goed, jij hebt volgens mij wel een apparte smaak.
dus knal er op wat je mooi vind.6 juni 2011 om 18:38 #17822642Ah zo, ja dat wist ik niet. Ik dacht dat die afstandsbediening (wat ik van opelvectra.info kan afleiden) een overgangsmodel was :D
De achterlichten optie 2 is mijn eerste keus als optie 1 enkel lexus is en geen morette. als je het zwart zou kunnen spuiten in carrosseriekleur (wat wss niet is) zou het wel een ander effect geven.Maar uiteindelijk is optie 2 toch de mooiste denk ik: ook omdat je de volle kleur en capaciteit van je achterlicht gebruikt.
Wat ik wel spijtig vindt is dat ze geen full LED achterlichten hebben gemaakt voor Vec B zoals Opel Astra bijvoorbeeld heeft. Is misschien nog een idee voor custom made te maken :hmmz

Ik hou van een STRAKKE stijl!

snel gemaakt in photoshop :) enkel de kleur is nog af te wachten.Groetjes Seth
6 juni 2011 om 19:33 #17822643he is net wat je onder strak verstaat ;) kwa achterlichten vind ik die van gm/holden het mooist alleen moet je dan wel een b2 kofferklep hebben
6 juni 2011 om 19:45 #17822644Ok dan wacht ik af wat je nog wilt gaan doen met je achterlichten..
Van die 2 foto s is optie 2 beter als optie 1……maar deze is nog beter.6 juni 2011 om 19:56 #178226326 juni 2011 om 22:29 #17822631Is de laatste set achterlampen niet de set op de complete foto?
Spijtig genoeg ben ik niet carrossiel aangelegd om zelf lampen van een ander type wagen erin te steken dus ben een beetje verplicht om de achterlichten te nemen die beschikbaar zijn en die te customizen naar LED eventueel.
Ga er nog wel zwaar over nadenken hoor. Moet ook beetje rekening houden met wat het vriendinnetje mooi vindt :argue
Als jullie nog hints, tips, trucks of ideeën hebben, gooi maar los hier ;) Dat vindt ik net zo leuk aan jullie :D
Grtz Seth
6 juni 2011 om 22:48 #17822630Als jullie nog hints, tips, trucks of ideeën hebben, gooi maar los hier ;) Dat vindt ik net zo leuk aan jullie :D
Grtz Seth[/quote]
Maak er geen Halfords Vec van :(
Jan
7 juni 2011 om 12:14 #17822645En :wtf is een Halfords Vec? :D
Seth
7 juni 2011 om 12:17 #17822646je kent de halfrauds toch wel ;)
zoals de engelsen het weleens noemen :D7 juni 2011 om 18:19 #17822647Ah de Halfords winkel ken ik wel ja maar daar koop ik niets. Net zoals iets kopen in de Shop4Cars (vroegere remcoshop)
Grote oplichters en voor niets beschaamd :swearSeth
9 juni 2011 om 18:15 #17822648Update:
Heb vandaag reservewiel gekocht vooreen geval van gisteren te vermijden: lekke band door een bout op de weg en geen reservewiel. :swear
Ik heb ook vanalles besteld dat binnenkort zou moeten aankomen:
– Widebodykit: T-rex
– Motorkapluchtinlaat: Evo VII
– Grill: embleemloos
– Uitlaat: Whitehooker WH-0125Binnen 4 weken zou ik alles moeten hebben, ik vertrek maandag met de wagen naar Calpé voor 3 zalige weken :lol: Zal daar ook ineens foto’s maken voor het vakantie-topic ;) Daarna moet ik iemand zoeken die de bodykit, grill en motorkap wil spuiten. Maar zal eerst moeten afwachten wat het resterende budget nog zal zijn :vertag
Groetjes Seth
21 juni 2011 om 20:33 #17822649En al weer wat update’s :wtf
22 juni 2011 om 06:49 #17822650@-BlendjuH- wrote:
En al weer wat update’s :wtf
denk het niet omdat hij 3 weken op vakantie is. ;)
22 juni 2011 om 20:24 #17822651@arjontje wrote:
@-BlendjuH- wrote:
En al weer wat update’s :wtf
denk het niet omdat hij 3 weken op vakantie is. ;)
Kan hij toch ook op ze vakantie doen :jerry
had het niet gelezen dat ie op vakantie was :shock:2 juli 2011 om 10:33 #17822652Hoi iedereen,
Ben nu net terug van vakantie en idd heb mijn spullen allemaal aangekregen behalve mijn uitlaat, daar moet ik terug voor gaan horen. Mijn vader was zo lief om een fototje te trekken van het pakketje die ik heb gekregen.

Nu ga ik straks horen voor het spuiten van de bodykit. Zou rond de €400 kosten dus dat zal voor binnen een paar weken zijn (als er niets gebeurd tenminste)
Heb natuurlijk ook voor de fotofreaks foto’s gemaakt van het gespot topic (astra, kadett en corsa) en ook voor het vectra vakantie topic ;)
Grtz Seth
6 juli 2011 om 18:06 #17822653Update:
Ik heb een spuitbus op maat laten maken bij de locale autoshop voor het spuiten van mijn grill. Normaal moet die morgen in de winkel liggen en dan spuiten die grill :afro
De bodykit die ik heb gekocht past niet goed aan en daarom heb ik iemand gecontacteerd die er wat meer van kent als ik. Hij heeft letterlijk tegen mij gezegd dat hij er niet aan begint met reden dat hij vreest dat de wielverbredingen er na de eerste vluchtheuvel eraf zal vliegen/scheuren in gaan komen, …
Ga vrijdag naar een carrossier (iemand die er professioneel mee bezig is) en hoop dat die mij beter nieuws weet te vertellen.
Mocht hij dit ook een slecht idee vinden, wie kan mij dan helpen? Ik zou graag echt deze bodykit erop willen zetten omdat ik geen andere bumpers erop mooi vindt :puke
Grtz Seth
6 juli 2011 om 18:41 #17822654ja maar seth,
je moet dat niet kost wat kost willen!!!
luister eens naar het advies van een prof.
als hij het niks vind en een beun propt het erop . . . dan heb je er alleen maar een hele hoop gezeik mee.
Luister naar hem en bespaar jezelf een hoop ergernis en kosten!!je zal niet de eerste zijn die er de mist mee in gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.