Tempratuur display onjuist

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Tempratuur display onjuist

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

Goedemiddag,

Ik heb een Opel Vectra uit 1998 en nu geeft het display een onjuiste tempratuur weer. Vanmorgen gaf de display 17 graden aan….
    Iemand tips over hoe dit kan worden verholpen?

Groet,

Danny

Temperatuur sensor vervangen.
    Overigens vinden we het hier leuk als je je even voorstelt in het voorsteltopic voordat je vragen gaat stellen.

P.s.
    Tenzij je voor het koude weer bijv. een deel van de radiateur hebt afgedekt. Ik doe dit ’s winters ook, zodat de auto sneller op temperatuur komt. Kom ik dan in de file, wordt het erg warm en dan gaat de temperatuursensor dat ook merken en kan deze dus veel hogere waardes aangegeven. Vorig jaar had ik 33 graden op de TID en sneeuwde het….

@RISL wrote:

Overigens vinden we het hier leuk als je je even voorstelt in het voorsteltopic voordat je vragen gaat stellen.

P.s.
    Tenzij je voor het koude weer bijv. een deel van de radiateur hebt afgedekt. Ik doe dit ’s winters ook, zodat de auto sneller op temperatuur komt. Kom ik dan in de file, wordt het erg warm en dan gaat de temperatuursensor dat ook merken en kan deze dus veel hogere waardes aangegeven. Vorig jaar had ik 33 graden op de TID en sneeuwde het….

Waar vind ik deze sensor in de auto en wat kost deze?

Dat weet ik niet bij de Vec-B, bij m’n Astra G zittie op de voorbumper geschroefd. Je zou even kunnen kijken, en anders even wachten tot er Vec-kenners reageren.

@conimus wrote:

@RISL wrote:

P.s.

Waar vind ik deze sensor in de auto en wat kost deze?

zit in het midden van je voorbumper geklikt, ter hoogte van de kentekenplaat.
    als je de grill eruit pakt, zie je hem zo zitten.

Kan trouwens ook losgeschoten zijn…hoewel 17 graden aardig hoog is :hmmz

Bij mij schiet ie steeds los waardoor een warmere (motor) temp wordt geregistreerd

Zou nooit een plaat voor de radiateur zetten.

Pas dan gewoon je temperatuursensor in de verdamper aan, weerstand eroverheen, en ze gaat eerder op GAS.

hier is meer over te vinden op internet.

Willem

Willem, we hebben dit eerder besproken, mijn verdamper heeft geen eigen temperatuursensor maar haalt dit uit het motormanagement. Dus ik heb geen flauw idee hoe dat ik ‘m zo aanpas dat hij bij een lagere temperatuur overschakel. Plaat voor de radiateur, misschien inderdaad niet hightech oplossing, maar ik ken er maar zat die dat ’s winters doen en het werkt perfect. Natuurlijk haal ik ‘m eruit als ik lange stukken ga rijden, maar doe ik dat niet.

Het gaat me er trouwens niet echt om dat de auato eerder overschakelt naar LPG (dat duurt bij -10 graden ongeveer 2,5 km), maar dat het wat sneller warm wordt in de auto.

Tja, een Goede (originele) Thermosstaat doet precies hetzelfde.

heb er laatst weer een bij een Z18XE gemonteerd.

het apparaat is in no-time op temperatuur, in winterse omstandigheden ook!!!

Willem

Mijn thermostaat is pas een jaar oud, lijkt me niet dat deze al defect is. Heb deze overigens 3 maanden geleden nog gecontroleerd in een pannetje water met een brander eronder, stond bij 85 graden helemaal mooi open….

Ik heb er een vervangen kort voor een nieuwe winter, deze was ne na de vorige winter vervangen.

was een imitatie, ik heb die van de Z18XE waar ik her hierboven over had 1,5 jaar terug vervangen.

deze imitatie zooi is klaarblijkelijk niet erg best, zit nu een originele op, kost bijna niks meer, en de motor word er warmer mee.

De Z18XE komt nou ook gewoon bij temperaturen beneden de -2graden op 90 staan..

Willem

Deze is door de VOD geplaatst, aangezien ik toen op vakantie was en de thermostaat de geest gaf. M’n pa heeft ‘m toen weggebracht, aangezien ik een dag na terugkomst (was met het vliegtuig) 1200 km moest rijden.
    Is ook origineel materiaal gebruikt, geen imitatietroep voor mijn auto (ik heb daar al vaker slechte verhalen over gehoord).

We gaan het nu zien bij de Z18XE hoe lang deze het uithoud.

Die van mijn V6 is nooit kapot geweest, deze is wel vervangen ivm storingen in de motortemperatuur welke electrisch bleken te zijn.
    zo ook niet die van mijn 2.0 8klepper.

Wel die van mijn 1.6i 8klepper kadett
    en die van de 1.6 16V, die was kort voor overname van deze motor vervangen, en werkt nu 2jaar verder nog prima (imitatie)

Willem

Ik ben ook benieuwd hoe lang die van mij het uit gaat houden.
    Zou een thermostaat harder lijden bij een motor op LPG? Denk het niet toch? Las daar laatst ook iets over op internet, maar ik zag de logica van dat verhaal niet.

is niet logisch, zou ook niet mogen uitmaken, bedrijfstemperaturen zijn gelijk.

Willem

Dat leek mij ook, maar dat verhaal ging over de hetere verbranding van LPG, waardoor de kans groter was op luchtbellen en blablabla.
    Bedankt voor je bevestiging :) altijd fijn als een betrouwbaar iemand iets kan bevestigen waar ik aan twijfel.

Heb er nooit problemen mee gehad, altijd probleemloze koeling bij LPG modellen gehad.

Ontluchten is bij sommigen auto’s met LPG lastiger.

willem

Ja, het koelt bij mij prima, maar het warmt niet zo snel op. Misschien eens kijken of er bij mij wel een standaard radiateur in zit…
    Wat bedoel je met ontluchten? Van het koelsysteem ???

ontluchten koelsysteem is bij opel een zelfwerking, ofwel zelf ontluchtend.

Willem

Ja, dat dacht ik ook, ik heb dat namelijk niet gedaan na m’n revisie.
    Waarom is dit bij LPG-wagens vaak lastiger? Vanwege de extra koelwaterleidingen?

vanwege de plaatsing van de Verdamper

Willem

Ja, die zit natuurlijk vrij hoog in de motorruimte…

jup, kan zijn dat ie los ontlucht moet worden.

Willem

Ik zal er eens naar kijken zodra het hier stopt met regenen ;) .
    Hoe is dat het handigst te doen? Slangen eraf en vanaf daar vullen met de dop van het tankje even dicht?

Sommige verdampers hebben een ontluchtings schroef.

Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.