Tempratuur 2.0E Opgelost!

Forumindex Forums Modellen Manta Tempratuur 2.0E Opgelost!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17631288

    ik heb daar zelf ook over nagedacht. op de contactstand heb ik hem niet geprobeerd.

    in de radiateur zie ik wel koelvloeistof vloeien. als ik een temp. meter bovenin de radiateur leg staat die na een tijdje draaien tussen 75 en 80 graden. de slangen worden niet warm bovenkant van radiateur word iets warm maar niet heet.

    ik ga waterpomp toch proberen denk ik, ik moet wat…

    #17631289

    mja als je water niet boven de 80 komt en vloeistof stroomt is je pomp in orde lijkt me

    #17631290

    Mij ook.
    Kijk eerst eens wat hij doet als je ‘m op contact zet.
    Waterpompen gaat niet vaak stuk in de zin van dat het schoepenwiel afbreekt, dat is vaak het geval als je een kunststof schoepenwiel hebt.

    Ik denk eerder dat je temp.meter het niet goed aangeeft dan dat je koeling niet in orde is.

    #17631291

    origineel gepost door royke2000
    hee :hmmz
    sluit eens voor de gein een andere watermeter aan en wat geeft hij dan aan
    direkt op de sensor

    idd, heb zoiets hier ook keer gehad, vertrouwde de sensor zelf ook niet, dus even nieuwe gehaald bij brezan, en die ter vergelijking aan het draadje voor tempmeter gezet, en massa laten maken via schroefdraad aan massa van accu, en toen in de radiateur gehangen, kijken wat de meter doet…

    doet ie het zelfde… probleem elders, doet de meter nu anders… temp sensor defect :agent

    #17631292

    heey kees als je de draad nu gewoon is van de sensor af haald en dan kijkt of hij dan nog aangeeft dat hij warm wordt zit het in ieder geval niet in de motor maar in de bedrading kabel aan massa of je meter in het dach

    #17631293

    als ik de draad van de sensor afhaal dan is de meter uit.. gewoon helemaal koud dus

    #17631294

    hebben jullie nog niet naar het plastic printplaatje gekeken als daar een breukje in zit geeft hij ook de verkeerde waarden aan,ik bedoel het printplaatje achter op je tellerdash

    #17631295

    Ik heb ook al vanalles geprobeerd maar geen verschil, Heb je al een andere meter geprobeerd? Een andere pomp of verstopping lijkt me ook zo onlogisch.

    #17631296

    misschien tellers van mn cc er maar eens inzetten

    het was zulk mooi tourweer vandaag:cry

    #17631297

    ja zou ik ook effe doen
    effe ander tellertje dr in

    kan niet veel zijn kan me niet voorstellen dat dit an motor of pomp ligt

    #17631298

    ja ik denk t zelfde Eddie

    wat ik wel raar vind, de spanning op de draad gaat met de laadspanning mee dus tussen de 12 en 14Volt.

    wat voor nut heeft zo’n spanningsstabilisator dan?

    als ik gas geef (dus meer laadt) gaat de teller ook sneller omhoog

    #17631299

    stabilisator toch stuk ?

    #17631300

    toch niet je sensor moet haast wel of stabilisators achter op dach
    want draad er af gaat meter dood liggen
    nou dat beteken geen kabelbreek of kort sluiting in draad lijkt me

    net wat ghanz zei effe met losse sensor werken kijken wat ie dar mee doet

    kan gewoon niet veel zijn geen breukje in sensor boven op

    #17631301

    ik heb er een nieuwe sensor ingezet zaterdag

    nieuw uit verpakking..

    stabilisator uit de cc die werkt prima die van de gsi zit nu in de cc en die geeft ook geen problemen daar werkt ie prima.

    als ik de draad van sensor af haal gaat ie wel gewoon terug ja dood in de hoek

    #17631302

    pff lastig probleem hoorde zondag nog iemand met soort gelijk probleem had ook al pomp ed vervangen ,maar hielp niet

    toch maar even dachbord vervangen

    #17631303

    Ik heb vandaag het koelsysteem leeg laten lopen en ontlucht, hielp niks… De kachel wordt wel warm, dus een defecte pomp lijkt me ook onwaarschijnlijk. De thermostaat gaat ook niet helemaal open, maar de slangen zijn ook gewoon vast te houden en “lekker” warm. En ver in het rood zou het water moeten koken lijkt me…

    #17631304

    Nu dashboard gewisseld, de temperatuur blijft tegen het rode aan.

    #17631305

    ik heb het dash net gewisseld,

    begin was goed maar ging als snel weer naar t rode.
    ook viel mij op dat de tank volgens de meter erg vol was. hij zit wel vol maar die gaat ook de meter uit.

    kan het niet in de dynamo zitten?? ik snap dr geen drol meer van nu dash van de cc maar weer ff in mekaar zetten kl**e kachel kabels:fy1:fy1:jerry

    #17631306

    hoezo klote kabels wat vaker doen wip je ze zo vas/los haha

    #17631307

    haha:jerry

    de 2e ging al makkelijker als 1e

    maarja niks geholpen…:sleeping begin dr een beetje flauw van te worden erg raar

    #17631308

    Heb je temp. koelvloeistof al gemeten als de motor 3 minuten loopt? Dus met externe meter?

    #17631309

    de koelvloeistof is dan nog niet eens warm als je het aanraakt.

    en de meter staat al rood

    #17631310

    misschien massa kabeltjes ??? achter je dash ergens..
    het is na mijn idee echt een electriesch probleempje.. de rest werkt volgens mij goed..

    ik heb nog wel een temp metertje die niet verder komt dan net uit het blauwe.. tenzij je hem een flinke mep geeft dan schiet ie soms na de goede temp… die mag je wel hebben……:wors

    #17631311

    origineel gepost door MantaTeamTwello
    misschien massa kabeltjes ??? achter je dash ergens..
    het is na mijn idee echt een electriesch probleempje.. de rest werkt volgens mij goed..

    ik heb nog wel een temp metertje die niet verder komt dan net uit het blauwe.. tenzij je hem een flinke mep geeft dan schiet ie soms na de goede temp… die mag je wel hebben……:wors

    na mijn idee ook ja, als ik dit zo lees..

    #17631312

    :hmmzkijk eens hoe hoog z’n spanning is die je op de zekeringkast krijg.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.