Tempratuur 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Tempratuur 2.0E

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218775

    ook hier maar even proberen:

    de tempratuurmeter van mn Manta GSI loopt enorm hoog op in heel korte tijd hij gaat de teller uit in c.a. 4 minuten stationair draaien.

    hoe kan dat zo snel?

    ik heb de spanningsstabilisator al verwisseld met mn andere Manta die geen problemen heeft

    #17631583

    heb je je draad van je zender al na gekeken kees?dat hij ergens een stukje blood tegen de motor aan komt.

    #17631584

    Heb ik ook al voorgehad, dat kabeltje (ik dacht blauw) doorgeschuurd door het trillen
    van het blok en contact gemaakt met het blok en de temp.meter doorgebrand.
    Gaf ook meer dan maximum aan voor hij door brandde.

    #17631585

    ja daar denk ik nu ook aan.

    aangezien er tussen de massaklem en die kabel 12V spanning is. terwijl het alle 2 een massakabel is. kan dus niet kloppen.

    als ik tijd kan vinden maar eens een nieuwe draad trekken

    #17631586

    inmiddels wat tijd verstreken en nog niks verder.

    ook de sensor vervangen hielp niks

    koelvloeistof loopt wel door de radiateur en word na een tijdje draaien zo’n 75-80 graden in de radiateur

    #17631587

    Dus probleem opgelost of nog steeds ?

    Greetz,
    Bear

    #17631588

    Ik heb het zelfde,
    motor start en temperatuur meter loopt snel op tot net onder het rood.
    Normaal stond hij netjes in het midden van de temperatuur meter ?

    Vorig jaar waterpomp en thermostaat vervangen.
    Laatste astra f fan eraf gehaald en vervangen door zo’n rally smalle fan.

    Ik weet ff niet waar ik moet zoeken ?

    Zou the thermostaat “niet” open gaan of wat zou het moeten zijn ???
    Want bovenste slang kookt zoiets en onderste word niet echt warm ?
    Of radiator verstopt ?

    Alle info is welcome!!!
    Greetz,
    Bear

    #17631589

    Niemand ?

    #17631590

    een kapotte koppakking kan ook hoge temperaturen veroorzaken als er verbrandingsgassen naar het koelsysteem lekken…
    maar dan zou je ook evt. koelvloeistof kunnen missen en/of “boeren/borrelen” in de radiator bemerken bij het losdraaien van de dop…

    als er een flinke massa sluiting is dan gaat de meter helemaal op tilt!
    is de spanningsregelaar defect dan “liegt” je brandstofmeter ook door teveel aan te geven, want alleen deze 2 meters worden daardoor geregeld.

    #17631591

    Ik probeer eerst nogmaals te ontluchten.
    Laatste keer kwam er toch veel uit.

    Volgende stap, toch thermostaat eruit halen
    en ff teste of deze correct werkt.

    Spanningsregelaar ligt ook klaar, dus das
    stap III.

    We zullen zien.
    Eerst de uitlaat weer eronder hangen.

    Greetz,
    Bear79

    #17631592

    Ik denk als ik het zo lees dat je thermostaat het is.

    Ik heb dat in het verleden ook wel eens gehad, je kan het ook zien, ff thermosstaat eruit, in koken water leggen kijken of die open gaat. Ook kan je dop van je radiateur afhalen en motor laten draaien, op een gegeven moment zie je het water stromen, dat betekent dat je water circuleert. Dan is dat goed…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.