temperatuurschakelaar onderin oliepomp 2.2 CIH

Forumindex Forums Techniek Cih temperatuurschakelaar onderin oliepomp 2.2 CIH

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342973

    Kan iemand mij zeggen waarom er bij een 2.2 CIH onder, schuin bij de oliepomp een temperatuurschakelaar is ingeschroefd terwijl het ding niet eens aangesloten is.

    Heb het dingetje eruit geschroefd en er staat dan 60-65 graden op.

    En in mijn geval zie ik er ook nergens draden voor zitten.

    Zou ik hier mijn olietemperatuur- of oliedrukmeter op aan kunnen sluiten?

    #18342978

    dat is niet origineel die sensor later ingebouwd

    #18342983

    Misschien wel,de 2.2 met LE jetronic en electronische ontsteking zou deze af fabriek kunnen hebben de latere 30E blokken hebben ook deze poes pas derop zitten om de vonk correct bij te stellen der zitten nog meer sensoren op dat systeem nl olie temp onderdruk spruitstuk buitenlucht temp en gasklep stand als ik me niet vergis dit alles om de vonk optimaal te krijgen in die tijd.

    Dit zit standaard op alle a2 Monza Senator na bj 83 de 1983 Monza senator had een onsteking die was wel electonisch maar zonder ie poes pas,en misschien had de 2.2 uit een Monza Senator ook die poes pas derop.

    #18342999

    Oké, kan wel kloppen, ja. Het beestje heeft inderdaad LE jetronic! Mysterie opgelost! Thanks!!!

    #18343000

    Maar dan vraag ik me meteen af of dit dan ook een geschikte plek is om de temperatuurmeter of drukmeter voor je olie op aan te sluiten is?

    Met de juiste zender of sensor, natuurlijk.

    #18343009

    Met de drukmeter moet je daar niet echt meten na mijn idee,dit is gelijk na de pomp dwz hier zul je altijd meer druk meter als bv achteraan het blok,als je achteraan slechte olie druk hebt,dan heb bijna 95% kans dat als je vooraan gaat meten je goede druk hebt,dus om een idicatie te hebben van de staat van je motor zou ik niet vooraan meten maar achteraan waar de CIH in de regel hun meetpunt hebben.

    Ik spaar je een lang verhaal maar bij de 30E en oudere lijn blokken was een olielampje wat oplichte omdat der te weinig druk was (geloof minder als 0,25bar) dat de lamp aanging iets standaards na veel kilometers en wat slijtage,Opel heeft toen de truck toegepast om niet te meten als de olie zijn werk heeft gedaan na alle smeer en lager punten maar ze zijn op het idee gekomen om vooraan te gaan meten net na de pomp dus dan heb je een super motor als je van bv Senator A naar Senator B overstapt want je oude A had altijd slechte druk maar je B is super kwa druk…

    Daarom zou ik achter meten,wat betreft de temperatuur lijkt me dit geen verkeerde plek.

    #18343018

    Dus waar nu de sensor zit voor het oliedruklampje zit (aan de zijde van de uit- en inlaatspruitstukken ergens bij de 3e of 4e cil ), kan ik dan mooi de zender voor de druk inschroeven en de temperatuursensor onder bij de pomp. Toch?

    #18343076

    Zou ik wel doen die plaats geeft een meer werkelijk beeld weer van je druk,na mijn idee.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.