temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum temperatuur x18xe1 snel op naar 100 UPDATE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276886

    Beste medeforummers,

    Mijn vectra b doet iets vreemds. De temperatuur loopt snel op richting de 100 vanuit koud start niet per direct maar wel snel. Koelsysteem (koelvin) doet zijn werk ook per direct. Maar de temperatuur schommelt nog al tussen de 90 en 100 maar gaat niet naar de rode streep. Wat zou dit kunnen zijn? Rechts tussen de parafaan en koelvloeistof reservoir heb ik een los hangende stekkertje misschien iets er mee te maken? iemand enig idee? auto rijd super zeker geen sprake van lekke kop. Het gaat om een vec b met x18xe1 motor.

    gedaan:
    weerstand meten tussen motor en min pool van accu blijft op 1?

    foto is van internet maar deze stekker hangt zoals op de foto los.


    Groet

    #18320382

    Massa kan slecht zijn.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18320383

    Bedankt voor je snelle reactie wim-v6 hoe kan ik dat uitsluiten? hoe kan ik weten of massa slecht is?

    #18320384

    Ja licht aan hoe handig je ben.

    Maar weerstand meten tussen minpool en ijzer van de motor

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18320385

    ben wel handig met mechanische spul maar kwa electro 0,0 dus dat word even langs een universele garage gaan en vragen om zo een meting bedankt voor het mee denken!

    #18320386

    is dit goed te doen met een multimetertje van de action? zo ja heb ik toevallig liggen. Moet de motor draaien of niet als ik dit wil doen?

    #18320387

    Jup multimeter tussen minpool en metaal motor bij draaiende motor.

    Mag een paar ohm hebben meer niet

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18320388

    Gedaan maar zit geen weerstand metertje geeft 1 aan en na aanraking met andere delen van de motor/auto blijft die op 1. Wel is dit mij opgevallen.. Is dit een koelwater sensor bij de thermostaat? lijkt net of die niet goed aangedraait is? zit een beetje licht olie op niet op letten (kapote kleppendekselpakking)

    #18320389

    Dat hoort zo.

    #18320390

    Goed dan weet ik dat ook. Iemand verder tips?

    #18320391

    Als je meter 1 aan geeft is dat vaak oneindig. Dan zou er een massa probleem kunnen zijn.
    Wat je kan doen is een startkabel van je blok naar de min Pool van de accu plaatsen om te kijken of het beter wordt. (niet mee rijden natuurlijk)

    #18320392

    Hoe bedoel je arjontje? als er geen verandering op de meter komt gewoon 1 blijft als nog mogelijk een massa probleem? Morgen even langs mijn schoonvader die heeft vast wel een startkabel..

    #18320393

    Is het mogelijk dat de thermostaat iets later open gaat of niet goed open gaat? hoe kan ik dit uitsluiten?

    #18320394

    Niemand die me kan helpen hier? :(

    #18320395

    Laat je accu eens doormeten !!!
    Heb het ooit gehad dat de temp meter snel richting 100 graden ging, bleek dat de accu inwendige kortsluiting had.
    Accu vervangen probleem opgelost.

    #18320396

    Ben langs de garage geweest blijkt normaal te zijn bij oudere opels met dit weer volgens de monteur koelsysteem werkt gewoon. Ik blijf het toch in de gaten houden. Iedereen bedankt voor de reactie.

    #18320397

    Wat een kul verhaal.
    Ik heb zelf een x18xe1 gehad. Dat deed die echt niet.
    Zou het in of de sensor of in de massa zoeken.

    #18320398

    @cano666 wrote:

    Hoe bedoel je arjontje? als er geen verandering op de meter komt gewoon 1 blijft als nog mogelijk een massa probleem? Morgen even langs mijn schoonvader die heeft vast wel een startkabel..

    Mijn multi meter geeft altijd een 1 aan in het display, als er oneindig veel weerstand is. En dat betekend dat er geen goede massa is. Zie foto hier onder.

    En zo hoort een waarde er uit te zien.

    #18320399

    hoe heb jij het gedaan? zwart pennetje op de min pool en rode gewoon op het blok/ijzer?

    #18320400

    Misschien doe ik het wel verkeerd :p en als het toch goed is wat kan ik dan doen zodat de massa goed word

    #18320401

    @cano666 wrote:

    hoe heb jij het gedaan? zwart pennetje op de min pool en rode gewoon op het blok/ijzer?

    Ja op die manier. Anders om kan ook gewoon.
    Maar niet uit of rood of zwart op de accu pool staat.

    Kras wel even met de pen op de motor om het oppervlakte schoon te maken.

    Ik zelf had bij mijn vectra een dikke kabel van af de egr.(links onder de motor afdekplaat.)
    Naar het centrale massa punt boven de veer schotel links gemaakt.
    En vanaf daar een dikke kabel naar de min pool van de accu.

    En links is de bestuurderkant.

    #18320402

    Ik ga het zo weer proberen en post het nog maals bedankt

    #18320403

    Nog maals gemeten blijft echt 1 staan dus ga jou oplossing proberen. Heb je misschien nog een afbeelding van hoe en wat? of weet je zo welke kleur massa is bij de egr ? heb de kapje er niet af gehad dus weet niet of er meerdere kabels op zitten.

    Groet

    #18320404

    Zelf al gevonden ga het zoals sw_reijnders het hier aangeeft.

    viewtopic.php?f=6&t=167359

    #18320405

    Heb jij de kabel op de egr zelf gedaan of bij een bout van de egr?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.