Temperatuur corsa B / slot deur rechts / uitlaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Temperatuur corsa B / slot deur rechts / uitlaat

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hallo allemaal.

Ik heb 3 probleempjes bij de corsa B 1.2 uit 1999 van mijn broertje wat ik jullie graag wil voor leggen.

1: de motor temperatuur loop stationair voor mijn gevoel te hoog op, en de aanjager slaat erg laat aan. Het wijzertje staat net 1 streepje voor de 100 graden. Ik heb het stekkertje van de fan al eens los gehaald en vast gezet. Maar daar lijkt het niet aan te liggen. Tijdens het rijden zakt de temperatuur weer door de rij wind.
    Misschien is dit normaal? Zo nee, wat kan hier aan de hand zijn?

2: De corsa heeft centrale vergrendeling. Met het open maken van de sleutel ontgrendelen netjes de deuren (de pinnen in de deur gaan omhoog. Echter de rechter deur kun je van buiten niet openen. Van binnen uit gaat hij wel open.
    Wat kan hier aan de hand zijn?

3: Er komt wat vocht uit de uitlaat. Ene keer niet veel, andere keer wel wat kleine straaltjes. De uitlaat is nergens lek.
    Wat kan hier aan de hand zijn?

Moet er wel bij vertellen dat mijn broertje lange afstanden met de corsa rijdt. Bijna 130km per dag (snelweg).

Hoor graag jullie reacties.

Groetjes Peter

1 de temperatuur is normaal. De koelvin hoort pas aan te gaan bij 100 graden.

2 rechter deurbekleding demonteren en controleren of het stangetje van de buitenhandgreep nog vast zit aan het slot en de handgreep van binnen niet is afgebroken.

3 de uitlaat wordt warm op lange ritten. Tijdens het afkoelen krijg je dan condens in de uitlaat. Bij het starten kunnen er dan wat spetters uitkomen. Andere merken hebben vaak een klein gaatje onderin de achterdemper zitten zodat dit condenswater er uit kan lopen. Bij een standaard corsa b uitlaat is dit niet het geval en blijft het condenswater onder in de demper. Zeker bij een rustige rijstijl.

1: Temperatuur is volkomen normaal, Rood begint pas bij 105graden!!

2: zie hierboven

3: Moet je eens achter een nieuwerwetse auto gaan rijden, Hele sloten komen hier uit de pijp zetten, VW TSi motoren doen dit het beste, hele stralen water.
    – Dit komt door de katalysator, deze zet geftige stoffen om in Water!! bij koude en halfwarme motor is zijn er meer schadelijke stoffen en weinig uitlaat temperatuur om het water te condenseren tot damp..

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.