Temperatuur Astra G x16XEL

Forumindex Forums Modellen Astra Temperatuur Astra G x16XEL

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Beste leden,

Gisteren mijn eerste Astra G 1.6 16v opgehaald ter vervanging van mijn 1.6 8v, maar loop nu al tegen een aantal problemen aan:
    – Kachel wordt niet warm
    – Motortemperatuur wordt geen 85/90 graden + de meter gaat soms beetje omhoog en dan weer naar 0 (<80)
    – Buitentemperatuur is wisselvallig. Vanavond had ik bijv. dat het eerst 4 graden was en dan kwam opeens het vriestekentje erbij of dat het weer 11 graden werd etc. Lijkt mij dat dit niet klopt.

Is dit duur te repareren? Is het kachelprobleem het gevolg van de andere problemen?

Kijk eens bij koude motor. Zodra die gestart is of binnen korte tijd de radiator warm word. Dan is haast zeker de thermostaat overleden. Zeker met dit koude weer. Ende thermostaat sluit niet meer. Kan de motor niet warm worden.

En wat de temp aanduiding. Kan de buitentemperatuur meter zijn

@Helmer opelfan wrote:

Kijk eens bij koude motor. Zodra die gestart is of binnen korte tijd de radiator warm word. Dan is haast zeker de thermostaat overleden. Zeker met dit koude weer. Ende thermostaat sluit niet meer. Kan de motor niet warm worden.

En wat de temp aanduiding. Kan de buitentemperatuur meter zijn

Hoeveel kost zo’n thermostaat?

Ik moet de auto morgen en zaterdag nog gebruiken is dat ernstig?

Thermostaat kost een paar tientjes, maar je kan nog wel even een ritje maken hoor, de motor duurt even voor dat deze op temperatuur is.

Gezond is het niet wanneer die niet op temp komt. Maar 123 kapot gaat die niet hoor

Wat de buitentemperatuur sensor betreft, die zit achter je voorbumper geklikt. Check even of deze niet los ligt. Is dat niet het geval: een nieuwe zit rond de 15 euro.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Heb tevens een nieuw probleem geconstateerd:

Is dit ernstig? Zo ja, moet je dan die hele tussenpijp vervangen?
    https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/tussenpijp/opel/astra-g-hatchback-f48-f08-bouwjaar-1998-02-2009-12/c1746-588-14671/tussenpijp-opel/p300672.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

Zag dat je namelijk ook een flexibel uitlaatdeel kon kopen, maar dan moet je het lassen.
    http://www.uitlaatdiscounter.nl/auto-onderdelen/opel/astra-g-5/1-6-16_v-325/flexibel-uitlaatstuk&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

Voor beide oplossingen moet ik iemand vinden, maar het volledig vervangen scheelt 20 euro in de aankoopprijs.

Is enkel het flexibele deel wat kapot is. Als de uitlaat nog dicht zit is er niks aan de hand.

Je hoeft niet de hele uitlaat vervangen. Diameter van de uitlaat opmeten. En de lengte van het flexibele deel. Of lassen of met klemmen een nieuwe er tussen

@Helmer opelfan wrote:

Is enkel het flexibele deel wat kapot is. Als de uitlaat nog dicht zit is er niks aan de hand.

Je hoeft niet de hele uitlaat vervangen. Diameter van de uitlaat opmeten. En de lengte van het flexibele deel. Of lassen of met klemmen een nieuwe er tussen

Hij is nu nog wel luchtdicht, maar weet niet of het op de lange termijn ook werkt.

Zal vast weer 150 euro kosten om dat deel te vervangen aangezien ik het liever door iemand laat doen die er verstand van heeft, maar dacht dat het vervangen van de tussenpijp misschien wel voordeliger is aangezien het minder lang duurt en minder risico is dan lassen. :shock:

Kan ook een tussenpijp vervangen. Kost ook niet de wereld

@Helmer opelfan wrote:

Kan ook een tussenpijp vervangen. Kost ook niet de wereld

Kan ik dan voor nu gewoon zo door blijven rijden totdat die lek gaat of brengt dat meer problemen met zich mee?

Probeer zo min mogelijk kosten te maken omdat het financieel nu niet echt mee zit als student, maar die thermostaat is wel belangrijk dus dat moet sowieso. :???:

Kan niet veel kwaad en er onderweg vallen kan haast niet.
    Je kan er gewoon mee doorrijden. Zolang die niet lekt geen zorgen maken

Ik rij met hetzelfde motor type en die van mij komt met de kachel aan niet boven de 80 graden, het warm worden van me kachel duurt ook wel 5 minuten.

maar die van mij gaat niet terug naar 0 die blijft wel op de 80 graden staan. Is gekomen sinds de motor gereinigd is, daarvoor dat hij altijd tegen de 90 graden aan.

die sensor voor je buiten temperatuur kan je voor weinig geld wel op de sloop vinden

Ik heb niet eens kachel omdat die gewoon niet warm wordt.

Denk gewoon echt dat het de thermostaat is, maar moet je het perse incl. huis vervangen of kan je ergens ook alleen de sensor halen?

http://www.mijnautoonderdelen.nl/opel/zafira/77467/77473/thermostaat&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

zijn de kosten niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.