temp sensor

Forumindex Forums Techniek Cih temp sensor

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214901

    welke van de 2 tempsensors regeld de koudstart injector?
    bruine stekker ofm die met de witte?

    bedankt

    #17562037

    Die dikke bovenop je thermostaathuis met bruine stekker. Dat is de “thermo-tijdschakelaar”
    die je koud-startinjector beveeld.
    Die witte daaronder regelt je extra benzinevoeding tijdens de warmdraaifase.
    Slaat je motor moeilijk aan?

    Grtz.

    #17562038

    als de motor warm is en ik ga bijvoorbeeld een pakje sigaretten halen en ik start hem dan weer,dus na 1 min.
    dan slaat hij zeer moeilijk aan.
    net of hij verzuipt.
    en waar vind ik de koudstart injector?
    greetz

    #17562039

    Als er een koudstart-injector aanwezig is, zit deze achterop de kopse kant van het inlaatspruitstuk. Deze heeft een blauwe stekker (als ik me niet vergis).

    #17562040

    dan heb ik er waarschijnlijk geen, zou het dan toch die sensor kunnen zijn?

    #17562041

    Welke kleur van injectors heb je?
    Grijs of geel?

    #17562042

    geel.

    #17562043

    Dan zou je normaal toch een koudstart-injector moeten hebben. Als je op je thermostaathuis
    zo’n thermo-tijdschakelaar hebt hoort er een 5de injector bij.
    Gele Injectors duiden op een LE-jetronic.
    Is de Injectie standaard op je wagen of heb je die zelf ingebouwd of veranderd?
    Hoe meer info des te beter!
    Grtz.

    #17562044

    de motor is geheel orgineel uit een 84er rekord e
    ik heb het hele spruitstuk bekeken maar een 5e injector zie ik niet.
    ik zal eens fotos maken.
    je ziet ze wel verschijnen.
    grjs

    #17562045

    Het is toevallig geen 2.2?
    Of de injectie van een 2.2 die nadien is overgebouwd?
    Die hebben naar mijn weten ook geen 5e injector.
    Benieuwd naar de foto’s…

    #17562046

    hey, het is een 2,2 ja.
    dan heeft hij er dus geen.
    maar wat veroorzaakt het probleem dan?
    spuit deze op de gewone injectors extra brandsof in dan?

    #17562047

    De 2.2 verrekend de brandstofverrijking via de gewone temperatuur-
    sensor en past de inspuithoeveelheid aan (door langer te injecteren).
    Als hij weer zo moeilijk start moet je eens proberen met “start-piloot”
    in je inlaat van je luchtfilter te spuiten (motorreiniger werkt ook), als
    hij dan wel aanslaat weet je zeker dat je ontsteking goed is en dat
    er te weinig of geen benzine ingespoten wordt. Tijdens het starten
    zal je luchtweger maar weinig uitslaan zodat je stuureenheid dus ook
    maar weinig benzine zal inspuiten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.