Tellerklok Astra G overbouwen..

Forumindex Forums Modellen Astra Tellerklok Astra G overbouwen..

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227670

    De motorombouw van mn auto is een succes, het niet starten van de auto lag toch aan het elektrisch gedeelte van het contact.

    Maar nu iets waar ik helemaal niet een gedacht het. De snelheidsmeter werkt helemaal niet!!

    Nu ben ik er achter gekomen dat deze bij de 16v werkt via de abs maar deze heb ik er niet op zitten (en de pomp etc weggelaten) Hoe kan ik nu mijn teller werkend krijgen? En waar komt het snelheidssignaal van de x16szr vandaan??

    Het zou super zijn als iemand dit weet..

    #17749369

    niet gewoon via een pulsgever in de bak?

    #17749370

    de x16szr wel volgens mij. (weet ik niet zeker)

    Maar hoe krijg ik de nieuwe weer werkend?

    #17749371

    naven met ABS ring en sensoor monteren? :jerry

    #17749372

    Dat was juist niet de bedoeling.. Ik was al zo blij dat ik juist geen abs heb..

    #17749373

    als je ook de kabelboom hebt overgebouwd zal er denk ik niet veel anders op zitten,anders kijken wat er in de stekker van de pulsgever zit,kijken of je dat zelf kan aanleggen,zal een massa en voeding wezen,en de puls die je dan weer op de betreffende draad van je tellerklok kan zetten,even goed in het schema kijken.

    #17749374

    Zoiets was ik ook al van plan. Nu nog even aan een schema zien te komen..

    #17749375

    Maar past de opnemer zo ik de bak van de x16xel of moet daar ook nog wat voor aangepast worden??

    #17749376

    ik zou even passen,maar ik denk dat het best wel zal passen,de 16V is er immers ook in GL uitvoering zonder ABS geweest

    #17749377

    We gaan het van de week proberen.. iig bedankt!

    #17749378

    Ik heb de opnemer nu in de bak gemonteerd.
    Maar iemand enig idee op welke spanning die opnemer hoort te werken?? (5 / 12 volt)

    #17749379

    Wie zegt dat het wegdraaital van die pulsgever juist is voor de snelheidsmeter?

    Beter nog pak je gewoon een originele signaalvormer van een NIET abs versie Astra G.
    Dus 1 wielnaaf + signaalvormer = werkende teller.
    Weet alleen niet waar ze zitten in een G, In een Corsa-C zitten ze in dat bakje onder de motorkap. Lijkt op een relais.

    #17749380

    even offtopic, waarvoor ben je blij dat je abs er nu uit is? ik ben dr juist super blij mee:)

    #17749381

    origineel gepost door Laagvlieger
    Wie zegt dat het wegdraaital van die pulsgever juist is voor de snelheidsmeter?

    Beter nog pak je gewoon een originele signaalvormer van een NIET abs versie Astra G.
    Dus 1 wielnaaf + signaalvormer = werkende teller.
    Weet alleen niet waar ze zitten in een G, In een Corsa-C zitten ze in dat bakje onder de motorkap. Lijkt op een relais.

    Daar had ik idd nog helemaal niet aan gedacht!!
    Is dat het paarse “relais”?? En gewoon en tussen of hoe werkt dat??

    Fijn dat je zo mee denkt. Gr

    #17749382

    origineel gepost door robert_corsa
    even offtopic, waarvoor ben je blij dat je abs er nu uit is? ik ben dr juist super blij mee:)

    Beetje glibberen en glijden haha..
    Nee tegenover mijn gsi sta ik nu veel eerder stil..
    Misschien wat raar bij de gsi maar bij mij sloeg de abs erg snel in.
    Als er goed geremd word, dus niet dat pedaal vol intrappen, kan je soms eerder stil staan als een auto met abs.. Alleen de manier van remmen is dan van belang.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.