teleurstelling

Forumindex Forums Modellen Ascona teleurstelling

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222126

    na gister wat te hebben gereden met me ascona
    ben ik toch wat teleurgesteld.

    het schijnt dat het motorblok wat erin zit(cih turbo)
    zo’n 230 pk moet hebben. maar toch vind ik hem niet erg snel optrekken. een maat van me met een clio trekt me eruit.
    ik denk dat dit ligt aan de overbrening (getrag 265) en een 3.44 achteras.

    stel nou dat ik er een zf versnellingsbak in hang zal hij dan wel sneller optrekken?

    en is er een manier op de compresieverhouding te berekenen zonder de kop eraf te halen?

    #17683416

    Of je de compressieverhouding kunt berekenen, is afhankelijk van wat je weet wat er gewijzigd is aan het blok.
    Lagere zuigers en/of dikkere koppakking etc.
    Als je een origineel cih blok er bij hebt om te vergelijken, kan dat achteraf ook nog worden bepaald. (Bij benadering uiteraard, de schuin geplaatste bougies maken het er niet makkerlijker op)

    Een compressietest kan uiteraard zonder meer.

    #17683417

    wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O

    #17683418

    origineel gepost door Sheto
    wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O

    Lijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent

    Maar een cih met turbo :wtf

    #17683419

    (cih turbo)

    #17683420

    origineel gepost door jomanta

    origineel gepost door Sheto
    wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O

    Lijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent

    Maar een cih met turbo :wtf

    jah nu je het zegt haha

    zou wel fotos willen zien :D

    #17683421
    #17683422

    ik denk dat hij niet ideaal staat afgesteld maar dat ter zijde.

    heeft iemand nog een antwoord over die versnellingsbak?

    #17683423

    origineel gepost door jomanta

    origineel gepost door Sheto
    wat voor cih is het dat ie 230 pk heeft:O

    Lijkt mij een 6-cilinder gezien de (getrag 265) en een 3.44 achteras. :agent

    Maar een cih met turbo :wtf

    Zo vreemd is dat niet hoor.

    #17683424

    nee maar weet iemand antwoord op mijn vraag over de versnellingsbak??

    #17683425

    is het niet dat je turbo pas op hoge toeren inkomt? zodat deze pas bij meer toeren de duw in je rug geeft?

    #17683426

    MIsschien even contact opnemen met de persoon waar je het blok vandaan hebt ;)

    Dit gaat om die 2,2 turbo toch?

    #17683427

    nee dan trekt die niet harder , lijkt misschien zo maar zal weinig uitmaken
    zet m maar eens op de rollenbank, zal bij de 160 pk wel ophouden

    #17683428

    Hoeveel vuldruk rijdt ie ?

    Voor 230pk zal ie op een.standaard 2.2 toch al ruim een bar vuldruk moeten hebben

    #17683429

    he lars,je woont toch in wormerveer??
    wil een keer langs komen bij je,gr Rene uit Zaandam.ascona B c20let.

    #17683430

    hey rene ja dat klopt!
    ik wil ook even bij de jouwe komen kijken!
    heb op dit moment een probleempje met het brandstof systeem en moet even een catch tank bouwen!
    zodra hij het weer doet laat ik het wel even weten.

    gr lars

    #17683431

    hij rijd op 0,7 bar vuldruk.
    heb het laten berekenen en het schijnt dat ik wel tot de 1.1 bar vuldruk zou moeten kunnen
    dus maar weer af laten stellen:P

    #17683432

    Hey Lars,ben je bekend met Gaal tuning in wormerveer?
    die is ook heel goed met cih EN turbo motoren.:wors
    is een maatje van mij.misschien kan hij je verder helpen???:thumbup
    turbo en te weinig brandstofdruk is meestal geen goede combinatie.:kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17683433

    jazeker die ken ik wel!
    hij werkt alleen niet met het systeem wat ik erop heb dus kan hij me niet verder helpen.

    #17683434

    Ik denk dat geert toch een eind in de buurt zat qua geschat vermogen. ;)

    Gaal ervaring met cih turbo’s ? heeft ie er dan lopen ?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.