te hoge spanning?

Forumindex Forums Modellen Astra te hoge spanning?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267974

    beste mensen,

    sinds ik mijn auto heb gekocht ( ongeveer een maand geleden ) merk ik dat mijn dashboard verlichting flikkert.

    ik heb vandaag even mijn accu opgemeten op te kijken of daar iets mis mee was en hij gaf de volgende waardes aan:

    auto uit: 14.5 volt
    auto aan: 15.98/16.00 volt

    ik neem aan dat dit veelste hoog is?

    tevens draait mijn auto stationair niet helemaal lekker zou dit er mee te maken kunnen hebben?

    met vriendelijke groet,

    Aziz

    #18251736

    Motor uit moet iets boven de 12V zijn.

    Lopend 13,7 – 14,2 volt. Dat de waarde bij auto aan te hoog is kan de spanningsregelaar op de dynamo zijn. In ieder geval niet mee doorrijden aangezien alles (inclusief ECU) kan doorbranden.
    Wat ik wel raar vind is die 14,5 volt bij motor uit. In elke auto, hoe modern ook, wordt een 12V accu gemonteerd voor zover ik weet

    #18251735

    Spanningsregelaar van de dynamo stuk denk ik.

    #18251737

    ik ga meteen een nieuwe spanningsregelaar bestellen!

    maar nu zie ik 2 soorten staan:

    Merk BOSCH
    Artikelnr. F 00M 144 142

    ->08.2000, Voertuigen met laadstroom 120A
    ->Ch.12257452
    ->Ch.15257663



    Merk BOSCH
    Artikelnr. F 00M 145 370

    ->08.2000, Voertuigen met laadstroom 70A
    ->08.2000, Voertuigen met laadstroom 100A
    ->Ch.32240322

    welke moet ik hebben?

    het gaat om een opel astra g 1.8XE1 uit 1999

    groetjes aziz

    #18251738

    We can only help you if we know the VIN (vehicle identification number) and if the alternator is the original of the car?

    #18251739

    Deze heeft waarschijnlijk geen losse spanningsregelaar.

    Deze zal voorzien zijn van een DELCO-REMY dynamo met vaste spanningsregelaar.

    Ook zijn er 2typen bosch op geleverd met vaste regelaar.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251740

    dus een compleet nieuwe dynamo is de enige oplossing neem ik aan?

    groetjes aziz

    #18251741

    Dan wel inderdaad, of goede gebruikte

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251742

    Ja of bij de sloop vragen. Het vermogen van je dynamo zal afhangen van de opties van jouw auto. En blijkbaar ook van je chassisnummer. Liviu2004 kan dit blijkbaar voor je uitzoeken aan de hand van je chassisnummer

    #18251743

    bedankt voor alle hulp in ieder geval!

    chassis nummer: W0L0TGF08X8121732

    #18251744

    Your car is from 13-05-1999. Engine type X18XE1. Original alternator is of 100 Amp (factory option K60). Original battery is 55 Ah. Tyres 205/50 R16 87V.

    Alternator original code is GM 93175796. Made by Bosch. Replacement code is GM 93186485. An original new one is 189 eur on ebay, negociable:
    http://www.ebay.de/itm/Original-Opel-Lichtmaschine-Astra-G-Zafira-A-Corsa-C-Vectra-C-Signum-93186485-/221379281159?pt=DE_Autoteile&hash=item338b3bc107″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Pictures also there.

    LE: voltage regulator must be GM 10493240, replaced by GM 10452886, 16 eur aftermarket on ebay:
    http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=GM+10452886&_from=R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X10452886&_nkw=10452886&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18251745

    thank you very much for the information!

    #18251746

    No problem, a picture for you:

    Keep it in Dutch please, so I can also learn. :D

    #18251747

    Als deze dynamo erop zit, deze zijn gewoon door elkaar geleverd.

    Zou het even controleren voor je zo,n regulator koopt.

    Even achterop de dynamo kijken of er een losse regulator op zit.

    Onze x18xe1 uit 1999 had wel een bosch 100A dynamo maar met ingebouwde regulator.

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18251748

    Sorry voor de vele vragen.

    Maar hoe kom ik erachter of er idd een losse spanningsregelaar op zit? Het enige wat ik aan de achterkant van mijn dynamo zie is een zwarte kap.

    #18251749

    Zonder losse regelaar.

    dan zal je zowiezo de dynamo moeten demonteren.

    Willem

    #18251750

    Met wat voor meter meet jij ? dit vraag ik omdat als de auto stil staat de accu geen 14,5V zou mogen kunnen hebben.

    Het zou niet voor de eerste keer zijn dat een goedkoop e-bay metertje niet de juiste waarde aangeeft.

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

    #18251751

    ik heb met 2 verschillende apparaten de spanning gemeten.

    bij de ene –> uit: 14,5 volt, aan: 16 volt
    bij het tweede apparaat –> uit: 13 volt, aan: 15 volt

    maar denk persoonlijk nog steeds dat dit te hoog is. wat vinden jullie?

    groetjes aziz

    #18251752

    Te hoog.

    #18251753

    Hmm, 13V uit is niet zo heel gek voor een onbelaste accu. Er zit ook een groot verschil tussen meter 1 en meter 2.
    Als je dashboard verlicht filkkert vanwege je accu of dynamo zouden ook je lampen hetzelfde moeten doen, en je radio. Is dat ook het geval ?

    #18251754

    Alle verlichting knippert! Dashboard verlichting, koplampen, verlichting achter en de verlichting waar de tijd, datum en temp staat aangegeven. Zodra ik snelheid maak word dit al veel minder tot minimaal en als ik stil sta dan is het duidelijk merkbaar. Stationair ook onrustig. Kan dit ermee te maken hebben?

    #18251755

    ja

    alles wat stroom gebruikt kan gek gaan doen als je spanningsregelaar kapot is ,ook je motor

    #18251756

    @aziz91 wrote:

    Alle verlichting knippert! Dashboard verlichting, koplampen, verlichting achter en de verlichting waar de tijd, datum en temp staat aangegeven. Zodra ik snelheid maak word dit al veel minder tot minimaal en als ik stil sta dan is het duidelijk merkbaar. Stationair ook onrustig. Kan dit ermee te maken hebben?

    To me this sounds also as some diodes are faulty. If you are going to dismantle the alternator, check the diodes.

    For example, if diodes are not ok, voltage waveform can look something like that:

    That translates into voltage ripple and lights flickering. Worth checking.

    I would go for the new alternator on ebay, price is really good.

    #18251757

    Als alles vrolijk meedanst dan is het vrijwel zeker de spanningsregelaar. Waarschijnlijk heeft dat ook je accu overgeladen waardoor de spanning ook bij uit stand vrij hoog is.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.