TC & ABS lampje blijven branden

Forumindex Forums Modellen Astra TC & ABS lampje blijven branden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hallo ik zal me even netjes voorstellen.

Ben Fabian en ben trotze bezitter van een opel astra G 1.8 Bouwjaar December 1999. Rij al 3 jaar lang Opel met plezier.

Maar sind`s kort bij koud weer als ik hem start blijft me TC en ABS lampje branden s`ochtens vroeg. Dan doe ik een keer de motor uit en weer opnieuw aan en het is weer over kan iemand mij mischien helpen met wat dit is,

Groeten,
    Fabian

hallo, en welkom op het forum.

er zijn meerdere problemen mogelijk.
    voor een duidelijk beeld van het probleem kun je je tc of abs uit laten lezen bij je opel dealer. die geven dan aan wat het probleem is. kosten hiervan zijn verschillend van 15 euro tot 25 euro. in sommige gevallen is het gratis, maar dat komt niet veel voor

heb een vermoeden dat het je abs sensor is in je wielnaaf ,
    maar zoals Oenatje zegt uitlezen en je weet het :thumbup

ik had het ook, maar deze bleven branden
    idd abs sensor in de wielnaaf , ding vervangen en weg lampje :) wel duur zo’n naaf :(

ik denk dit eerder te wijten is aan een slechte accu of slechte massa verbindingen.

Mijn Vectra heeft ook wel eens dat ABS en TC blijven branden na koude start (3weken stil staan bijvoorbeeld).

dan heb ik meestal de storing dat de spanning te laag is geweest.

Willem

origineel gepost door wim-v6
    ik denk dit eerder te wijten is aan een slechte accu of slechte massa verbindingen.

Mijn Vectra heeft ook wel eens dat ABS en TC blijven branden na koude start (3weken stil staan bijvoorbeeld).

dan heb ik meestal de storing dat de spanning te laag is geweest.

Willem

Kijk, Deze oplossing had ik nog nooit over gehoord maar kan zomaar een oplossing voor mijn gelijkwaardige probleem is.

Toevallig vorige week de auto aan de computer gehad en uitgeprobeerd te lezen met de knippermethode maar geen meldingen.
    Wel zag ik dat de spanning vrij laag lag.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.