Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Subwoofer installeren in Astra GTC
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2014 om 23:11 #17264577
Beste mensen van het opel forum hierbij heb ik een vraag aan jullie,
binnenkort is een goede vriend van ons jarig en nu wouden wij hem graag met een groep een Subwoofer cadeau doen en deze ook monteren, maar nu heb ik wat gezocht op het internet en nu las ik op bepaalde forum topics dat het nogal lastig is om dit voor elkaar te krijgen nu was mijn vraag is het mogelijk zo ja wat is de beste manier dan om het aan te pakken?
De subwoofer die we van plan zijn te plaatsen is deze: http://www.pijlaudio.nl/Webwinkel-Product-6978903/EXCALIBUR-X3-PACKAGE.html
Nu weet ik dat hij een Opel Astra GTC heeft uit 2005 met een CD 30 mp3 radiom.v.g. Marco
9 maart 2014 om 13:03 #18222878Ik heb in mijn Astra H uit 2007 met de cd30 het volgende gedaan. High-low coverter gehaald voor 19 euro bij autozaak en die aangesloten op de speakerkabels achter radio. Dan kabels trekken naar achterbak en aansluiten. Werkt tot nu toe prima voor mij.
Voor de pluskabel is er links van de koppeling (pedaal) een rond rubbertje. De kabel heb ik via daar naar binnen toe gebracht.9 maart 2014 om 17:38 #18222879Beste Vio bedankt voor de tip, nu heb ik nog een vraagje over hoe u de draden van de converter heeft aangesloten op de radio? en hoe en waar heeft u de remote kabel van de versterker op aan gesloten? en is het makkelijk om de plastic delen te verwijderen om hier de kabels onder te verbergen?
en dit bedoeld u toch met een High/low converter? : http://www.mediacool.nl/car-ax03
10 maart 2014 om 10:44 #18222880De highlow coverter is aangesloten op de kabels van de achterspeakers. Remote is op de rode kabel aangesloten; normaal zou je op de gele moeten doen zodat hij geen spanning meer krijgt als je radio uitgaat, maar bij mij werkte dat niet. Dus op constante stroom met schakelaar ertussen. Gewoon lichtschakelaartje.
Kabels zijn prima en makkelijk weg te werken. Ik heb mijn kabels langs de orginele boom aan de linkerkant gezet. Max 15 minuten werk.
Ik heb zoiets: http://m.aliexpress.com/item/1199376806.html?tracelog=wwwdetail2mobilesitedetail” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan komt je tulpkabel hierin en in je versterker.Succes
10 maart 2014 om 16:37 #18222881@Vio wrote:
Remote is op de rode kabel aangesloten; normaal zou je op de gele moeten doen zodat hij geen spanning meer krijgt als je radio uitgaat,
In een Astra H heb je geen geschakeld contact achter de radio liggen aangezien dat allemaal canbus gestuurd is.
Bovengenoemde omschrijving (en kleuren) gaan alleen op tot de Astra G (tot 2004)@ Marco : Wees erg voorzichtig om “zomaar” ergens signaal van af te pakken. Ga ook niet zomaar testen met een massamater of lampje om te kijken of het werkt.
Als het verkeerd gaat dan zit je met een flinke kostenpost.10 maart 2014 om 18:06 #18222882Ja zoiets had ik al gelezen dat er geen remote aansluiting op de radio zat nu heb ik wel gelezen dat het eventueel op de sigaretten aansteker kon of op een zekering bijvoorbeeld die van de richtingaanwijzers, maar is dit wel verstandig want een knopje om de versterker uit te schakelen vind ik eigenlijk ook maar niets en testen met een multimeter kan toch wel?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.