Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sub woofer
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 15:17 #17245881
Beste,
Ik heb een Opel Astra Cosmo (bouwjaar 2006) de radio is een CD30.
Ik wou mijn Ipod aansluiten maar aangezien ik geen enkele AUX ingang heb, heb ik gekozen voor een FM transmitter (van Belkin), wat niet ideaal is omdat het via een radiozender is. Het was dat of een nieuwe radio (wat nogal kostelijk is).
Mijn vraag was nu of het de moeite is om een subwoofer (met/zonder versterker) te kopen en te installeren?
Ik heb gegoogeld en gelezen dat je de subwoofer aan de achterste boxen moet aansluiten. Omdat rechtstreeks van de radio niet gaat? Is dit evengoed ofniet?Alle informatie is welkom. Ook over kostprijs, Merk, e.d.
Ik ben nogal een leek in dit soort dingen… :sleepingAlvast bedankt!
MVg, Koen
29 januari 2012 om 15:26 #17984529Als je een CD30 hebt dan is dat zeker wel het overwegen waard aangezien je daar veel lage tonen mee mist.
Zelf heb ik in de tijd dat ik nog een CD30-MP3 had ook de optie voor een sub overwogen. Na de swap van een CD30-MP3 naar een CD70 heb ik er een pak meer lage tonen bijgekregen waardoor voor mij de noodzaak van een sub eigenlijk overbodig werd.
Je hebt in ieder geval een versterker nodig om de sub werkend te krijgen, je radio levert zelf te weinig vermogen om een sub te voeden.
Je zou ook kunnen kijken naar een custom fit versterker en sub.
Deze zet je heel simpel tussen de ISO stekker die vanuit je radio komt en de stekker die in je radio gaat.Wedstrijden ga je er niet mee winnen maar het geluid is echt top en meer dan voldoende !
http://www.customfit-audio.nl/a-18278997/speakers/helix-b-8dsp-opel” onclick=”window.open(this.href);return false;29 januari 2012 om 15:43 #17984530@Juffer1 wrote:
Als je een CD30 hebt dan is dat zeker wel het overwegen waard aangezien je daar veel lage tonen mee mist.