Stuurwielbediening

Forumindex Forums Modellen Corsa Stuurwielbediening

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    fast cow
    Deelnemer

Mijn auto heeft dit niet, maar waar moet ik allemaal op letten als ik zo’n stuur koop??? Bekabeling, progrsmeren enz enz

bart-gsi
    Deelnemer

bij een cdr-500 of een andere radio van het huismerk opel alleen het stuur met de bedieningsknoppen ( dus dat wordt een stuur overzetten) en de kabelboom door je stuurkolom en indien nodig opcom of tech 2 voor activeren

bij elke andere radio.. heb je het zelfde nodig plus een adapter voor je radio naar je stuurinterface

fast cow
    Deelnemer

Is dat een aparte kabelboom of zit dat verwerkt in de rest van de kabelboom die naar het stuur gaat, bijv airbag kabels ofzo

bart-gsi
    Deelnemer

Nee de airbag is apart. Is het een kabelboompje die van je stuur naar je radio gaat.. Normaal heeft je radio 2 aansluitingen voor stekkers.. Voor een stuur interface heb je vaak een radio nodig met 3 aansluitingen.. En vanaf daar loopt er een adapterkabel naar een apart kabelboompje langs je stuurkolom die naar de knoppen op je stuur gaat… Heb je nog geen stuur met knoppen. Zul je een stuur moeten overzetten die die knoppen wel heeft

bart-gsi
    Deelnemer

als je auto al een stuur heeft met stuur interface ( stuur bediening) dan zul je de kabel ook hebben hangen langs je stuur kolom en heeft er origineel vanaf de fabriek een radio erin gezet die daarmee werkte.. dus dan zou je alleen een adapterkabel nodig hebben om je radio aan te sturen… of je zoekt de originele radio dan is de kabel niet nodig…

fast cow
    Deelnemer

Das een losse kabel dus, de bekabeling voor de cc lag er al mss deze ook??

bart-gsi
    Deelnemer

Denk het wel alleen de cruise controll zit denk ik op je richting aanwijzer.. Bij mij wel althans en die kabel stopt voor het stuur.. Dus gaat niet in het stuur.. Maar het zou best kunnen dat doe al voor bereid was

fast cow
    Deelnemer

Hij zit erin maar werkt niet, kheb ook dat grijze ding vervangen want mij auto had maar 4 draden en de sloop auto 6, achter op de stekker die erin klikt (met dat gele klemmetje) zaten wel meer draden. Nu is de vraag moet ik deze aanmelden met de op-com en zoja waar in welk menu??

fast cow
    Deelnemer

weet er iemand hoe je de stuurwielknoppen voor de radio moet programeren met de op-com?

bart-gsi
    Deelnemer

Ga naar de opcom pagina op dot forum en kijk voor mensen in jouw buurt.. Die kunnen je verder helpen als je ze een pm stuurd

fast cow
    Deelnemer

ik heb een op-com

bart-gsi
    Deelnemer

Je kunt iemand die ook opcom heeft vragen om hulp hoe je moet activeren… Dat geeft meer kans op succes dan iemand die het programma niet heeft zoals ik… Dat bedoelde ik ermee

fast cow
    Deelnemer

Ik heb de radio eruit gehaald en nu zie ik dat er zo’n dik aansluitblok achterop zit met daaronder de plek voor 2 kleine aansluitblokjes. Alleen de rechtse van die 2 kleine aansluitblokjes is aangesloten en heeft 5 draden, maar de radio heeft maar twee aansluit pinnetjes en dat zijn de 2 uiterts rechtse (een boven en een onder). Nu hou ik dus 3 draden over; groen-bruin, blauw-rood en bruin. Nu zie ik dat de radio op het linkse aansluitblokje 5 pinnetjes heeft, zouden deze voor de stuurwiel bediening kunnen zijn???

bart-gsi
    Deelnemer

nee interface voor je stuurwiel voor de bediening van de radio heeft vaak een extra stekker… als je maar 2 stekkers hebt kun je er wel een adapter aan maken.. maar daar heb ik geen ervaring mee dus kan ik je weinig over zeggen

als je op de kabelboom van de auto 3 draden over houd maar op de radio geen aansluiting hiervoor hebt dan hebben die draden geen functie voor je radio.. aansluiten heeft geen zin hierbij als je radio ze toch niet gebruikt…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.