Stuurpomp vervangen en waterlekkage b2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stuurpomp vervangen en waterlekkage b2

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

De stuurpomp van de vec b2 van m’n schoonouders is overleden. Wie kan me vertellen hoe ik deze dien te vervangen inclusief ontluchten? Kan zo snel niet vinden hoe. Geen zin om fouten te maken door er gewoon aan te beginnen.

Tevens een andere vraag. De gehele bestuurderszijde is een zwembad. Met de waterstofzuiger alles leeggezogen en gelijk de paragraaf losgehaald en helemaal leeg gezogen. Zat een enorme hoop zooi in maar de bak was nog droog doorvoer gelijk helemaal vrij gemaakt. Als dit het niet is, wie kan dan opsommen voor me waar ik naar moet kijken? Lees over het deurrubber maar die is droog langs de naden. Voel de vochtigheid ook niet achter het dashboard maar dat kan komen omdat t water t laagste punt op zoekt. Iemand die me op weg helpt? Onder de deurpanelen is het trouwens ook droog

Deksel bijrijderszijde

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Welke motor ligt erin

ontluchten is volgens mij niet zo heel moeilijk
    aantal keren stuur volledig naar links en rechts draaien.

vullen met dexron II ATF olie

Sorry Willem. X16xel

Deksel bijrijderszijde doel je op? De hele waterbak onder de ruit is leeg en schoon nu. Heb al een keer de oude Mondeo ontlucht zit ik me net te bedenken idd. Was idd sturen dus moet lukken. Ff kijken hoe ik dat gedaan had. Maar de pomp zelf vervangen resteerd dan nog

Ik heb net de pomp even bekeken. Heb al een reserve liggen. Ook nog even verder gezocht naar een how to en er een gevonden maar niet Vectra specifiek.

Zoals ik t bekijk komt t aardig overeen. Reservoir leeghalen(al gebeurd) multiriem los, lagedruk leiding los(retourslang), hogedruk leiding los, bouten x2 los en monteren in omgekeerde volgorde en vullen en ontluchten. Nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Lekken van olie

Voorkant even op krikken met ontluchten, en dan een paar keer van links naar rechts naar z’n maximale stuur uitslag sturen.

Thanks allen. Vandeweek maar eens mee aan de slag dan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.