Stuurhuis demonteren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stuurhuis demonteren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214665

    Hey, gelijk even een vraagje, ik moet het stuurhuis er onder weg hebben maar heeft iemand mischien een voorbeeldje op afbeelding van wat ik allemaal los moet halen??
    Ik heb al heel veel los liggen, maar nu zit ie nog vast tegen het subframe, moet dat dus helemaal los?
    En zakt het blok dan niet naar beneden??

    Alvast bedankt.

    Groeten

    #17558268

    Subframe moet in ieder geval iets zakken. kans dat je de motor heven op moet hangen aan een beugel.

    Willem

    #17558269

    Ok, bedankt voor je reactie, en zou ik het ook redden als ik het ondersteun met een krik en langzaam laat zakken?

    Gr

    #17558270

    als de motor blijft hangen ja, en je kan subframe voldoende doen zakken, ja dan moet het gaan..

    motor rust namelijk volledig op subframe..

    #17558271

    Ooh ja, ok dan ga ik dat even proberen.
    Bedankt man:)

    #17558272

    Wat je kan doen is de achterkant van het subframe laten losmaken, mocht je niet genoeg ruimte hebben dan kan je eventueel met zo’n auto-krikje er tussen nog ietsje meer ruimte creeëren. ( MAAR NIET TE VER KRIKKEN !!! )

    #17558273

    Hey, ben er ff mee bezig geweest maar die bouten zitten muurvast..
    Heb al kruipolie e.d. geprobeerd maar niks lukt.
    heeft er iemand nog een tip??

    Groeten

    #17558274

    kruipolie en een luchtratel moet wel voldoende wezen.
    Geef de olie ff de tijd om door te lopen.
    En anders een sleutel er op en verlengen met een stuk pijp ( niet je sleutel breken ! ) :P

    #17558275

    origineel gepost door speaker
    kruipolie en een luchtratel moet wel voldoende wezen.
    Geef de olie ff de tijd om door te lopen.
    En anders een sleutel er op en verlengen met een stuk pijp ( niet je sleutel breken ! ) :P

    wring ijzer gebruiken ipv ratel als je er een stuk pijp op zet ;)

    #17558276

    origineel gepost door sw_reijnders

    wring ijzer gebruiken ipv ratel als je er een stuk pijp op zet ;)

    ik zei sleutel, Bas….. niet ratel!:vertag

    #17558277

    als moeren zo vast gaan zitten, moet je een dop en een wringijzer pakken en geen ringsleutel.

    Een ringsleutel heeft dan te weinig grip en trek je je moer verrot.

    #17558278

    origineel gepost door sw_reijnders
    als moeren zo vast gaan zitten, moet je een dop en een wringijzer pakken en geen ringsleutel.

    Een ringsleutel heeft dan te weinig grip en trek je je moer verrot.

    okeej, snap ik, maar jij hebt het over ratel !!

    #17558279

    Hey, ik heb ze los:)
    Maar nu krijg ik hem er nog niet onder weg..
    Er zit over het stuurhuis zo’n ronding of zoiets maar daar kan ie zo door als het goed is toch?
    Maar nu een andere vraag, kan het zijn dat de uitlaat er ook gedeeltelijk onder weg moet zodat ie meer speling heeft??

    Groeten

    #17558280

    Hey, in het midden van het subframe bij het stuurhuis zit zo’n beugel (weet niet precies hoe je het noemt) daar zit het stuurhuis doorheen, moet ik die losmaken??

    Groeten

    #17558281

    waarschijnlijk zit ie door de motorsteun heen !
    Als dat zo is , moet je wel de motor aan de bovenkant in een takel hangen.

    #17558282

    die beugel moet je demonteren. deze zit met 4 boutjes vast aan de bovenzijde van het subframe. als je airco heb is er ook kans dat er een boutje vaster zit dan de ander. als deze los is dan kan hetsubframe nog wat lager zakken. vergeet niet het schakel mechaniekje van het blok los te maken. anders gaat deze kapot en is zeer lastig te vervangen en duur ! het stuurhuis gaat er aan de linkerkant uit.

    ik heb bij het vangen van mijn stuurhuis het blok ondersteund met een krik er onder op de karterpan met een groot blok hout er tussen. dat ging feilloos.

    #17558283

    Hey, heb hem er tussenuit en de nieuwe geplaatst..
    Nu zit alleen dat middenstuk een beetje scheef, hoe kan ik die het beste recht krijgen, zeg maar boven het stuurhuis.

    groeten

    #17558284

    Zo, bijna klaar..
    Nu ga ik straks de vloeistof vullen, maar hoe kan ik hem het beste ontluchten?

    Gr.

    #17558285

    Ontluchten:

    > auto met de wiel van de grond

    > Vullen met olie ATF Dexron-II

    > motor starten

    > stuur rustig van uitslag naar uitslag draaien een keer of 5 dan nivo contoleren (kan met lopende motor)

    > Eventueel aanvullen

    > Nog een paar keer van uitslag naar uitslag draaien.

    >> Vullen met Verse olie, eventueel alle slangen leeg maken ivm slijpsel

    Willem

    #17558286

    Ok, bedankt..

    Nu een nieuw probleem, ik wil de stuurstang vast maken maar nu draait die kogel mee, hoe kan ik hem in vredesnaam vast krijgen, ik heb geen ruimte om een groefje of iets te maken..

    HELLUP! !

    #17558287

    origineel gepost door Monteur
    Ok, bedankt..

    Nu een nieuw probleem, ik wil de stuurstang vast maken maar nu draait die kogel mee, hoe kan ik hem in vredesnaam vast krijgen, ik heb geen ruimte om een groefje of iets te maken..

    HELLUP! !

    Groote waterpomptang er op zetten en goed kracht zetten.
    Dan draait de kogel niet meer mee.

    #17558288

    Nou hij zit, morgen even ontluchten en klaar is kees..
    Bedankt voor de hulp.

    Klein vraagje: moet ik met het ontluchten ook de leidingen los maken?

    Trouwens, ik heb hier nog olie van de anwb staan van het merk: GM Transmission oil, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit de verkeerde is..
    Kan ik dit gewoon gebruiken?

    #17558289

    Ontluchten:

    geen leidingen los maken…

    Olie:
    Er mag alleen voorgeschreven olie in, en dat is ATF Dexron-II

    GM transmission oil is gewoon sae80 dacht ik.

    staat er geen GM nummer op het flesje op.

    Willem

    #17558290

    Zet alles even hier neer..
    Dat is: 1#93165414
    1940184 GR.4.580

    En daaronder staat: GM Europe GmbH 500205547

    #17558291

    Slotje..

    Ben helemaal klaar en bedankt voor jullie hulp!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.