stuurbekrachtingslamp bij aansluiten stekker aanhanger

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum stuurbekrachtingslamp bij aansluiten stekker aanhanger

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Hallo, hallo,

Ben nieuw hier op dit Forum en ik wil graag weten of iemand mij kan helpen, sinds 3 weken hebben wij een Vectra van 2002 C model.
    Bij het aansluiten van een aanhanger of een twinny-load gaat er in het dashboard het stuurbekrachtigingslampje branden.
    Wanneer hij afgekoppeld is hebben we er geen problemen mee. Dan brandt het lampje niet. Wie weet wat het kan zijn????

Hoop dat iemand ons kan helpen, groetjes wasdit

Geeft de stuurbekrachtiging dan ook problemen? Is de stekkerdoos wel correct aangesloten? (7 of 13 polig?)

Gebruik je een verloop stekker?

@arjontje wrote:

Gebruik je een verloop stekker?

hai arjontje

nee we gebruiken geen verloopstekker,er is afgelopen zaterdag naar gekeken en gecontroleerd maar niet opgelost.

mvg wasdit

@midnight black wrote:

Geeft de stuurbekrachtiging dan ook problemen? Is de stekkerdoos wel correct aangesloten? (7 of 13 polig?)

hai midnight black

Dat hebben afgelopen zaterdag gecontroleerd maar geen gekke dingen gevonden, en het is een zeven polige stekker.

Mvg Wasdit

Is de bedrading “officieel” aangesloten via stekkeraansluiting of afgetakt vanaf de bedrading van de achterlichten?

Just an idea:

Wanneer is je multi-v vervangen?

Die van mij was bij 100k nog niet vervangen en af en toe als ik veel stuurde met weinig toeren, bijvoorbeeld inparkeren viel de stuurbekrachtiging weg inc lampjes & foutcodes die niet te verklaren waren volgende de dealer.

Na het vervangen van mijn waterpomp meteen maar die v snaar meegenomen en het probleem is verholpen. Het kan zijn dat zodra je een aanhanger aansluit hij meer vermogen van die riem vraagt en ongemerkt doorslipt.

Check het ff dan kan je dat in ieder geval uitsluiten!
    Ps; Als je meteen laat doormeten wat je dynamo opwekt, weet je ook zeker dat het niet daaraan ligt.

Greetz,

@midnight black wrote:

Is de bedrading “officieel” aangesloten via stekkeraansluiting of afgetakt vanaf de bedrading van de achterlichten?

hai midnight black,

Dat weet ik niet ,heb de auto pas en de trekhaak zat er al onder,maar dat kunnen we wel laten checken.
    Alvast bedankt voor de tip.

mvg wasdit

@LexSF wrote:

Just an idea:

Wanneer is je multi-v vervangen?

Die van mij was bij 100k nog niet vervangen en af en toe als ik veel stuurde met weinig toeren, bijvoorbeeld inparkeren viel de stuurbekrachtiging weg inc lampjes & foutcodes die niet te verklaren waren volgende de dealer.

Na het vervangen van mijn waterpomp meteen maar die v snaar meegenomen en het probleem is verholpen. Het kan zijn dat zodra je een aanhanger aansluit hij meer vermogen van die riem vraagt en ongemerkt doorslipt.

Check het ff dan kan je dat in ieder geval uitsluiten!
    Ps; Als je meteen laat doormeten wat je dynamo opwekt, weet je ook zeker dat het niet daaraan ligt.

Greetz,

Hai just an idea

Mijn stuurbekrachtiging valt niet weg, maar alleen bij het aansluiten van een stekker van bijv; een aanhanger of een twinny-load gaat het lampje branden,maar werkt wel gewoon.

toch bedankt voor de reactie.

mvg wasdit

Dat snap ik, dat stond ook niet in de beschrijving van je probleem.

Ik bedoel er mee te stellen dat; het kan zijn dat je dynamo te weinig vermogen leverde als je een stekker aansluit of dat je riem doorslipte.

Had wel gedacht dat je dat uit het verhaal kon halen maar helaas.

@LexSF wrote:

Dat snap ik, dat stond ook niet in de beschrijving van je probleem.

Ik bedoel er mee te stellen dat; het kan zijn dat je dynamo te weinig vermogen leverde als je een stekker aansluit of dat je riem doorslipte.

Had wel gedacht dat je dat uit het verhaal kon halen maar helaas.

Hai LexSF

Sorry dat had ik er niet uit gehaald,maar nu snap ik wat je bedoeld en ga er meteen wat mee doen, met het dynamo gebeuren,

alvast bedankt en laat weten als we erachter zijn.
    De riem is het waarschijnlijk niet,omdat we nu ’s avonds flikkerende lampen hebben. kan het wel de dynamo zijn.

mvg Wasdit

spanningsregelaar dynamo defect of misschien de dynamo zelf versleten.

dan ook dynamo! succes

@midnight black wrote:

spanningsregelaar dynamo defect of misschien de dynamo zelf versleten.

dank je voor de tip,we gaan hem laten controleren.

mvg wasdit

@LexSF wrote:

dan ook dynamo! succes

hai LexSF

we gaan hem laten controleren, bedankt

mvg wasdit

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.