Stuurbekrachtigingspomp Astra ’99

Forumindex Forums Modellen Astra Stuurbekrachtigingspomp Astra ’99

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ik kom met een paar vragen en problemen.

Ik ben in het bezit van Opel Astra G van het jaar 1999. Het is een 1.6 L.

Een aantal weken geleden had mn auto het probleem dat de stuurbekrachtiging af en toe uit viel. Best gevaarlijk als je een bocht neemt en niet weet wanneer er kracht op et stuur komt te staan. Nu ben ik samen met een vriend een aantal oplossingen gaan zoeken. Hetgene wat we al gedaan hebben:
    – Nieuwe (tweede hands van de sloop) stuurbekrachtigingspomp geinstalleerd
    – Vraagbaak gekocht en gebruikt
    – Zekeringen vervangen (de 10 A onder het stuur en de 80 A onder de moterkap)
    – Olie bijgevuld en systeem ontlucht
    – Dop van de stuurbekrachtigingspomp vervangen (deze bleek gebroken te zijn)
    – Stroom/voltage nagecheckt met een multimeter op de accu, tijdens stilstaan en tijdens een draaiende motor

Even voor de duidelijkheid, er zit deze pomp in.

Kan iemand me aub helpen hiermee? Ideeen zijn welkom.

Alvast bedankt.

Hier heb ik ook eens last van gehad…bleek uiteindelijk de spanrol te zijn weke “afgebroken” was waardoor de dynamo niet meer aangedreven werd en de stuurbekrachtiging gek begon te doen….

Hallo,

Nou, als het de spanrol was, hadden we et wel gemerkt denk ik. We zijn namelijk via de bovenkant naar de stuurbekrachtigingspomp gegaan. Dus eerst de luchtfilter eraf, vervolgens de multiriem, en de dynamo eraf. Dan kan je redelijk bij de stuurbekrachtigingspomp. Maar het werkt nog steeds niet. En ik krijg dikke armen :???:

Is er niemand die een ander idee heeft?

Geen kabelbreuk naar de pomp toe?

Nope, we hebben extra de kabel helemaal losgehaald (onder de motor uitgehaald), deze loopt echt K*T. Maargoed, toch eruit gehaald en nagekeken. Deze heeft in princiepe ook niets te lijden. Maar deze hebben boven overgelegd zodat we er weer snel bij kunnen. Hij was nog goed, dus weer terug geplaatst.

… help?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.