Stuurbekrachtiging vertraging van enkele seconden

Forumindex Forums Modellen Astra Stuurbekrachtiging vertraging van enkele seconden

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hoi iedereen!

Vandaag tweemaal opgemerkt dat mijn stuurbekrachtigingspomp pas enkele seconden na het starten begint te werken.

Valt dit onder normaal gedrag?
    Maw, zijn er nog mensen die dit ervaren hebben of die kunnen bevestigen dat dit best kan voorkomen?

Bedankt alvast!

Is een elektrische pomp, deze begint te werken op het moment dat de dynamo voldoende spanning levert. Op moment dat de dynamo onvoldoende spanning levert zal de stuurbekrachteging niet werken. Als het langer gaat duren voordat het werkt duid dit vaak op slechte accu of dynamo.

Krijg je geen waarschuwingslampje dan, als die onvoldoende spanning levert?

Ik heb vorige week nog de laadspanning op de batterij uitgemeten, kwam op 14,25 Volt.

Hoe kan ik de alternator uitmeten?

Los daarvan: kan het eventueel ook “normaal” gedrag zijn? Het is maar dat ik niet allerlei zaken ga liggen nakijken als het eigenlijk helemaal niets is :p.

Het is echt zeg maar, drie seconden na het starten van de motor dat de servopomp in actie schiet, als ik dan tijdens het starten aan het stuur draai, voel je hem echt pas werken na een drietal seconden en schiet het stuur ook pas dan “door” als jullie begrijpen wat ik hier allemaal lig te brabbelen;).

@Chris426 wrote:

Krijg je geen waarschuwingslampje dan, als die onvoldoende spanning levert?

Ik heb vorige week nog de laadspanning op de batterij uitgemeten, kwam op 14,25 Volt.

Hoe kan ik de alternator uitmeten?

Los daarvan: kan het eventueel ook “normaal” gedrag zijn? Het is maar dat ik niet allerlei zaken ga liggen nakijken als het eigenlijk helemaal niets is :p.

Het is echt zeg maar, drie seconden na het starten van de motor dat de servopomp in actie schiet, als ik dan tijdens het starten aan het stuur draai, voel je hem echt pas werken na een drietal seconden en schiet het stuur ook pas dan “door” als jullie begrijpen wat ik hier allemaal lig te brabbelen;).

Begrijp wat je bedoeld, merk met mijn astra ook, mijn andere G astra had het ook.

Dynamo en accu zijn bij mij goed.

Waar kan dat dan aan liggen volgens jou?

En mag ik er dan vanuit gaan dat het op zich niet zo heel veel kwaad kan?

Het is ook niet vervelend ofzo, je rijdt normaal gezien toch niet meteen de eerste drie seconden na het starten weg :p, maar het viel mij paar dagen geleden plots op…

Door dat hij elektrisch bediend wordt, duurt even voordat hij bediend wordt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.