Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stuurbekrachtiging maakt herrie
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2012 om 12:02 #17248317
De stuurbekrachtiging van onze auto maakt herrie. Het lijkt wel of hij jankt..
Het was eerst af en toe en toen steeds vaker. Als de auto warm was, werd het minder of was het weg. De laatste dagen deed hij het constant Hierdoor dachten wij aan olie. Na het peilen bleek er te weinig stuurbekrachtigingolie in te zitten. Olie erbij en het geluid was direct weg!!
De rest van de dag nergens last van gehad en ’s avonds was het er weer!! geen olievermindering of zoiets.
Als je druk op het stuur houd is het weg, en als je het stuur weer los laat hoor je het weer.
Iemand ervaring mee?? :)
7 mei 2012 om 16:52 #18015173Als je je eigen eerst even voorsteld, en verteld om wat voor type vectra het gaat.
Dan kan je ook beter geholpen worden.
+ dat het wel zo netjes is natuurlijk.Groeten,
Patrick8 mei 2012 om 08:51 #18015174Sorry, dat ben ik in alle hectiek inderdaad vergeten.. is niet zo netjes van me.
Ik ben Lex, Ik heb sinds een half jaar een Opel Vectra 1.9 TD uit 2005. Wij vinden voorral de lijnen die de auto heeft heel erg mooi en zijn ook erg tevreden over de auto.
We hebben er nog niets aan gehad verder. Alleen maar positieve punten. Ik heb gisteren wel de TIS cd besteld. Ik hoop er dan iets beter bij te kunnen, en te weten wat ik doe.
Alvast bedankt voor het meedenken.
8 mei 2012 om 09:27 #18015175Welkom mede vectra rijder :wors . En op foto’s zijn wij gek op :kewlpics
Stuurbekrachtiging gejank. Ik ken het geluid. Wat het precies is weet ik niet. Er zijn hier genoeg leden met kennis die jou wel kunnen helpen8 mei 2012 om 14:58 #18015176Wel grappig? dat lindajoey01 de zelfde vraag stelden op problemcar.
Was ook met een VEC 19D uit 2005.
;) ;) ;):jerry :jerry
8 mei 2012 om 16:30 #18015177ja die heeft mijn vrouw erop gezet.. je moet wat he…. :)
Ik weet nu alleen nog steeds niet waar ik het moet zoeken… er is niemand die weet wat het is…..Krijg morgen de TIS binnen als het goed is..
8 mei 2012 om 18:43 #18015178Ik heb het idee dat de pomp aan het caviteren is. Oftewel dat er nog lucht in het systeem zit.
Wat je kunt proberen is, om het stuur tegen de aanslag te trekken en even vast blijven houden.
Dan volledig de andere kant opsturen en hem daar ook weer even tegen de aanslag houden.
En dan nog eens je oliepeil controleren en zonodig weer bijvullen.
Wordt het dan minder, dan eventueel nog eens herhalen.Groeten,
Patrick8 mei 2012 om 18:53 #18015179hoi patrik,
ook ik dacht aan caviteren maar ook met meerdere keren heen en weer sturen en vast houden blijft het heftige trillen van de oliepot en daarmee het :swear geluid bestaan, ik ga langzaam denken aan een lagertje oid. ff de TIS dvd afwachten.gr lex
8 mei 2012 om 19:01 #18015180het zal een schottenpomp of een tandwielpomp zijn.
Maar dat zal je waarschijnlijk wel in TIS kunnen vinden idd.
Mocht het door cavitatie komen denk ik niet dat het een lagertje zal zijn.
Maar eerder beschadigde tandwielen of beschadigde/vastzittende schotjes zijn.Ben benieuwd naar wat het zal zijn.
Groeten,
Patrick -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.