Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Stuurbekrachtiging inbouwen Rekord E2 2.0e

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251577

    Mensen,

    Wie weet of het mogelijk is om stuurbekrachtiging in een Rekord te bouwen met de 2.0e motor? En wat daar allemaal voor nodig is?

    Grts,
    Aron

    #18058631

    Ja dat is mogelijk. Ik heb hier een complete set liggen. Mag je hebben voor € 200,- :thumb

    #18058632

    Hm, OK. Dank voor je vlotte reactie, maar moet even kijken of dat in de begroting past :hmmz
    Is dat veel werk trouwens? Heb weleens gehoord dat zo’n beetje de hele voorwielophanging er onder weg moet?

    #18058633

    Nee hoor. radiateur eruit is misschien wel makkelijk. Zelf heb ik niets verwijderd toen ik het heb gedaan..

    #18058634

    Die sets staan wel eens te koop voor 100,- Ik heb op het moment geen meer helaas.

    Zorg maar dat je alles erbij hebt, ook dat koppelstuk aan de stuurkolom, leidingen, de ring bij de oliefilter etc.

    De E heeft dit origineel gehad, dus misschien kijken bij sloopauto’s.

    #18058635

    Ik heb ze ook wel eens voor €95,- gezien :shock:

    #18058636

    ring bij de oliefilter ????

    heb ik nog nooit gezien

    #18058637

    Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
    Poulie met extra groef overnemen
    Pomp met steuntje en slangen overnemen
    Leidingen overnemen
    Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

    De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

    Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

    #18058638

    @GSE wrote:

    Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
    Poulie met extra groef overnemen
    Pomp met steuntje en slangen overnemen
    Leidingen overnemen
    Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

    De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

    Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

    ja de lengte is idd anders. de originele kolom kan je ook pakken. hier moet je alleen 9cm vanaf slijpen.

    en klaar is kees. :thumbup

    #18058639

    @bettus accu wrote:

    @GSE wrote:

    Ik heb ooit de handel van een Sennie A2 op een Rekord E1 gezet wat ik me zo voor de geest kan halen is:
    Poulie met extra groef overnemen
    Pomp met steuntje en slangen overnemen
    Leidingen overnemen
    Stuurhuis overnemen inclusief kolom (was wat met de stuurkolom lengte wat kan ik me niet meer precies herineren)

    De ombouw is goed te doen,en je radiateur moet der idd uit,anders krijg je de poulie niet verwisselt.

    Enkel kan ik me herinneren dat je flink vermogens verlies merkt bij die al trage 19N motor die toen in de rekord lag.

    ja de lengte is idd anders. de originele kolom kan je ook pakken. hier moet je alleen 9cm vanaf slijpen.

    en klaar is kees. :thumbup

    Wat voor drijfriem (lengte enzo) moet je hebben voor de stuurpomp? En de olie, is het soort dat in het handboekje staat nog te krijgen of kan er een ander soort in? Heb een setje opgehaald vanochtend, morgen inbouwen :)

    #18058640

    En dus de stuurhuizen wisselen en 9 cm van de ‘oude’ stuurpen afslijpen? Op opel4ever zag ik trouwens ook nog verschillende spoorstangen voor auto’s met en zonder stuurbekrachtiging, hoe zit dat dan?

    #18058641

    Óf iets meer werk en een elektrische van een corsa nemen.

    #18058642

    Een stuurhuis van een Mercedes W210 past ook met wat aanpassingen.

    Het asje wat je nodig hebt als verbinding tussen pomp en stuurkolom kun je ook van een Mercedes nemen van een R nog iets W251 dacht ik dat het was moet je met een dremel iets uitfrezen maar is goed te doen.

    Dan heb je alleen 2 slangen nodig 1 laat je maken bij een tractordealer in de buurt de andere is gewoon drukloze retour en dan gewoon pomp van CIH met stuurbekrachtiging nemen met poulie en V-snaar.

    Hoop voor je dat je wat vermogen hebt een trage motor merk je het heel goed dat je powersteering power zuipt.

    Ik heb het toen bij een E rekord derop gezet jaren terug maar zou het nu niet meer doen,haalt niet veel uit,als dat het meer zuipt en vermogen kost.

    #18058643

    Bedankt voor de reacties! Alleen zie ik het niet zitten om systemen uit een Corsa of Benz over te nemen, moet ik daar eerst weer achteraan enzo. Ik heb het spul voor een Rekord zo liggen en ga er zo mee bezig. Het enige wat ik nog moet weten is of ik nog een andere spoorstang moet hebben, wat voor drijfriem ik moet hebben en welke olie ik erin moet mikken. En als iemand een paar foto’s van zijn servospul zou kunnen posten zou ik dat ook heel fijn vinden, kan ik even checken of ik niet bijvoorbeeld de pomp op de kop heb gemonteerd :mrgreen:

    #18058644

    Als je een systeem van een rekord hebt, heb je ene pomp met een vuldop op. V-snaar is een kwestie van ff meten, die kun ej dan met de pomp op spanning brengen (kunnen ze bij de automaterialen zo nakijken, is gelijk aan die van senator/monza)

    Olie is gewoon ATF-D2 olie die je moet nemen.

    Wanneer je het stuurhuis wisselt, denk ik dat je de hulp pitmann arm ook komt te wisselen (mogelijk verschil in lengte) en het beste dan gaan voor een middelste stuurstang voor stuurbekrachtiging (is iets gebogen, ipv recht bij geen stuur bekrachtiging)

    #18058645

    Kijk aan, dat is de info die ik nodig had, bedankt! Wat de spoorstang betreft; de pitman arm van het servo-stuurhuis dus gewoon mee-overnemen en dan de huidige rechte spoorstang vervangen voor deze:

    Klopt dat?

    #18058646

    Zijn de bevestigingspunten niet gewoon hetzelfde? Hier nog een foto van een rechte voor niet-servo’s:

    Ik zie in de bevestigingspunten amper verschil, als de pitman bij servo langer is dan zou daar toch een verschil in moeten zitten? Misschien zie ik het gewoon verkeerd maar het lijkt hetzelfde. Gek :hmmz

    #18058647

    bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.

    #18058648

    @Freestyler wrote:

    bevestigingspunten zijn het zelfde, maar denk idd dat de pitman arm op de servo en de hulppitman arm ietsje langer zijn.

    Die is inderdaad iets langer. Maar als de bevestigingspunten hetzelfde zijn, wat voor zin heeft het dan om de spoorstang te wisselen? Hij moet dan ook gewoon op de oude, rechte passen

    #18058649

    omdat de pitmann armen links en rechts langer zijn, zal de stuurstang dus iets verder richting de motor komen. En vermoed dat de rechte dan het carter gaat raken. Vandaar de andere vorm.

    Gok ik zo even.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.