Stuurbekrachtiging in manta b?

Forumindex Forums Modellen Manta Stuurbekrachtiging in manta b?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253934

    Hallo allemaal! Ik ben aan het nadenken over 2 mogelijkheden voor de toekomst:

    -stuurbekrachtiging
    -v6 motor

    Als eerste de stuurbekrachtiging, hoe is dit te realiseren? En is het een beetje te realiseren?

    v6 motor: Pas voor op de latere termijn maar is wel leuk om wat uit te zoeken, wat zijn goede motoren met goede mogelijkheden die redelijk makkelijk in een manta B te gooien zijn? Ik zit nu een beetje info op te zoeken over de X30XE

    Ik hoor het graag! VEEL info plz!

    #18088433

    allebei al gedaan, gewoon Manta v6 googlen en je vind voorbeelden genoeg.
    Stuurbekrachtiging kan je elektrisch maken. Elektrische stuurbekrachtiging van een corsa word
    over’t algemeen gebruikt. Als’t kan van een rechtsgestuurde, dan heb je geen problemen met de
    zekeringskast (die zit in de weg daar de servo-motor van een linksgestuurde corsa net daar hangt).
    Maar er zijn firma’s die je een kant-klare set aanbieden,bv:
    http://www.ezpowersteering.nl/3/Home.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    het kostprijsje zal dan wel hoger zijn dan zelfbouw.
    Met m’n rugprobleem denk ik er ook aan om zoiets te maken voor m’n “B”.

    #18088434

    Ik had op 1 van mijn manta’s vroeger de stuurbekrachteging van een ford mustang type 3,stuurde superlicht.maar op een manta hoord dat niet thuis vind ik ,net als electrische ramen en die shit .
    nostalgie moet blijven zoals het is zonder al die meuk erop :jerry

    #18088435

    Onzin.

    #18088436

    amen :wors :wors

    #18088437

    Ja nouja, dat dat er niet in thuis komt is persoonlijk, ik kan begrijpen dat je het nostalgisch wil houden, maar ik hecht daar niet de meeste waarde aan met parkeren e.d is het simpelweg gewoon handiger naar mijn mening.

    En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?

    #18088438

    Graag effe je topictitel wat informatiever maken, dat is wat gemakkelijker zoeken voor mensen die informatie in dit topic zoeken.

    #18088439

    true

    #18088440

    weet alleen niet hoe ik dat doe

    #18088441

    @joelvereycken wrote:

    En hoe zit het met montage? Moet het hele stuurhuis vervangen? Of is het een kwestie van een kastje monteren oid?

    Stuurhuis wordt vervangen: vanaf de kruiskoppeling tot aan het stuur, daar gebruik je deels het oude stuurhuis weer voor om de bekrachtiging er tussen te bouwen, de stuurkastjes komen er weer los bij, dit hangt van een Corsa B of C systeem af, ook de hoeveelheid werk hangt daarvan af, de Corsa-B is gemakkelijker en kleiner qua formaat, de kastjes zijn weer wat groter van het B-type.

    Ook qua electronica kan je het jezelf erg moeilijk maken, maar ook weer erg makkelijk, speedsenor hoeft niet, je kan niks doen of een potmeter erop aan sluiten, de rest van de bekrachtiging doet het kastje wel en de motor.

    Stelt weinig voor, via Google vindt je al erg veel, ook fotos.

    #18088442

    @joel

    topictitel aanpassen kan via knop edit, rechtsonder je eerste post
    ;)

    en zoals de rest van de reacties al luid…
    het is beide best te doen. mits het maar een paar knaken kosten mag.

    :thumbup

    #18088443

    Bedankt voor de reacties!
    Ik kwam een tijd terug dit tegen: http://www.biesheuvel.nl/store/product/2054/manta_gte” onclick=”window.open(this.href);return false; kan iemand mij vertellen of dit iets leuks is? en hoe het een beetje werkt enzo?

    #18088444

    Ik zou ook voor electrisch van corsa B gaan, alleen……….waarom, en dan heb ik het niet over nostalgie(met mijn c20xe :angel )

    Ik heb weliswaar een c-kadett, maar ik vind het niet zwaar sturen, en de gemiddelde manta ook niet, zelfs met kort stuurhuis.

    #18088445

    Enig minpuntje (persoonlijke mening) is dat het minder direct blijft. Oftewel je het eigenlijk moet combineren met een kort stuurhuis, alhoewel dat misschien weer net iets te direct en ook gevoelig wordt.
    Ben wel van mening dat het bij een 6cilinder (ook de V6) echt wel een genot is, en eigenlijk niet meer zonder wil.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.