Stuurbekrachtiging foutcode

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Stuurbekrachtiging foutcode

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256166

    Beste forummers,

    Vandaag deed mijn stuurbekrachtiging het even niet. Het foutlampje ging branden.
    Vervolgens uitlezen met OPCOM en tot mijn grote verbazing zie ik dat er een flink aantal foutcodes zijn bijgekomen in de lijst :vertag
    Auto afgezet, opnieuw gestart, en toen deed de stuurbekrachtiging het weer en het foutlampje was ook weg.

    Wat me opvalt is dat de lijst van foto 1 ook groter is geworden, bij mijn weten waren het minder modules (ook met nul foutcodes) toen ik 2 maanden geleden uitlas…..

    Bij mijn weten zijn de nieuwe foutcodes die er bijgekomen zijn (foto2):

    U2111-00 CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)

    P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)

    U2103-70 CAN-Bus knooppunt geen communicatie

    P1565-71 Functiestoring interface cruise control

    U2105-00 CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)

    U2105-71 CAN-Bus ECM-bericht, niet in nominaal bereik

    U2139-00 CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)

    C0781-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsvoor

    C0783-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsachter

    U2111-7F CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)

    Ik weet eigenlijk geen raad nu.
    Ineens al deze foutcodes erbij.
    Het foutlampje van de stuurbekrachtiging brand niet meer, ik heb al 2 x 35 km met de auto gereden.

    Wie kan mij helpen/tips geven over wat er aan de hand kan zijn?
    Ik heb al het een en ander gezocht op het forum en op internet en ik heb daar gelezen dan de CIM kapot kan zijn of iets met de ABS stekker of hydraulische oliepeil of dynamo……..?

    Cruise control werkt gewoon
    Airbag storing heb ik al 2 maanden.
    Er zit nog wel olie in het reservoir voor de stuurbekrachtiging, alleen staat er op dit tankje geen max of min volgens mij (heb ik niet kunnen zien op het tankje)

    Alvast bedankt,
    Evert.

    #18116212

    Resetten en kijken wat er terugkomt.

    dat is het 1e..

    Willem

    #18116213

    OK Willem dank je voor je reactie.
    Ik ga morgen even alle foutcodes wissen!

    Trouwens ik moet wel zeggen dat de dop van het hydraulische olietankje helemaal los zat. Zit wel lekker verstopt dat tankje.
    Kwam ik dus bij toeval achter, toen ik ging proberen het peil te bepalen.
    Moet die dop trouwens een peildop voorstellen?:
    Want als dat zo is dan is het niveau te laag, er komt net geen olie op het peilstokje

    #18116214

    Yep da’s een peilstokje volgens mij.
    Ik zou ook ff met de opcom er aan gaan rijden met je vec. Dan na 10 minuutjes rijden op de parkeerplaats ff stoppen en contact niet uitzetten maar de foutcodes wissen en dan weer gaan rijden en daarna stoppen contact uit en weer aan en dus motor starten en dan weer de foutcodes uitlezen. Zou mij niks verbazen als 2 derde van de meldingen dan weg is en weg blijft. Bijvoorbeeld de melding dat ie geen communicatie heeft met de ecu motorstuurapparaat etc. Denk gewoon dat de High can nog een beetje in de war is door de koude :afro

    Succes er mee en groet jraaf.

    #18116215

    Dank jullie wel Willem en Jurgen voor de tips.
    Heb net de adviezen opgevolgd en er zijn nog drie foutcodes die blijven:

    P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)

    B0670-00 circuit contr. lampje airbag, storing (staat twee keer in het foutcode overzicht)

    airbaglampje brand ook inderdaad. Tijdens het rijden niet.

    De eerste foutcode zit onder de module motormanagement.

    #18116216

    Verder geen Codes van de Airbag??
    dan heb je kans dat de Tellermodule niet helemaal fris meer is.

    Willem

    #18116217

    Nee verder geen storing, dit heb ik net nog uitgelezen:
    Verder heb ik mijn tellerpaneel/instrumentenpaneel nooit gedemonteerd.
    Want jij denk dat het daarmee te maken heeft Willem?

    Rechts staat bij
    nr 1 ECM
    nr.2 IPC
    nr.3 Airbag SDM

    Enig idee waar die afkortingen voor staan?

    #18116218

    Kan het zijn dat de stuurbekrachtiging het even niet deed vanwege een laag peil?
    Of moet ik dan een ander type foutcode krijgen van de stuurbekrachtiging als dit het geval is?
    Ik lees hier namelijk dat er verschillende typen zijn, waaronder ook een systeem zonder niveausensor waarbij de pomp via een noodloopschakeling buiten werking wordt gesteld bij te laag peil.

    http://www.starting4u.com/files/d622e515eb92e4de.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Volgens mij heb ik type 1 van onderstaande afbeelding:

    Je kunt dus geen max. of min. aflezen, er staat alleen TRW op het tankje volgens mij.

    #18116219

    klopt die hebben wij! #1

    #18116220

    Ik heb het gevonden in de So wird’s gemacht:

    Ik moet dus gaan bijvullen.

    #18116221

    Topic is al een dik jaar oud, ik heb nu zelf problemen met de stuurbekrachtiging…

    bij koude start nooit geen problemen echter als ik een poos gereden heb dan gaat de lampbranden en valt de stuurbekr. uit (dan moet je een partij trekken aan het stuur pfffff) als ik de motor laat afkoelen een 15min doet die het gewoon weer…. kan dit ook te maken hebben met oliepeil ?

    mvg Martijn

    #18116222

    @martijnlentjes wrote:

    Topic is al een dik jaar oud, ik heb nu zelf problemen met de stuurbekrachtiging…

    bij koude start nooit geen problemen echter als ik een poos gereden heb dan gaat de lampbranden en valt de stuurbekr. uit (dan moet je een partij trekken aan het stuur pfffff) als ik de motor laat afkoelen een 15min doet die het gewoon weer…. kan dit ook te maken hebben met oliepeil ?

    mvg Martijn

    Yep, controleren en uitlezen en resetten.
    Ik heb recent mijn stuurbekrachtiging olie laten vervangen. Was wel nodig. Ze was pik en pik zwart en vol met klontjes……
    Overigens had ik nog geen ‘storing’ daar het niveau nog prima was.

    Groet jraaf

    #18116223

    het is uitgelezen maar het leek er op dat het met een piekspanning te maken heeft… het is gereset hopen dat het weg blijft, ik wil sowieso de olie vervangen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.