stuurbekrachtiging e kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett stuurbekrachtiging e kadett

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    jopiejo
    Lid

ik heb een e kadett 1.4i waar nu geen st.bekr. op zit .
    kan een mooi compleet setje kopen , dus met alle leidingen stuurhuis , pomp enz .
    alleen is deze van een 16v , zou dit gewoon passen op de mijne of moet ik er echt 1 hebben voor een 8v .

asconahobbyist
    Deelnemer

volgens mij past dat niet,1.4i is een smal block en 2.0 16V een big block,pomp gaat niet passen.
    Denk dat je hem van een 1.6i moet hebben,anders van een Astra F 1.4i

Vinci
    Deelnemer

No go, ben ook al voor iemand aan het kijken… De pomp ophangen zie ik nog niet als het grootste probleem, maar een beetje betaalbaar aan een passende dubbele V-snaar poelie komen is best lastig….

jblfreak
    Deelnemer

jep van een gsi past niet

je kan kijken op een sloop van een kadett 1,6 cabrio of misschien astra F

maar astra heeft denk ik meer multie riem

t kan wel met multiriem maar dan moet je ff gaan bouwen :p

het is mogelijk het op een 1,4 te krijgen maar kan lastig worden

jopiejo
    Lid

oke dat is jammer denk als het in 1 keer past is dat lekker , maar als ik nou de set koop en een andrere pomp erbij koop gaat dat dan wel passen of moet ik dan nog alles aanpassen zoals v-snaar leidingen en het stuurhuis is deze wel hetzelfde als van een 1.4i of zit daar ook weer verschil in

asconahobbyist
    Deelnemer

stuurhuis is hetzelfde,leidingen zullen anders zijn,wanr de pomp zit bijn een 2.0 gemonteerd aan de voorzijde onderaan het blok,bij een 1.6i zit ie zeg maar aan de kopkant van het blok tussen de distributie in.

jblfreak
    Deelnemer

k zou er een 2.0 in hangen haha

er zijn mogelijkheden natuurlijk zoals ombouwen van een astra

evt van een corsa B maar dan zit je met motorsteunen

jopiejo
    Lid

[rquote=1857787&tid=141755&author=asconahobbyist]stuurhuis is hetzelfde,leidingen zullen anders zijn,wanr de pomp zit bijn een 2.0 gemonteerd aan de voorzijde onderaan het blok,bij een 1.6i zit ie zeg maar aan de kopkant van het blok tussen de distributie in.[/rquote]

oke dus het mooiste is om een hele set van een 1.6 op de kop zien te tikken , dan kan ie er zo in zonder aanpassingen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.