stuurbekrachtiging Ascona B

Forumindex Forums Modellen Ascona stuurbekrachtiging Ascona B

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Is het eigenlijk mogelijk om stuurbekrachtiging op een Ascona B te maken, Heeft iemand dit ooit gedaan?
    Een stuurhuis, stuurpomp en reservoir zijn voldoende maar van welk merk en type heb je dan nodig?
    Iemand ideeën?
    Als dit mogelijk is denk ik erom om dit te monteren.

Gr Twan.

Degenen die rally rijden gebruiken bijna allemaal een stuurkolom van een corsa B.
    Omdat hier een elektrische motor in zit welke de servobekrachtiging op zich neemt.
    Best neem je de topic van RacesconaB204 eens door. Hierin staat uitgelegd over het hoe en wat er moet gebeuren.
    viewtopic.php?f=11&t=117147
    Best een beetje tijd voor uittrekken want hij is al vele jaren, met resultaat, aan het aanpassen aan zen ascona.

ik heb in mijne kadett ene van EZ powersteering
    werkt perfect en is regelbaar :D

Nooit last van gehad dat die Opels zwaar stuurden.
    Een tijdje in de krachthonk en minder frietjes eten wil ook helpen? ;) king: :agent

:jerry :kewlpics :thumb

Hmmm ik had er n.kort stuurhuis inzitten
    Daar had voor parkeerwerk wel n bekrachtiging op gekund..

Maar als.t spul eenmaal beetje op snelheid was
    Had ik t daar zelfs niet bij nodig….

haha, als je een commodore A hebt met een 225 band vooraan en je moet aan dat stuur sleuren vanuit stilstand
    dan weet je wel wat de waarde van een stuurbekrachtiging is :swear

Had onder m.n manta met kort stuurhuis
    Ook 225 voor en 285 achter……..

Verder is een stuurhuis van een commodore
    Niet te vergelijken met een b ascona.

en het gewicht op de vooras waarschijnlijk ook nie… :hmmz

Punt voor jou ;) :thumb

Anyway ik ken best een aantal
    Die stuurbekrachtiging hadden gebouwd
    Op n b manta / b ascona
    De meeste hebben t er al weer af….. ;)

Voor wie t toch wil doorzetten
    Dan kom je t.mooiste uit met n bekrachtiging
    Van een engelse b corsa…

Of aftermarket set maar dan ben je wel fink meer geld kwijt….

Ik hoor voornamelijk goede verhalen over de ombouw naar Corsa stuurbekrachtiging. Ben wel benieuwd wat er zo tegenvalt. Want met de juiste electronica kan je hem prima instellen.

Ik ben nu zeer tevreden over de Corsa-B stuurbekrachtiging (van een Engelse rechts-gestuurde). In begin in combinatie met een kort stuurhuis, samen met 240 brede slicks werkte niet. De elektrische stuurbekrachtiging raakt dan vaak overbelast.. Met een origineel stuurhuis gaat het prima. Houd wel rekening met stroomopnames tot 50Amp.

Ik zou niet weer terug willen.
    Of het ook echt ‘nodig’ is hangt af van de setup van de auto en wat je er mee wilt doen.
    Vergelijk het met het wisselen van een accu. Wanneer je dit 1 keer per 5 jaar doet, geen probleem, maar ga er de avondvierdaagse maar eens mee lopen dan wordt ie wel zwaar. Zonder stuurbekrachtiging kreeg ik in ieder geval schouder blessures bij een track-day op de Nordschleife en nu niet meer :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.