Stuurbekrachteging kapot?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Stuurbekrachteging kapot?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247252

    Hallo

    Ik heb 2maal gehad dat mijn stuurbekrachtiging het niet meer deed

    Eerste keer was bij inparkeren. Toen ik nogmaals terug wou steken was stuurbekrachtiging uitgevallen. Na auto opnieuw starten deed hij het weer.
    2de keer was na stilstaan voor stoplichr. Bij wegrijden geen stuurbekrachtiging na een paar meter rijden deed hij het weer.

    Is deze kapot of kan het zijn dat hij te weinig stroom krijgt?
    Ik heb recentelijk lpg in laten bouwen. Kan het daar iets mee te maken hebben?

    Gr

    #18001898

    Lpg zal er niets mee te maken hebben.
    Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.

    Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.

    ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.

    #18001897

    @Fearless wrote:

    Lpg zal er niets mee te maken hebben.
    Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.

    Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.

    ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.

    Waar zit die bedrading onder ongeveer?

    #18001896

    hadden we hier ook..

    accu defect.
    ( de startproblemen kwamen pas een paar dagen later, ik dat ding op de brug.. zoeken zoeken…
    volgende dag beld vrouw… auto doet niks meer, cv wil ook niet. ikke zeg.. haal die nieuwe accu :P en tadaa.. opgelost die probleem)

    #18001895

    Op de pomp zelf. Dikke kabels, niet te missen. Eerst zeker zijn van je dynamo en accu dan de rest checken

    #18001894

    @Fearless wrote:

    Lpg zal er niets mee te maken hebben.
    Controleer eerst of de dynamo wel genoeg leverd. 14.4V max.

    Als die al te weinig levert dan werkt je stuurbekrachtiger al niet, plus dat je je accu leeg gaat trekken.

    ALs dat in orde is dan kun je de bedrading onderop controleren, die stekkers rotten weg waardoor het systeem uitvalt.

    heb de dynamo doorgemete (spanning op accuklemmen met stationair draaiende motor)
    deze geeft 14v aan. is dit voldoende ?
    hoe kan ik de accu meten ?

    gr

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.