Stuur blijft trillen ook na balanceren

Forumindex Forums Modellen Astra Stuur blijft trillen ook na balanceren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247908

    Afgelopen zomer heb ik mijn astra g aangeschaft, het stuur trilde bij >120kmh en wordt erger naarmate je sneller rijdt.
    Dus meteen naar bandenhandelaar en wielen laten balanceren, het triller werd minder maar was niet weg.

    Ik heb vervolgens gewacht met verder zoeken omdat ik wou kijken hoe het zou gaan als ik mijn winterbanden onder de auto had liggen. Met de winterbanden ging alles prima 180kmh zonder een vervelende trilling.

    Enkele weken geleden weer de zomerwielen erop en ja hoor irritante trillen was er weer.
    Het moet dus een balanceringsprobleem zijn, echter de bandenspecialist zegt dat de wielen goed gebalanceerd zijn, ze hebben ze getest. Volgens hem ligt het aan de banden, pirelli p6000 uit 2002.

    Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon geen antwoord vinden.
    Zou het echt aan de banden kunnen liggen.
    Ow ja er is 1 velg die een heel klein beetje krom is, maar volgens de bandenspecialist is dit minimaal en kan t niet daaraan liggen.

    #18009995

    de velg die krom is, had ik sowieso achterom gelegd(denk dat de bandenboer dat ook geadviseerd heeft).

    zou heel goed aan de banden kunnen liggen. geen vlakke stukken op de band? banden wel goed op spanning? hoogteslag in de band?

    #18009996

    Centreerringen aanwezig? Goeie wielbouten? conisch of bolkonisch.

    #18009997

    Originele sport wielen 16 inch 5x2spaaks, met originele wielbouten originele bandenmaat met de juiste spanning.
    Geen centreerringen of andere gekke dingen
    Wat vlakke stukken betreft, geen idee hoe zie je dit?

    #18009998

    @vla007 wrote:

    Originele sport wielen 16 inch 5x2spaaks, met originele wielbouten originele bandenmaat met de juiste spanning.
    Geen centreerringen of andere gekke dingen
    Wat vlakke stukken betreft, geen idee hoe zie je dit?

    even met de platte hand over het loopvlak van de band voelen, dan merk je het gauw genoeg. je weet zeker dat je geen hoogteslag in je band hebt?

    #18009999

    Dit heb ik zelf ook eens gehad, precies zo als jij het hier omschrijft.
    Het bleek bij mij dat er inderdaad een vlak stuk op de banden was.

    Er is dus een keer echt een gigantische noodstop gemaakt waarbij alle 4 de wielen stil stonden en de auto door gleed waardoor er dus een laagje rubber op 1 plek weg geschaafd was, daardoor hoorde je hem steeds tikken en trilde de auto.
    Dat werden dus 4 nieuwe banden..

    Ik ben er zelf achter gekomen door de wielen op een vlak stuk grond rechtop te zetten, en langzaam laten rollen..
    Toen hij meer weerstand kreeg en je hem (met het gevoel van..) over een bultje moest duwen ging ik daar eens kijken, ik zag dat er een heel klein laagje van de band gesleten was.

    De bandenboer heeft de banden toen met zo’n meetdingetje nagemeten (met draaiende wielen) en hij vertelde mij dus ook dat de banden niet rond meer waren.

    Hoop niet voor je dat dit het geval is..

    #18010000

    @some1_eddy wrote:

    Dit heb ik zelf ook eens gehad, precies zo als jij het hier omschrijft.
    Het bleek bij mij dat er inderdaad een vlak stuk op de banden was.

    Er is dus een keer echt een gigantische noodstop gemaakt waarbij alle 4 de wielen stil stonden en de auto door gleed waardoor er dus een laagje rubber op 1 plek weg geschaafd was, daardoor hoorde je hem steeds tikken en trilde de auto.
    Dat werden dus 4 nieuwe banden..

    Ik ben er zelf achter gekomen door de wielen op een vlak stuk grond rechtop te zetten, en langzaam laten rollen..
    Toen hij meer weerstand kreeg en je hem (met het gevoel van..) over een bultje moest duwen ging ik daar eens kijken, ik zag dat er een heel klein laagje van de band gesleten was.

    De bandenboer heeft de banden toen met zo’n meetdingetje nagemeten (met draaiende wielen) en hij vertelde mij dus ook dat de banden niet rond meer waren.

    Hoop niet voor je dat dit het geval is..

    zou mooi zijn als dit het probleem is, dan weet je in elk geval wat er loos is. doet alleen altijd ff zeer in de portemonnee :jerry

    #18010001

    Morgen ga ik de auto even op de brug zetten en naar hoogteslag en platte stukken zoeken.
    Als er nieuwe banden op moeten dan is dat inderdaad zuur, maar dat trillen wordt ik echt niet goed van.
    Mijn astra is verder helemaal top en dit is gewoon erg vervelend, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat deze onbalans fijn is voor het onderstel.

    #18010002

    opnieuw balanceren, sommige bandenboeren doen met balanceren een beetje laks..

    #18010003

    @Fearless wrote:

    opnieuw balanceren, sommige bandenboeren doen met balanceren een beetje laks..

    daar heb ik jammer genoeg ook ervaring mee

    #18010004

    Zoals gezegd morgen eerst de auto op de brug en dan ga ik maar voor de zekerheid naar een andere bandenboer voor een second opinion.
    Ik hou jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe.

    #18010005

    Ik zou bij het balanceren er even bij blijven dat doe ik wel altijd dan kan je zelf ook zien of betbalanceren goed gedaan

    Sent from my HTC Sensation using Tapatalk

    #18010006

    een 10 jaar oude band ?

    zijn je naven goed schoon ?

    #18010007

    Ja de banden zijn inderdaad oud, daarom heb ik het ook vermeld.
    Het zou best iets daarmee te maken kunnen hebben.
    Wat bedoel je precies met schone naven?

    #18010008

    Probeer ze eens te laten balanceren bij een bandenboer die zo’n ding met een laser heeft, daarmee lukt het vaak het beste.

    #18010009

    banden van 2002 ???ik zou dan zeker voor 2 niewe banden laten monteren dan is meteen je probleem ook opgelost ,het knappe weer komt aan je rijd is wat vlotter en dan met 10 jaar oude banden achh het mag toch wel wat kosten …kijkm is op http://www.autobandenmarkt” onclick=”window.open(this.href);return false; en koop een paar Bridstone,s of Michelins en vergeet die Pirelli,s die hebben zeker voor wel vaker plate kanten of vreten /cuppen erg..

    LET OP IK ZEG NIET DAT PiRELLI EEN SLECHTE BAND IS maar op een G Astra en dan voor is dit geen succes .

    wil je een fijne stille band kijk of ze de Sunny hebben in jou maat bij autobanden markt ,ik zet ze er in mijn werk veel Opels op.
    waarom , hij ziet stoer uit ,,,kost niet veel ,, is mooi stil en heeft weinig lood nodig ,,belangrijk HIJ HEEFT EEN M+S CODE dus je mag er in de winter in Duitsland en Oostenrijk mee rijden .LEES DE CODERINGEN OP DE WEBSITE AUTOBANDENMARKT(DELTICOM HANOVER)

    ik heb ze hier op 2 opel sintra,s zitten nu na 27.000km de voor naar achter gedaan ik denk dat ik de 40.000 met dit zet ga halen kosta plaatje voor de Sintra 205-65-15 200€ rond om
    en dat is zeker niet duur.

    Bert

    #18010010

    Zowel Michelin Pirelli en Bridstone enz. hebben ook banden die cuppen enz. Ligt vooral aan de prijsklassen van de band. In veel gevallen. Ik rijd zomer altijd pirellis en winter altijd michelin en met bijde nooit problemen. Trillingen kan ook komen door te lang rondrijden met verkeerde bandenspaning. Ongeacht of die later wel goed is.

    #18010011

    persoonlijk zou ik die OUDE banden eraf gooien.. pirelli p6000 p7 staan er om bekent.. (dunlop ook) worden snel hard..
    ik werk bij een banden boer.. :thumbup :thumbup :wors continental.. :jerry :jerry :jerry

    eigenmerk van kwikfit..’apollo’ is vredestein. :hmmz . :thumb goedkoop en goed

    #18010012

    Op wat voor velgen staan de winterbanden?
    Ik had hetzelfde probleem, winterbanden voelden goed, zomerbanden trilden boven de 130kmh. Ik heb toen nieuwe zomerbanden laten monteren en het probleem bleef. (Het waren zowiezo crap-China banden dus ze moesten er toch af) Toen heeft mijn garage de riemschijven (en uiteraard de blokjes) vervangen en was ’t weg. Er zat een onbalans in de schijven die je alleen met het lichtere lichtmetaal voelde en niet met het staal van de winterbanden.

    #18010013

    Onbalans in de schijven zou je toch ook moeten merken met remmen of niet?
    De winterwielen zijn inderdaad van staal.
    Het is echt vervelend dat het zo veel dingen kunnen zijn pff
    Vandaag geen tijd gehad om te auto op de brug te rijden ik ga morgen eerst hoogteslag en vlakke stukken controleren.

    #18010014

    Trillende schijven (dus van links naar rechts) voel je inderdaad goed met remmen. Hoogteslag in je schijven niet echt.

    Hoe schijven uit balans kunnen raken, geen idee, maar het kan….

    #18010015

    @GooneyBird wrote:

    Trillende schijven (dus van links naar rechts) voel je inderdaad goed met remmen. Hoogteslag in je schijven niet echt.

    Hoe schijven uit balans kunnen raken, geen idee, maar het kan….

    Als je schijven een keer loei heet zijn geweest bij een noodstop. en je houd je poot op de rem dan koelt de schijf volgens mij niet gelijkmatig af waardoor de schijf krom trekt. meende dat het zoiets was

    #18010016

    of met warme schijven door een grote plas water rijden, dan krijg je het ook.
    of als de schijven te dun zijn ;)

    als het niet aan je banden/velgen ligt kun je eens kijken of je ergens speling hebt.
    stuurkogel o.i.d bijvoorbeeld :thumb

    #18010017

    Even je voor- en achterwielen omwisselen, dan weet je of het aan je velg ligt. Een kromme velg merk je wel degelijk, hoe klein de kromming ook is. Zeker bij hoge snelheden.

    #18010018

    ligt net wat bert al zegt aan je banden gooi die pirelli banden er af en monteer goede banden.
    Vooral als de banden al tien jaar zijn.
    Bij carravans ed is er een maximum leeftijd van 7 jaarwat de verzekering afdwingt, dat is niet zonder reden. banden drogen uit , en er is verhoogde kans op canvas breuk. wat weer kan lijden in klap banden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.