streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 24 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17369717

    De laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.

    Levert die nog meer of was het een particulier?

    #17369718

    Geen idee of ze meer hebben, moesten er iig naar zoeken om het setje compleet te maken.

    #17369719

    Origineel gepost door henk 400rr
    De laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.

    Zit ik ook al aan te denken

    #17369720

    guido je bent weer goed bezig, heb helaas niks meer kunnen vinden van de afstelgegevens die je me vroeg, zondag as. is de verhuizing / omruil van ….. dan is het zover. ik bel je wel als het zover is. :hmmz

    chris

    #17369721

    is ok Chris, heb de gegevens ook inmiddels hier op forum kunnen krijgen.
    Heb er niet meer aan gedacht je te informeren

    Ja enne.. ik ben benieuwd naar die omruil :thumbup

    #17369722

    Bij opel classic parts op ebay zijn ze nog wel te krijgen volgens mij. De laatste keer heb ik wat shims van een cola blikje geknipt. Toen had ik precies genoeg.

    #17369723

    kan ook, en dan goed glad afbramen. Ik heb eens een vulringetje op maat moeten maken.
    Dat kan enigzins op een vlakke ondergrond en een wetsteen. T’is veel werk maar
    gaat wel.

    #17369724

    Had je geen type 1 as? Kwam dit nog tegen in verband met die “gouden” steekaslagers.

    klikkenmaar

    #17369725

    Type 1 as is met borgringen op de steekas in het differentieel?

    #17369726

    Ja, deze heeft de beruchte rollagers met losse oliekeerring. De steekas draait direct in het lager. Te herkennen aan de ventilatie van de as en de posities van de steekasbouten.

    #17369727

    Oly, type 1 as heb ik toch inmiddels door de A Manta as vervangen, wat een
    betere optie is. Borging van steekassen met “C” clips bij die GT assen is niks waard in mijn geval.
    Bovendien gaat het ook niet met inbouwen van mijn sperdiff. Gt heeft een standaard “open” diff.
    waar je de C clips of ring plaatst op de steekas einden. (binnenin) dit gaat met een dicht differentieel
    niet zoals het ATB sper is uitgevoerd.

    #17369728

    Had ik niet aan gedacht dat dichte differentieel.
    Kun je binnenkort al eens testrijden?

    #17369729

    Kobelko,

    kun je de foto van je schokbrekerbevestiging aan de as nog eens weer plaatsen? Ik ben bezig met m’n C-Kadett as en moet dus ook de bevestiging veranderen.

    Ben erg nieuwsgierig hoe je veranderde ophanging rijdt. In ieder geval prachtig gemaakt!

    Henk.

    #17369730

    hoi Henk, ik ben een tijdje niet meer met mijn topic bezig geweest.
    Maar ik kan geen fotos meer uploaden want ik kom voorlopig niet op
    de webspace van tiscali ingelogd. :hmmz
    stuur anders je Em via u2u, dan zend ik de foto via deze weg.

    :vertag
    Dit topic zal de komende tijd niet geupdate worden, daar ik te weinig tijd heb,
    door teveel andere dingen, zoals de woning vooral. Die moet dit jaar
    een opknapbeurt krijgen.

    Ook verloopt het werk aan de auto stroef. Twee stappen vooruitgang en
    weer een stap terug. Dat gaat je op den duur ook ergeren. Dus ik laat dit even
    staan, en maak eerst eens de belangrijkere zaken af.

    De wagen word uiteindelijk hoe dan ook af gebouwd en getest, alleen
    zal dit niet snel gebeuren helaas.

    #17369731

    origineel gepost door kobelko
    hoi Henk, ik ben een tijdje niet meer met mijn topic bezig geweest.
    Maar ik kan geen fotos meer uploaden want ik kom voorlopig niet op
    de webspace van tiscali ingelogd. :hmmz
    stuur anders je Em via u2u, dan zend ik de foto via deze weg.

    :vertag
    Dit topic zal de komende tijd niet geupdate worden, daar ik te weinig tijd heb,
    door teveel andere dingen, zoals de woning vooral. Die moet dit jaar
    een opknapbeurt krijgen.

    Ook verloopt het werk aan de auto stroef. Twee stappen vooruitgang en
    weer een stap terug. Dat gaat je op den duur ook ergeren. Dus ik laat dit even
    staan, en maak eerst eens de belangrijkere zaken af.

    De wagen word uiteindelijk hoe dan ook af gebouwd en getest, alleen
    zal dit niet snel gebeuren helaas.

    Guido, daar hebben we gisteravond lang en breed over gepraat, ik kom nog wel aanwippen. sterkte alvast.:thumbup

    Chris

    #17369732

    je hebt u2u

    #17369733

    ik heb niets ontvangen ??

    #17369734

    Nu wel, u2u werkte blijkbaar niet.

    #17369735

    He goed bezig:thumbup

    #17369736

    t’is geen update mensen, maar zoals eerder gezegd heb ik nu even andere dingen
    te doen. Binnenkort word het dak van mijn garage vernieuwd, ik ga t.z.t eens goed
    uit dokteren om een degelijk stuk speciaal gereedschap te maken. Ik kan die dure
    gereedschappen in de handel niet betalen, en lenen word lastig. Bovendien hou ik daar
    niet zo van.
    Het blijft dus een tijdje stil rondom deze auto helaas. :sleeping

    #17369737

    Wat voor een gereedschap heb je nodig dan?

    #17369738

    trekker voor schouderlagers van diff. en een trekker voor steekas lagers.

    #17369739

    Aangezien mijn topic inmmiddels op pag. 5 was gezakt, laat ik even wat horen
    wat er gebeurt is… niets. Ik heb momenteel weinig tijd, veel werken enz. Ik heb
    pas mijn garage dak gemaakt gekregen, en moet nog wat knutselen om een
    gaskachel aan te sluiten. Verder heb ik wat C45 staal gehaald, om de “vingers”
    van een lager-trekker te maken. Zoals eerder vermeld, bleek de “backlash”
    buiten de tolerantie te zijn na inbouwen met de nieuwe lagers. Dus weer
    opnieuw afstellen.

    Intussen heb ik wel eindelijk een T.I.G las apparaat op de kop kunnen tikken, via
    mijn werkgever. We hebben zelf ook zo een in gebruik in de werkplaats en het
    last prima. Binnenkort nog lasdraad, een 10ltr. fles Argon en formeergas
    huren ook via het werk. Het schijnt dan voordeliger te zijn als eigendoms flessen
    die dan 250! euro per stuk kosten. Waanzin. :cry

    Nu kan ik wel in toekomst in en uitlaat RVS pruitstukken “professioneel” :D gaan
    maken. De rolkooi e.v. uit chro-moly maken enz.

    Al ben ik er straks 60, oltimers sneller maken zit in’t bloed.

    groet, KB

    #17369740

    succes met je andere dingen, en we wachten gewoon af naar meer.

    groeten.

    #17369741

    Ondertussen probeer ik ook nog een 3D modell te tekenen van
    een B Kadett. Of het gaat lukken en ik het af krijg weet ik niet, met 3D heb
    ik nog weinig ervaring, maar het lukt aardig vind ik.
    Bedoeling is om motor, ophanging en wat nog meer allemaal te maken.

    Dit model word gemaakt in Anim8tor,

    vrij voor gebruik.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.