Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stotterende opel astra F 1.6 uit 1997
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2011 om 16:26 #17233390
Wie oh wie heeft tips
Mijn vrouw rijdt ongeveer 7500 km per jaar in een opel astra F 1.6 uit 1997. Veelal zonder problemen, maar de laatste tijd stottert hij als je wilt starten alsmede dat het na enkele minuten vaak ophoudt met stotteren en inhouden en hij weer gewoon rijdt. Ik ben a technisch, maar de APK en grote beurt komt eraan en ik wil de garage gericht vragen naar……. te kijken.
Nu belde ze net van haar werk dat ze er maar net geraakte omdat hij tijdens het rijden inhield en vaker stotterde als eerst. Wie oh wie heeft tips. Ik wil de beurt wat vervroegen.
Nu moet ik er wel bij toevoegen dat ze maar beperkt 30 km op en neer naar haar werk rijdt en verder alleen zeer korte ritten in de stad. Kan het te maken hebben met het gegeven dat de motor nooit echt warm wordt….of iets in die trant
ik hoor de tips graag. Rijdt zelf een insignia, maar willen de vrouw wel happy houden natuurlijk.
26 februari 2011 om 17:06 #17825136Temperatuursensor??
vacuumlek?ik zou eens beginnen met uitlezen;)
26 februari 2011 om 17:18 #17825137het valt me op dat men vaak het bij stotteren over de temperatuursensor heeft. Dan denk ik zelf aan de meter in het dashboard welkde de motortemp. aangeeft. of doet deze wat anders. ik ben absoluut a technisch, maar nooit te oud om te leren zeg ik altijd maar
2 maart 2011 om 18:51 #17825138je hebt 2 temperatuursensoren.
ene voor je dashbord inderdaad (is een eenpolige sensor waar gewoon zo’n schuifstekkertje overheen zit)
en dan nog ene voor het motormanagement, deze geeft de temperatuur van de koelvloeistof door aan de computer. Aan de hand hiervan weet de motor hoeveel hij moet inspuiten (en nog wel van andere signalen)16 maart 2011 om 10:06 #17825139Vrienden,
Laat ik (maar eigenlijk alleen mijn vrouw) nu precies hetzelfde probleem hebben…… maar waar kan ik die sensoren vinden. Uit de Haynes (van internet geplukt via onze roemeense lotgenoten) kan ik niet echt wijs.
16 maart 2011 om 16:47 #17825140controleer eerst eens of de bougies en bougie kabels kapot zijn.
die gaan vaker kapot als sensoren.
ik heb pas geleden mijn bougie kabel kapot gehad.
tegenwoordig liggen ze op het blok en sloeg de vonk naar mijn blok in plaats van de bougie.groetjes jurrian
16 maart 2011 om 17:19 #17825141update: de eerste sensor gevonden! beetje achter het motorblok onder de inspuiting! nu nog nr 2!
16 maart 2011 om 17:50 #17825142De ene van de meter zit op het inlaatspruitstuk boven de dynamo ( blauw draadje met schuifstekkertje (AMPtje) )
De andere zit verder naar achter op het inlaatspruitstuk achter de inspuiting zoals bartin al zei een blauwe stekker met 2 aansluitingen erin.veel succes.
16 maart 2011 om 19:43 #17825143trek voor de lol eens de olie dop los.
aangezien de astra nooit harder rijd als 30, en alleen maar hele korte stukjes.zou bijna zeggen, rijd er eens de snelweg mee op.
eerst olie bekijken.wij reden een bedrijfsbus, (naam noem ik niet) het is koreaans)
had de zelfde probemen, korte stukjes.
zo nu en dan even volgas de snelweg op (was wel nodig, met 70 invoegen:P)succes met de astra, komt vast goed
17 maart 2011 om 09:02 #17825144Sensoren vervangen, maar vanochtend bij de koude start nog steeds dezelfde problemen…..
Overigens zijn bougies, kabels en verdelerkap / rotor nog geen jaar geleden vervangen.
Nu op zoek naar de EGR en misschien vanmiddag het benzinefilter maar eens vervangen…. en welk werkplaatshandboek kunnen jullie mij aanbevelen?
17 maart 2011 om 14:24 #17825145Oh ja, gisteren is de wagen uitgelezen, maar gaf geen enkele code…..
17 maart 2011 om 22:34 #17825146Spuit eens remmenreiniger langs het inlaatspruitstuk en kijk eens of de motor daar op reageerd, als die dat doet ligt je inlaatspruitstuk pakking er tussen uit !
18 maart 2011 om 11:58 #17825147Dank voor de tip, maar ik hoop niet dat dat het is. Nu heb ik nog geen tijd gehad om de wagen even op de brug te zetten, maar ik gok nu toch op een benzinefilter dat aan vervanging toe is. Koude start gisteren bij bijna lege tank gaf stotteren, vanochtend koude start bij volle tank geen probleem. Drukt er weer dik 30 liter extra op de leidingen….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.