Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Stotterende Astra…..
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2015 om 19:43 #17272353
Beste Opelvrienden, ik heb iets bijzonders…
De Astra 1.8i 16V Automaat Station uit 1998 (X18XE) van mijn vriendin doet vreemd. Het begon met een motormanagementlampje. Bij het uitlezen bleek dat de nokkenassensor defect was. Deze is vervangen. Nu loopt de Astra stationair onrustig, en bij ca 70/80 Km per uur houdt de auto in. Hij “bokt” als het ware.
Als ik dan meer gas bijgeef wordt het weer beter, maar toch merk je dan ook dat ie niet lekker loopt en af en toe nog steeds inhoudt. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Astra ook voor de sensorwissel af en toe niet lekker liep, maar dat stelde niet veel voor. Wie o wie kan mij hierin adviseren? Zelf zou ik het liefst gaan uitzoeken hoe het komt maar daarvoor ontbreekt mij de tijd omdat ik bezig ben met het opbouwen van een Opel Admiral. Ook is het zo dat ik geen technisch wonder ben…en al helemaal niet op het gebied van electriciteit. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent, of hiervoor een oplossing heeft.
De Lamdasonde is reeds vervangen.Vriendelijke groet,
Peter.15 juni 2015 om 19:50 #18287570is de lambda sonde vervangen met een origineel of een universele sonde?? en deed hij slechter lopen voor of na de wissel??
16 juni 2015 om 16:15 #18287571De lamdasonde die er nu opzit is een originele. Euh…volgens mij maakte de wissel niet veel uit. Hij deed het ook daarvoor af en toe.
16 juni 2015 om 16:19 #18287572Lijkt op wat wij pas hadden met onze Astra G, bokken, onregelmatig lopen, motorlampje aan, en steeds meer fout meldingen.
o.a Luchtdruk massameter, vervangen was effe goed. Wat bleek de ECU was niet meer zo fris ( blies steeds de luchtdruk massameter op) en had last van oxidatie na dat deze schoon gemaakt is werkt die weer perfect.16 juni 2015 om 16:28 #18287573Sinds de nokkenassensor vervangen is heeft het MM-lampje niet meer gebrand. Op zich rijdt de Astra bij zeg maar 50 tot 70 km/uur best goed. Maar zodra je harder wilt begint ie in te houden/te bokken. Het benzinefilter is prima in orde. Zou de brandstofpomp niet meer goed werken dan zou ik m zowieso niet meer kunnen doortrekken naar de 120 zeg maar. Dat kan ik dus wel. Maar het bokken blijft merkbaar. Niet constant trouwens. En stationair loopt ie onrustig. Dat heeft ie eigenlijk nooit gedaan….T is een mysterie! ;)
17 juni 2015 om 09:25 #18287574EGR nagekeken?
18 juni 2015 om 21:21 #18287575De EGR-klep is bij mijn weten schoongemaakt, alhoewijl ik niet precies weet wat men daaronder verstaat…..
18 juni 2015 om 21:47 #18287576@Petertje wrote:
De EGR-klep is bij mijn weten schoongemaakt, alhoewijl ik niet precies weet wat men daaronder verstaat…..
dat je dit deel naloopt of die vuil is of niet…
18 juni 2015 om 23:48 #18287577Bart ik heb geen idee wat je nu aan het posten bent maar dat ziet er nou niet uit als een EGR die in een Opel zit en al helemaal niet een Astra G….
Dit lijkt er meer op:
en aangezien het om een 1.8 gaat meteen de plek laten zien zodat de topicstarter meteen weet waar we het over hebben.
graag gedaan.


Smoke
18 juni 2015 om 23:55 #18287578info van de fsrs site waar die foto van de egr vandaan komt
toepassing:
Astra-F / Calibra / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B X18XE / X20XEVen ik snap dat er meerdere soorten EGR zijn.. maar het was maar als voorbeeld bedoeld..
19 juni 2015 om 20:11 #18287579Niemand heeft het hier ook over een astra G, de klep die bart post is idd voor een X18XE die de topic starter heeft.
@smoke: jij hebt een foto van een Z18XE gepakt.
Wss rijdt de vriendin van TS met een astra F ;)
19 juni 2015 om 21:13 #18287580EGR reinigen heeft geen zin als ie defect is en niet goed sluit. Je moet dat ding er af halen, zorgen dat hij helemaal dicht zit (dus plunjer niet naar buiten toe uitstekend) en dan weer terug monteren zonder het stekkertje er aan, en dan weer stukje rijden. Je kan er ook meteen een blinde plaat tussen zetten zodat je EGR geen uitlaatgassen meer in je inlaat stopt. Of er dan lampjes gaan branden weet ik niet, maar om te testen kan je dit alvast proberen.
20 juni 2015 om 01:00 #18287581@Opeltje17 wrote:
Niemand heeft het hier ook over een astra G, de klep die bart post is idd voor een X18XE die de topic starter heeft.
@smoke: jij hebt een foto van een Z18XE gepakt.
Wss rijdt de vriendin van TS met een astra F ;)
Het is wel duidelijk dat het om een G gaat of lees ik het nou verkeerd? :S :hmmz
zowel de Z18XE als de X18XE1 zijn geloof ik gelijk betreft de EGR klep, of heb ik het nou compleet mis? :shock:
Smoke
20 juni 2015 om 05:45 #18287582Ik denk dat het hier om een late astra F gaat met X18XE motor nagenoeg gelijk aan een X20XEV.
Vermoedelijk nokkenassensor vervangen door een niet orgineel exemplaar waardoor je deze problemen krijgt.
Daarvan gaan ECU’s nauwlijks kapot. Luchtmassameter zou nog wel kunnen.
20 juni 2015 om 09:21 #18287583@smoke_soldier wrote:
@Opeltje17 wrote:
Niemand heeft het hier ook over een astra G, de klep die bart post is idd voor een X18XE die de topic starter heeft.
@smoke: jij hebt een foto van een Z18XE gepakt.
Wss rijdt de vriendin van TS met een astra F ;)
Het is wel duidelijk dat het om een G gaat of lees ik het nou verkeerd? :S :hmmz
zowel de Z18XE als de X18XE1 zijn geloof ik gelijk betreft de EGR klep, of heb ik het nou compleet mis? :shock:
Smoke
Waar aan is dat te lezen dan?
Klopt idd dat de EGR kleppen van de Z18XE en de X18XE1 hetzelfde zijn alleen hebben we het over een X18XE!
Is een compleet andere motor(big block) en nooit geleverd in een G.
26 juni 2015 om 15:40 #18287584Dank jullie wel voor alle input…ja mijn meissie rijdt in een Astra F Caravan uit 1998. Ik denk dat het best eens in de EGR-klep zou kunnen zitten… ps de nokkenassensor is origineel… Sorry voor de late reaktie maar k ben knap ziek geweest… nog steeds niet fit maar ach…onkruid he… Ik houd jullie op de hoogte! Een vriendelijke groet van Petertje!
26 juni 2015 om 15:49 #18287585@Petertje wrote:
Dank jullie wel voor alle input…ja mijn meissie rijdt in een Astra F Caravan uit 1998. Ik denk dat het best eens in de EGR-klep zou kunnen zitten… ps de nokkenassensor is origineel… Sorry voor de late reaktie maar k ben knap ziek geweest… nog steeds niet fit maar ach…onkruid he… Ik houd jullie op de hoogte! Een vriendelijke groet van Petertje!
beterschap en komt goed :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
