Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Stotteren bij 0,95 bar laad druk [ C20NE Turbo ]

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17709448

    Vaak ben je te bange :P

    @ sebastiaan, nee de C20XE bougies hebben ander schroefdraad, en passen dus niet in een C20NE

    #17709449

    Loopt de inlaattemp. niet op tijdens een lange run?
    Of de koelvloeistoftemp. waardoor de ecu bij gaat regelen?

    #17709450

    Zat net je filmpje te bekijken.
    Je zegt dat de lambda veranderd tijdens volgas maar is dit bij eenzelfde toerental?
    Als ik je filmpje bekijk dan veranderd de lambda naarmate je hoger in toeren komt.
    Als dit klopt dan is het puur een afstel kwestie.

    #17709451

    Bedankt voor deze informatie.

    Ik heb de motor nog niet op 1 toerental kunnen belasten.

    De temperaturen schommelen allemaal wel erg veel, dat kan ook een oorzaak zijn idd.

    #17709452

    wel de juiste druk regelaar erop??? zijn Z20let injectoren tog op hoeveel bar heb je ze?

    #17709453

    zijn geen z20let injectoren

    ook is er geen juiste regelaar voor omdat het geen standaard blok is

    de regelaar is instelbaar

    #17709454

    Ohw okey.

    Misschien dan toch een map fout wel meer lucht maar niet meer brandstof…

    #17709455

    ze willen turbo rijden, verder dan geadviseerde vuldruk en dan geen geld voor of een piggy bag of remap..

    Dan krijg je dit soort ellende..
    Tot een bepaalde hoeveelheid druk redt je het idd goed met orginele management van een 8v maar vanaf een bepaalde druk zul je echt ook wat met de ontsteking moeten gaan doen..

    Maar goed, heb ik al vaker geroepen..
    Men gelooft dit dan niet ofzo..

    #17709456

    Ik geloof je wel ;)

    Maar ik ben de grens aan het zoeken king:

    #17709457

    Hahaha lol:P

    #17709458

    Het probleem is opgelost denk ik.

    Vanavond gereden met 1 bar druk zonder stotteren :wors

    Morgen maar weer op 0,9 zetten om hem heel te houden.

    #17709459

    mietje :jerry

    #17709460

    Bang dat ik van je win in dr88 zeker :angel

    #17709461

    :jerry

    #17709462

    1,0 bar bij inkomen van de turbo druk en 0,85 tot 0,9 constante druk :D en geen gestotter :thumbup

    Wide band waarden blijven tussen de 11 en 14, bij 12,0 trekt hij echt hard door ;)

    De inlaat temperatuur komt niet boven de 35 graden uit.
    Ik heb er een buiten temperatuur sensor in gezet.

    #17709463

    Wat heb je uiteindelijk veranderd zodat hij het goed blijft doen? Ik heb het veroorzakende probleem en oplossing niet echt gezien?

    #17709464

    Wat ik tot nu toe gedaan heb:

    Bougies vervangen door NGK BPR7ES
    Vacuüm aansluitingen aangepast.
    Boost controller geïnstalleerd.
    Actuator slapper gezet en iets rechter gebogen.
    Brandstofdruk aangepast aan de hand van de wide band lambda waarde

    Verder eigenlijk geen bijzondere dingen, ik heb van alles wat veranderd en vandaag liep/loopt hij eigenlijk helemaal goed :)

    #17709465

    het veroorzakende probleem was de vacuum aansluiting van de bdr.

    die kreeg niet genoeg vacuuum bij stationair en niet genoeg boost bij opkomen turbo. dus ja dan krijg je gezeur..

    #17709466

    Vanavond weer bezig geweest, maar helaas is het probleem weer terug :hmmz

    Ik heb geprobeerd de vacuüm aansluitingen beter vast te zetten omdat ze nog wel eens los bliezen bij het inkomen van de turbo druk.

    Ook heb ik de boost controller anders aangesloten, hier gaat het mis gok ik.

    De druk ging naar 1,1 en dan terug naar 0,5

    Verder klooien met de slangen gaf een druk van 1,1 die terug ging naar 0,8

    :wtf

    Hoe zorg ik ervoor dat de druk direct naar 0,9 gaat en daar ook blijft staan ?

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.