Stoterend Motor, code p0351

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Stoterend Motor, code p0351

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230791

    Hallo allemaal ik ben vlk en ben nieuw hier op deze forum
    ik rij zelf ook een opel zafira 1.8 elegance
    het zijn fijne auto,s als ze okee zijn.
    nou heb ik een probleem met deze motor
    als je nou start,rij,warm of koud motor,stoterd de auto
    maar bij vol gas gaat het weg tot dat je de gas weer los laat.
    Ik ben bij de dealer geweest en kwam met de code p0351
    bobinerail,is een nieuwe gezet en bougi,s maar blijf stoteren.
    nou is mijn verteld dat ik een nieuwe ecu moet kopen
    dit ecu kan ik ruil voor 450-, kopen, een nieuwe kost gouw 1300-, euro. ligt het wel aan de ecu of is het wat anders.
    we hebben van alles geprobeert maar hellaas, wie kan mijn helppen.

    #17793484

    Die kans is heel groot dat het daar aan ligt ja.
    Of dat het 100% zeker is?? Moeilijk te zeggen op afstand ofniet?

    #17793485

    Als je rail vervangen is neem ik aan dat de foutcode ook niet meer teruggekomen is?
    Kan het niet je gasklephuis zijn? Reinigen loont de moeite en kost bij de dealer in mijn geval 52 euro. Ook makkelijk zelf te doen.

    #17793486

    Ligt er ook aan wat voor motor het is.
    Ik ken deze foutcode bij de nieuwe generatie motoren ook door inwendige motorvervuiling.
    aanslag op de kleppen. Waardoor zo nu en dan overslag.

    #17793487

    Bedankt voor jullie snelle antw,na dat de rail vervangen was is het probleem niet weggegaan ook gereset maar niks.Ik ben wel vergeten te zeggen dat ik wel de NOKKENASPOSITIE vervangen hebt,die was bij de sensor kant stuk waardoor de draden elkaar aanraakten,kan het zijn dat het hier door in nood stand is gaan treden en de ecu beschadigd heeft,want ik zat eerder ook aan te denken om de motor te reinigen.
    Motor is OPEL ZAFIRA 1.8 16V. 04-1999 / 06-2000 MOT.X18XE1 85KW

    #17793488

    hij loopt ook op drie cilinders,een bougie is nat,en veel benzine verbruik echt jammer.
    ik begin eerst ff met het schoonmaken ven het gasklephuis,en dan nog een keer alles na kijken zoals
    klopsensor,bedradingen na kijken,ook de massa van ecu naar bobine,en forte in de benzine tank gooien.
    lmm zag er schoon en goed uit,krukassensor ook goed alle floeistoffen op peil,alle meetingen gedaan was ook goed,nu nog de laatste handelingen en anders is het de ecu. hou jullie op de hoogte ervan,en bedankt voor het mee denken (super forum).

    #17793489

    Oud type motor dus.
    Das jammer.
    Toevallig paar weken terug een met hetzelfde.
    Motorstuurapparaat defect.
    Een uitgang van het motorstuurapparaat werkte niet meer waardoor hij op cilinder 1 niet meer vonkte.

    #17793490

    wat bedoel je eigenlijk met (uitgang van het motorstuurapparaat)en is dit zelf op te lossen,
    want ik hoor ook dat ik bij de passagiers kant,voet gedeelte ook een ecu zit of zo,maar dat is de ontvanger van de ecu wat ik weet,maar ik ga wel de kopere pinnetjes van de ecu schoonmaken met nagelremover schijnt goed te zijn,kijken wat het oplevert.

    #17793491

    Intern is het motorstuuraparaat dan kapot.
    Of de eindtrap is eruit gefikt of er ligt een gouddraad los.
    Dit is niet zelf te verhelpen.

    En dat stuurapparaat RV is voor de portiervergendeling.

    #17793492

    okee dan is er geen ander optie dan de ecu opstuuren voor een revisie of omruil,en dan in die tussentijd dan maar mijn inlaat en de gasklephuis schoonmaken en de rest van de mikmak,bedankt voor je uitleg en reactie.meer info is altijd welkom.

    #17793493

    is er geen hynes boek over deze motoren of eventuel foto,s en uitleg, zou wel handig zijn als je zelf ook sleutelt.

    #17793494

    Opsturen kan je proberen.
    Is goedkoper dan een nieuwe.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.